חדשות בארץ

בעקבות סערת הטיסה: מנכ"ל אל על הודיע על הקמת ועדת בדיקה

במכתב שהוציא מנכ"ל אל על, גונן אושיסקין, הוא טוען כי אל על לא האשימה מגזר כזה או אחר באירועים שהתרחשו בטיסה: "נקלענו שלא בטובתנו לשיח מקטב ולחילופי האשמות בין איש לרעהו"

אוסישקין (צילום: פלאש 90)אוסישקין (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הודיע היום (שני) על הקמת ועדת בדיקה לחקירת אירועי טיסה 002 שיצאה באיחור מניו יורק ונחתה נחיתת ביניים באתונה כדי למנוע חילול שבת מהנוסעים שומרי השבת שהיו על המטוס. הטיסה חוללה סערה ציבורית, במסגרתה הוטחו בנוסעים החרדים שהיו על המטוס טענות על אלימות לכאורה בה נקטו כלפי הצוות. בהדרגה התברר כי מדובר במסע הסתה אנטי-חרדי המבוסס על טענות כוזבות, והאש הופנתה להטחת האשמות קשות בחברה על התנהלותה במהלך הטיסה ועל הצטרפותה להסתה במטרה להסיט את תשומת הלב מכשליה.

במכתב שפרסם אוסישקין, הוא כתב: "נקלענו שלא בטובתנו לשיח מקטב ולחילופי ההאשמות בין איש לרעהו, בין ציבור לציבור. זהו דבר הנוגד את עקרונותינו וערכינו כאזרחי המדינה וכמוביל הלאומי הנושא על זנב מטוסיו את דגל ישראל. אנו מצרים על כך".

אוסישקין - שמונה בתחילת השנה למנכ"ל חברת התעופה - טען כי "לאורך כל שלבי טיסה 002 מניו יורק עסקו בכירי החברה במאמץ משותף למצוא פתרון שישלב בין הצורך להביא את כלל נוסעי הטיסה בבטחה ובמהירות האפשרית ארצה, ומנגד להימנע מטיסה שתנחת בשבת. יכולנו לבטל את טיסות אל על, כפי שעשו חברות אחרות, אך בחרנו לעשות כל מאמץ כדי להוציא את טיסותינו לדרך, למען רווחתם וטובתם של נוסעינו וכדי להשיבם ארצה בהקדם האפשרי. שום שיקול אחר לא הנחה אותנו".

במטרה להדוף את הביקורת נגד החברה – שהושמעה מצד נוסעים דתיים ולא-דתיים שהיו על הטיסה – הדגיש אוסישקין כי "הליך קבלת ההחלטות באירוע היה מורכב. האירוע התנהל במציאות מתפתחת ודינמית שלא כולה הייתה בשליטת החברה (למשל, לאחר המראתו הופנה המטוס לנתיב מערבי במקום מזרחי, וגרר עיכוב במשך הטיסה). מטרתנו, כל העת, הייתה אחת: למצוא את הפתרון המאזן בין רגשות שונים של קהלים שונים. אל על מחפשת את המאחד, את המחבר. כך נהגנו גם בקבלת ההחלטות בטיסה זו".

לדבריו, "מאז שבו נוסעי וצוות הטיסה לישראל, נערמו על שולחני, כמנכ"ל החברה, עשרות טענות ועדויות על שהתרחש בטיסה. חלק מהעדויות הדגישו את המהומה בטיסה, חלק אחר טען כי המידע שמסרו אנשי אל על לנוסעים היה שגוי. אני מאמין באנשינו וביכולותיהם המקצועיות. יש לציין כי מעולם לא האשמנו מגזר זה או אחר באירועים שהתרחשו בטיסה. אל על אינה מבחינה בהשתייכות לקוחותיה למגזר, מגדר, או לאום כלשהו".

אוסישקין חתם את מכתבו בהחלטתו: "על מנת להפיק לקחים, ובעיקר להימנע מהישנות אירועים מסוג זה, החלטתי להקים ועדת בדיקה אשר תחקור את כלל האירועים שהתרחשו בטיסה 002 ואת כלל העדויות והטענות. הוועדה תגיש מסקנותיה והמלצותיה בהקדם ולאחר מכן אקבל החלטות בנושא".

תגיות:ניו יורקאל על

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה