חדשות בארץ

בעקבות סערת "טיסת השבת": הנוסעים החרדים תובעים מאל על להתנצל ולשלם פיצויים

עורכי הדין עמית חדד ותומר פולק שלחו למנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, מכתב התראה לפני תביעה. חברת התעופה נדרשת להתנצל באופן פומבי בפני הנוסעים שומרי השבת ולהבהיר כי לא נקטו באלימות נגד צוות המטוס. בנוסף, הנוסעים דורשים פיצוי כספי של 50 אלף שקלים לכל אחד מהם

תמונת אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

הנוסעים החרדים שהיו על טיסה 002 של חברת אל על שיצאה באיחור מניו יורק תובעים מהחברה להתנצל בפניהם באופן פומבי ולשלם להם פיצויים. כך דיווח העיתון "ישראל היום".

עורכי הדין עמית חדד ותמר פולק, המייצגים את 180 הנוסעים, שלחו למנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, מכתב התראה לפני תביעה. על פי האמור במכתב, החברה נדרשת למסור בתוך שלושה ימים הודעה פומבית, בה תבהיר כי לא הייתה אלימות על המטוס מצדם של שומרי השבת, תקבל על עצמה את האחריות ותתנצל בפניהם. בנוסף לכך, היא נדרשת לשלם לכל אחד מהם – בתוך שבעה ימים – פיצוי כספי של 50 אלף שקלים, ולהחזיר לכל נוסע את עלויות הטיסה. עורכי הדין הבהירו במכתבם, כי במידה והחברה לא תיענה לדרישות, הם יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם לממש את זכויותיהם של הנוסעים – כולל באמצעות פנייה לערכאות משפטיות.

טיסה 002 יצאה מניו יורק באיחור ניכר של מספר שעות. למרות ההבטחות שניתנו על ידי צוות המטוס לנוסעים כי הם יגיעו לארץ לפני כניסת השבת, במהלך הטיסה הודיע הקברניט על שינוי המסלול. הוא נחת באתונה והוריד את הנוסעים. שומרי השבת שביניהם נשארו לעשות את השבת ביוון. בצאת השבת, גילו לתדהמתם כי הרשתות החברתיות ואתרי החדשות בארץ גועשים ורועשים בשל טענות לאלימות לכאורה בה נקטו חלק מהנוסעים החרדים כלפי צוות אל על. עם חלוף השעות התברר כי מדובר במסע הסתה אנטי-חרדי המבוסס על טענות כוזבות, והאש הופנתה להטחת האשמות קשות בחברה על התנהלותה במהלך הטיסה ועל הצטרפותה להסתה במטרה להסיט את תשומת הלב מכשליה.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הודיע אתמול על הקמת ועדת בדיקה לחקירת אירועי הטיסה. במכתב שכתב אוסישקין לעובדי החברה הוא אמר: "נקלענו שלא בטובתנו לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור. זהו דבר הנוגד את עקרונותינו וערכינו כאזרחי המדינה וכמוביל הלאומי הנושא על זנב מטוסיו את דגל ישראל. אנו מצרים על כך". הוא הוסיף כי לאורך מהלך הטיסה, בכירי החברה עשו מאמצים את הפתרון ההולם לתסבוכת שנוצרה באופן שיאזן "בין רגשות שונים של קהלים שונים". הוא אף טען כי החברה לא האשימה "מגזר זה או אחר" באירועים שהתרחשו בטיסה: "אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום כלשהו".

תגיות:אל עלשבתתביעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה