חדשות בארץ

מנכ"ל אל על: לא הייתה אלימות פיזית על "טיסת השבת"

בשיחה עם אישיות רבנית בכירה, הודה מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, כי הטענות שהועלו לפיהן נוסעים חרדים נקטו באלימות נגד צוות המטוס הינן שקריות

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

"מעולם לא אמרתי שחרדים תקפו או השתוללו על הטיסה. לא הייתה כל אלימות פיזית". כך אמר מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, בשיחה אמש (שלישי) עם אישיות רבנית בכירה, שהייתה בין נוסעי הטיסה. חשיפה זו הובאה לראשונה על ידי יהודה שלזינגר ב"ישראל היום".

אחרי מסע ההסתה האנטי-חרדי שפרץ בעקבות ההתרחשויות בטיסה 002 – שיצאה מניו יורק באיחור והורידה לבסוף את נוסעיה באתונה במקום לנחות בישראל – הודה אוסישקין כי הטענות לפיהן נוסעים חרדים השתמשו באלימות נגד צוות המטוס הינן שקריות. כפי שהתברר בשיחה שקיים אוסישקין עם הרב - לו היה מתרחש על המטוס אירוע חריג של אלימות, על פי הנוהל צריך היה להוריד את הנוסע האלים מהמטוס באופן מיידי או לאזוק אותו, אולם צעד זה לא ננקט באף שלב משלבי הטיסה – לא בניו יורק ולא באתונה. מהשיחה עולה כי מנכ"ל אל על מודע לכך שלא התרחש אירוע חריג באזור תא הטייס.

במכתב ששלח אוסישקין שלשום לעובדי אל על נכתב, בין היתר: "מעולם לא האשמנו מגזר זה או אחר באירועים שהתרחשו בטיסה. אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום כלשהו". מנכ"ל אל על ציין בפני הרב את עמדתו זו, אך הרב השיב כי המכתב לא היה ברור דיו וכי "צריך לומר את הדברים באופן שלא משתמע לשתי פנים".

דבריו של אוסישקין לרב, הגם שנאמרו בשיחה בארבע עיניים, כוונו לפרסום. כשנשאל אם אכן אפשר לפרסמם, ענה מנכ"ל אל על: "עשה מה שנראה לך נכון".

נקודה נוספת שעולה מהשיחה של אוסישקין עם הרב היא שהחלטתה של אל על להנחית את המטוס באתונה התבררה כהחלטה מוטעית. זאת מכיוון שהטייס היה מודע לכך שהמטוס יכול לנחות לפני שבת עד השקיעה, ולא יהיה בכך משום חילול שבת. במקרה זה, הנוסעים שומרי השבת יכלו לעשות את השבת באזור הלאונג' בנתב"ג.

אוסישקין הורה שלשום להקים ועדת בדיקה לחקירת אירועי הטיסה, וכאמור בשיחה עם האישיות הרבנית הוא הודה שבכל הנוגע לטענות על אלימות חרדית – לא היו דברים מעולם. עם זאת, ספק רב אם יהיה בכך כדי לרצות את 180 הנוסעים החרדים שהיו על המטוס, שכבר הודיעו על כוונתם לתבוע את אל על.  עורכי הדין עמית חדד ותמר פולק, המייצגים את הנוסעים, שלחו לאוסישקין מכתב התראה לפני תביעה, בו נדרשת אל על למסור בתוך שלושה ימים הודעה פומבית שתבהיר כי לא הייתה אלימות על המטוס מצדם של שומרי השבת, תקבל על עצמה את האחריות ותתנצל בפניהם. בנוסף לכך, היא נדרשת לשלם לכל אחד מהם – בתוך שבעה ימים – פיצוי כספי של 50 אלף שקלים, ולהחזיר לכל נוסע את עלויות הטיסה. עורכי הדין הבהירו במכתבם, כי במידה והחברה לא תיענה לדרישות, הם יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם לממש את זכויותיהם של הנוסעים – כולל באמצעות פנייה לערכאות משפטיות.

תגיות:שבתניו יורקאל על

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה