הדרכה למתחזקים

המדריך למתחזק, והפעם: מי רוצה לראות את השגחת ה’?

כיצד נראה את השגחת ה' עלינו? מספיק להסתכל במפת העולם. 2 הרצאות מרוממות של הרב זמיר כהן וצבי יחזקאלי, והמסקנה ברורה

  • ה' כסלו התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עומדת כבשה רכה ועדינה בין שבעים זאבים סביבה. הזאבים חורקים שנים ונועצים בה את צפרניהם לטורפה. הרואה את הסיטואציה אומר לעצמו: בעוד רגעים ספורים הכבשה הזו תיטרף. ולמרבה הפלא, הכבשה שורדת.

אלו הדברים שאמר אדריאנוס, קיסר רומי, לרבי יהושע: "גְּדוֹלָה הִיא הַכִּבְשָׂה שֶׁעוֹמֶדֶת בֵּין שִׁבְעִים זְאֵבִים". השיב לו רבי יהושע: "גָּדוֹל הוּא הָרוֹעֶה שֶׁמַּצִּילָהּ וְשׁוֹבְרָן לִפְנֵיהֶם".

קמים להם אנשים – יותר עיוורים מאשר אפיקורסים – וטוענים כי עם ישראל קיים כבר אלפי שנים בכוחו. אותם אנשים מכחישים את העובדה שאנו חיים רק מכוח גדולותו של הבורא. והרי אין טיפשות גדולה מזו.

כדי לראות את השגחת ה', מספיק רק לרגע להתבונן על מפת כדור הארץ, להפנים שיש בורא לעולם שמשגיח על עם ישראל וארץ ישראל בכל רגע, כמאמר הפסוק: "אֶרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד עֵינֵי ה' אֱלֹהֶיךָ בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה".

"הקדוש ברוך הוא אוהב את עם ישראל", פותח הרב זמיר כהן את דבריו. "שומר ומגן עליהם מעבר לכל מציאות עולמית.

"אפילו כשמתבוננים על מפת העולם: ישראל ביחס לארצות ערב. יש לראות: מה הגודל של ישראל לעומת מצרים, לוב, אלג'יריה, מרוקו, סודן, עמאן, תימן, ירדן, איחוד האמירויות, איראן, עירק, סוריה, ערב הסעודית. כל מדינות ערב מקיפות את ישראל ורק רוצים לראות באובדנה של ישראל, ובנוסף לכך המחבלים שגרים בתוך המדינה.

"איך מדינת ישראל עדיין קיימת?", קורא הרב זמיר בפליאה, ומשיב: "בכך רואים השגחה על-טבעית, שזה גם תלוי הרבה בזכויות של עם ישראל".

צפו בדבריו של הרב זמיר כהן, בתכנית "קצרים":

 
צבי יחזקאלי, פרשן לענייני ערבים בערוץ 10, פרסם בתום מבצע 'צוק איתן' סרטון ויראלי מופלא, תחת הכותרת: "צריך להגיד תודה לבורא עולם".

כה דבריו של יחזקאלי: "ראש השנה תשע"ה היה אמור להיות ראש השנה שחור מבחינת ישראל. האיומים הלא קונבנציונאליים של הטרור היו אמורים להפוך ביום אחד לאיום אסטרטגי. כמה עשרות מנהרות שנחפרו שנים קודם לכן – מחבלים יצאו מכל היישובים, חיזבאללה במקביל בצפון.

"זה היה אמור להיות זעזוע", ממשיך יחזקאלי לתאר. "המטרה היתה להרוג ולשבות כמה שיותר ישראליים. ישראל היתה אמורה להתעורר למצב שגננות בקיבוץ עם ילדים נמצאות בשבי חמאס. מה עושים בכזה מצב? זה מצב שהיה אמור לפגוע בדעת הקהל ולשתק את ההנהגה לכמה ימים.

"מה גרם לתוכנית זו להיכשל? מדוע היא התפוצצה בטרם עת? נשק הטילים, וכמובן הנס הגדול שאחוזים בודדים מתוך הטילים שהם ירו – פגעו, זה שבר את חמאס וגרם לו להאיץ את עצמו לשלוף את הנשק הבא שלו - המנהרות.

"בכריית המנהרות ההתקפיות שהתגלו בצוק איתן למרבה הנס, הושקעו מירב הכספים והאנרגיה של חמאס. 250 פלסטינים נהרגו בכריית המנהרות. כמה היו מוכנים והתכוננו לרגע הזה.

"צריך רק לדמיין כמה השקעה צריכה להיכנס לעומק בטן האדמה 25 מטרים, ולצאת בתוך נקודה מסוימת בתוך יישוב ישראלי, בלי שיגלו אותך. זו עיר תת קרקעית. זו עזה תחתית", מתאר יחזקאלי את מערך המנהור של חמאס.

"המנהרות ההתקפיות נשמרו כנשק יום הדין. אז מה ההיגיון של חמאס, אחרי שהוא מכין כזו הפתעה של עשרות מנהרות לאורך כל הגבול? למה הוא בזבז את הנשק? מה ההיגיון לפספס את אלמנט ההפתעה שהוא כל כך רצה?", שואל יחזקאלי בתימהון.

"שלושה נערים נחטפו על ידי פעילי חמאס ונרצחו באכזריות. חמאס מתנער מאריות, וצה"ל מתחיל במבצע גדול לאיתור הנערים הענדרים. במקביל, חמאס מנסה להפעיל מערך של אינתיפאדה, פצמ"רים, רקטות, ירי מאסיבי לעבר יישובי הדרום, כשהוא מעריך שישראל לא רוצה עימות.

"במהלך מבצע צוק איתן, 13 מחבלים יוצאים בקיבוץ נחל עוז חמושים עם RPG, כלי נשק, מחסניות, חומרי הרדמה, אזיקונים מוכנים כדי לאזוק ולשבות כמה שיותר יהודים וישראלים. האסון שיכול היה להתרחש הדליק את כל הנורות האדומות. גורם לישראל להבין שצה"ל חייב להיכנס, ומבין שזוהי הנקודה הראשונה מבחינתו.

צפו בדבריו המלאים והמרגשים של צבי יחזקאלי:

 
"קרו כאן כמה דברים במהלך המבצע", ממשיך יחזקאלי בהתפעלות. "עזבו לרגע את הלחימה. מה היה כאן בעם במהלך הלחימה? עם ישראל חיבק את החיילים בכל פינה בדרום, מרוב מבקרים אי אפשר היה ללכת במסדרון של בית החולים סורוקה. פתאום היתה רוח אחרת שנשבה בעם. מה היה כאן? זה מה שמחבר אותנו כשאנחנו עם הגב לקיר.

"הקדוש ברוך הוא הקשה את לב חמאס כדי שאנחנו נראה את זה. הכל כדי לראות את זה. כולנו שחקנים פה במציאות. אבל מה המציאות אומרת לנו? חמאס לגמרי לא אוהבים אתכם. דברים לא קורים סתם. מהלך העניינים עצמו הוא נס עצום. זו השגחה עצומה שמלווה אותנו כבר 4,000 שנה מכל המלחמות, מהמלחמות הראשונות של אבותינו אברהם, יצחק ויעקב. יש משהו גדול מעלינו שמכוון את זה, ומכוון את זה לטובה.

"אז צריך להגיד תודה לכוח אחד, לבורא עולם, שיצר את הכל והביא אותנו לכאן, ולא מפר את ההבטחה שלו: 'ואף גם זאת בהיותם בארץ אויביהם לא מאסתים ולא געלתים לכלותם כי אני ה' אלוקיהם'".

הנס הגדול אתמול - טיל הנ"ט פגע באוטובוס, דקה אחת בלבד לאחר שעשרות החיילים כבר לא היו עליו. צפו:

תגיות:השגחה פרטיתהשגחת ה'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה