חדשות בארץ

"אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום": סגן-אלוף מ’ יובא למנוחות ב- 15:00

צה"ל תגבר את גיזרת הדרום בכוחות קרקעיים, אוויריים ובהגנה אוויריים. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר: "אנחנו ערוכים להפעלת כוח רב, אם נידרש לכך"

סוללת "כיפת ברזל" בשדרות, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סוללת "כיפת ברזל" בשדרות, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הלווייתו של סגן-אלוף מ' ז"ל, שנהרג אמש (ראשון) במהלך מבצע צבאי מיוחד בשטח רצועת עזה, תתקיים היום ביישובו בשעה 15:00. מ', בן 41, הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

בהודעה שנמסרה מדובר צה"ל הודגש כי "מפאת ביטחון מידע, לא יתאפשר סיקור תקשורתי של הלוויה. חומרים מתוך הלוויה יופצו עם סיומה לכלי התקשורת. אנו חוזרים ומבקשים מכלי התקשורת והאזרחים להימנע מהפצת מידע נוסף על נפגעי האירוע או פרטיו מעבר לאלו המופיעים בפלטפורמות הרשמיות של צה״ל או מופצים באמצעות צה״ל לציבור".

שר התקשורת איוב קרא ייצג את הממשלה בהלוויה. קרא כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "התעוררנו לבוקר חשוך, קודר, עצוב וקשה מנשוא, שעה שאחד מבנינו הגיבורים והיקרים, קצין מופתי, ערכי, מוערך ועטור הישגים, סגן-אלוף מ', נפל בפעילות מבצעית בעזה. אני מכיר מקרוב אותו ואת משפחתו האצילית. כולנו בהלם ובלב שבור. שולח להם חיבוק חם ותנחומים ומתפלל לרפואה שלמה ומהירה לפצוע מהתקרית".

בראיון הבוקר לרשת ב' אמר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס: "סגן-אלוף מ׳ הוא גיבור אמיתי בגלל קור הרוח ואומץ הלב שלו. האופן שבו פעל לחילוץ הכוח הוביל לכך שכלל הכוח הגיע חזרה לשטח ישראל. זה מבצע חילוץ אמיץ שעוד יסופר בו". הוא הוסיף כי פרסום פרטים נוספים על זהותו של מ' מהווים "פגיעה ישירה בביטחון המדינה בשלב הזה".

מנליס ציין כי במהלך הלילה תגבר צה"ל את גיזרת הדרום בכוחות קרקעיים, אוויריים ובהגנה אווירית: "אנחנו ערוכים להפעלת כוח רב, אם נידרש לכך. חובתנו היא להמשיך לפעול באופן הנמרץ ביותר כדי להבטיח את הביטחון ותחושת הביטחון של התושבים בעוטף".

סגן אלוף מ' ז"ל הוא הקצין הבכיר ביותר בצה"ל שנהרג מאז מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. בעזה דיווחו כי לאחר חילוצם של חיילי הכוח הקרקעי משטח הרצועה, כלי טיס של צה"ל השמיד מהאוויר את הרכב שבו נסעו. כלי תקשורת ברצועה פרסמו תמונות של שרידי הרכב וציוד שהיה עליו.

בעזה דיווחו על שבעה הרוגים, ביניהם נור ברכה, בכיר בזרוע הצבאית של החמאס בדרגת מפקד גדוד. מקורות פלסטיניים ברצועה טענו במהלך הלילה כי פעולת צה"ל נועדה לחסל או לחטוף בכיר בזרוע הצבאית של החמאס. תת-אלוף מנליס הבהיר, מוקדם יותר הבוקר, כי "מטרת הפעולה בעזה לא הייתה חיסול או חטיפה". לדבריו, "כוח מיוחד של צה"ל ביצע פעילות ברצועת עזה שנועדה לתת מענה לאתגרים שמאיימים על מדינת ישראל. הכוח המיוחד ביצע פעולה ממושכת שבמהלכה נקלע למציאות מורכבת מאוד. הלוחמים בכוח פעלו באופן הירואי, פגעו במי שאיים עליהם וחילצו את עצמם לשטח ישראל".

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, אמר הבוקר: "כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. מצדיע לכוחות". איזנקוט הוסיף כי "צה״ל חייב לסגן-אלוף מ׳ יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה״ל הפצוע״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיצר את ביקורו בצרפת ושב הבוקר לארץ, פרסם הודעת אבל על נפילתו בקרב של סגן-אלוף מ': "אני מרכין את ראשי בנפול סגן-אלוף מ׳ ז״ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה״ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום". נתניהו הוסיף: "כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסגן-אלוף מ׳, למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך". נתניהו יקיים בהמשך היום הערכת מצב בקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי צה"ל.

תגיות:רצועת עזהצה"לרונן מנליס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה