חדשות בארץ

מקורות פלסטיניים: צה"ל פעל ברצועת עזה, בכיר בחמאס נהרג

על פי דיווחים פלסטיניים, בכיר בזרוע הצבאית של החמאס חוסל על ידי כוח ישראלי מיוחד שפעל בשטח הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות ביטחונית של צה"ל במרחב רצועת עזה התפתחו חילופי אש"

מתקפה אווירית של צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)מתקפה אווירית של צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

מקורות פלסטיניים ברצועת עזה דיווחו הערב כי כוח קרקעי מיוחד של צה"ל פעל (ראשון) בתוך רצועת עזה, מזרחית לח'אן יונס, ונתקל בחמושים מהזרוע הצבאית של החמאס. משרד הבריאות בעזה מסר כי שישה פלסטינים נהרגו ושבעה נוספים נפצעו. בין ההרוגים נור ברכה, מפקד הגדוד המזרחי של ח'אן יונס בגדודי אל-קסאם. על פי מקורות ברצועה, במהלך חילופי האש ירו כלי טיס של צה"ל למעלה מ- 40 טילים מהאוויר.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב על התקרית: "מברכים את ההתנגדות האמיצה שהדפה את התוקפנות". בהודעה שהוציאה הזרוע הצבאית של החמאס נאמר, כי "כוח מיוחד של האויב הציוני חדר במכונית אזרחית לעומק של שלושה קילומטרים מזרחית לח'אן יונס, וחיסל את נור ברכה, מפקד בגדודי אל-קסאם". ההודעה הוסיפה כי הכוח הישראלי נחשף: "לוחמינו רדפו אחריו ותקפו אותו, ומטוסי הקרב של האויב התערבו והפציצו מהאוויר כדי לחפות על נסיגתו. כתוצאה מכך נהרגו כמה מבני עמנו".

בעקבות התקרית, הפלסטינים פתחו בירי רקטות לעבר שטח עוטף עזה. עד כה נורו חמש רקטות, שלוש מהן יורטו על ידי סוללות "כיפת ברזל" ושתיים נוספות נפלו בשטחים פתוחים. לא נגרם נזק ובחסדי שמיים אין נפגעים. פיקוד העורף הודיע כי מחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר ביישובי עוטף עזה. נתיבי הטיסות הנכנסות לנתב"ג שונו, אך אין שינוי בלוח הטיסות.

דובר משרד הפנים בעזה, איאד אל-בזם, מסר מוקדם יותר כי ישנם הרוגים ופצועים בקרב "גורמי ההתנגדות" ב"תקרית בטחונית" בגיזרה וכי מנגנוני הביטחון ברצועה העלו את רמת הכוננות.

בתחילת האירוע, תושבים בעוטף עזה דיווחו על פיצוצים עזים וחריגים שנשמעו באזור. תושבי המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב הונחו להישאר קרוב למרחבים מוגנים. מהמשטרה נמסר כי כביש זיקים נסגר לתנועה עקב אירוע ביטחוני. 

מצה"ל נמסר כי "במהלך פעילות ביטחונית של צה"ל במרחב רצועת עזה התפתחו חילופי אש, פרטים נוספים בהמשך". בעקבות שמועות ברשתות החברתיות, הבהיר לאחר מכן דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, כי אין חטוף בקרב כוחותינו בתקרית הביטחונית.

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי בעקבות ההתפתחויות הבטחוניות הוא החליט לקצר את ביקורו בצרפת וישוב הלילה לישראל. במהלך הערב קיבל נתניהו עדכונים על המצב בגיזרת הדרום וקיים התייעצויות עם ראשי מערכת הביטחון. שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע לקרייה בתל אביב וקיים דיון הערכת מצב.

(עודכן: 23:51)

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה