שירה דאבוש (כהן)

לפני כל מצווה תזכרי: יש מי שרוצה לראות בכשלונך - אז אל תאפשרי את זה

דווקא בהתגברות החושך שבך, דווקא בהתגברות הכוחות הזרים והמנוכרים שמנסים להרחיק ממך את עצמך, דווקא אז... בשיא ההתגברות של הקליפות, בפך השמן הקטן שלך, שנותרו בו רק טיפות אחרונות של אמונה בטוב שבך - יכול להתרחש הנס. הרהורים לקראת חנוכה 

אא

הוא עומד שם לצדך כמו צל: אפל, קודר עם עיניים שחורות וקו עקום על פניו. כשאת מתרוממת, הוא מתגבר. כשאת מבקשת להיות טובה, הוא מסתחרר... כשאת מתכוונת לעשות מצווה - הוא משמיע קול תרועה גדול כדי לאסוף את רבבות צבאותיו וללחום בך. 

כן, בך. הקטנה. 

זו שמבקשת להרוויח מצווה. 

זו שמבקשת להתחזק בצניעות, או אולי לברך ברכת המזון בכוונה. זו שמתרכזת נורא בברכת 'אשר יצר' ומודה על נקבים-נקבים, שאיזה מזל שגם הרגע נשארו חלולים-חלולים...!

את לא מבקשת לך הרבה. את בסך הכל רוצה לעשות משהו קטן לטובת החשבון הרוחני שלך, משהו קטן לטובת הכף שתאזן את הזכויות לטובת עם ישראל כולו. 

אבל דעי לך שדווקא באותם רגעים, כשאת מוכנה ומזומנה לעשות רצון אביך שבשמיים ולתת מעצמך כמעט ללא תמורה - חיזוק כלשהו לחברה בניסיון שלה שעברת כבר או שעדיין נמצאת בעיצומו - בדיוק שם הוא מחכה לך. בסיבוב. 

בידיעה שאת הולכת לעשות סיבוב של 180 מעלות ממה שהיית לפני רגע, ולמה שתהפכי בעוד רגע - אחרי שתעשי את החסד הזה עם החברה, אחרי שתטי את הכף לזכות. 

 

נדבק אלייך כמו איזה שאריות של מסטיק בזוקה - ומסרב להרפות!   

חביבתי, אם עוד לא יצא לך להתוודע אליו - הרי שזוהי הזדמנות פז: היצר הרע שלך לא מתכוון להניח לך, אפילו לא לרגע. אם את בשידוכים, הוא יתפוס אותך בדיוק בשנייה שבה החלטת לשים את הצער שלך בצד, ולהתחזק בשמחה ובחסד עם רווקות אחרות. אם אין לך פרנסה - הוא יתפוס אותך בדיוק ברגע שבו החלטת להשליך על השם יהבך, ולדעת שהוא שמכלכל מקרני ראמים ועד ביצי כנים - הוא שיכלכל גם אותך. אם אין לך שלום בית - הוא יתפוס אותך בדיוק ברגע שבו החלטת לחייך לבעלך כל היום, לסלוח ולהגיד תודה על הכל. ואם אין לך ילדים חלילה - הוא יתפוס אותך בדיוק ברגע שבו החלטת לחזק זוגות אחרים שמתנסים באותו ניסיון קשה, ולשמור את האכזבה שלך עמוק בפנים. 

חביבתי, אם את עוד לא מכירה את העוצמות שיכולות להיות לך דווקא שם, בשבריר השנייה הזה שבו את כבר נוגעת בחסד, כבר נוגעת במצווה - אז הגיע הזמן שתכירי. 

כי העוצמה הזו היא אותה עוצמה שעליה נאמר 'כאשר יענו אותו - כן ירבה, וכן יפרוץ'. 

את שומעת את זה? כאשר יענו אותו - לא לפני, ולא אחרי, ידעת מהי כוחה של נתינה אמיתית, מהו טעמה של מצווה אמיתית. כאשר יענו אותו - את מי? את היצר שלך, שנדבק אלייך כמו איזה שאריות של מסטיק בזוקה - ומסרב להרפות! ככל שמענים אותו, כך הוא מתגבר עם ה'ידענות' שלו, מתרבה ומנסה לפרוץ לעוד ועוד מקומות נעולים בך, כדי לנסות ולהפר בהם את השקט והשלווה. 

 

"מטרתה להנהיג שינויים מרחיקי לכת באופייה של החברה היהודית"  

אבל דווקא אז, דווקא בהתגברות החושך שבך, דווקא בהתגברות הכוחות הזרים והמנוכרים שמנסים להרחיק ממך את עצמך, דווקא בהתגברות הקולות המוכרים הללו שאומרים לך שוב ושוב ושוב שאת לא תצליחי, שאת לא יכולה, שלך אין תקווה, שאת לא יודעת, שאת כבר נכשלת בעבר - דווקא אז... בשיא ההתגברות של הקליפות, בפך השמן הקטן שלך, שנותרו בו רק טיפות אחרונות של אמונה בטוב שבך - יכול להתרחש הנס. 

איזה נס? כזה שלדורי דורות לא ישכחו. 

כזה שידברו עליו עוד הרבה אחרי גזירותיו של אנטי(כל מה שהוא אנטי הקיום שלך)-יוכוס (או ייחוס).

כל כך הרבה כוחות חיצוניים מתגברים מנגדך כשאת רק מחליטה להיות טובה, כשאת רק מחליטה לקבץ את החשמונאים שבך - כדי שייתעקשו על המסורת האמונית בקנאות. עבורם, מילים כמו 'טיימינג' ו'סיעתא דשמייא' אינן זרות כשזה מגיע לרווקות מאוחרת, אך לצערנו, מהצד השני יש ותיפגשי ב'אליטה המתיוונת', "שמטרתה להנהיג שינויים מרחיקי לכת באופייה של החברה היהודית", כהגדרת הויקפדיה. 

מהי האליטה המתיוונת בכל מה שקשור לשידוכים? כל הקולות שמשמיעים לך דברים שהם רחוקים מהאמונה היהודית, שלא מקדמים אותך כהוא זה בעבודת השם שלך, ונוטלים ממך גם את מעט טיפות השמן שעוד נותרו בכדך. 

דעי חביבתי, כי גם בימינו אנו עדות אנו למתיוונים החיים בתוכנו, ומבקשים לעקור מאיתנו כל צל של אמונה בטוב של בורא עולם, ושלנו. לעמוד מנגד ולהילחם - זה קשה. לעמוד מנגד ולחשוב על האפשרות של ניצחון - זה אפשרי. שום דבר הוא לא בלתי אפשרי, כל עוד זה מגיע לקב"ה ולאמונה והביטחון שאנחנו נותנות בו. 

בידייך האפשרות לבחור גם בחנוכה הזה - האם לשים את נפשך בכף היד של אותה אליטה מתיוונת, או שמא להשליך עצמך מנגד על בורא עולם, ולהאמין בו ורק בו. 

אי אפשר בשניהם. או שאת עם הקב"ה, או שאת איתם.

במי את בוחרת?

רווקה?כנסי לכאן וקבלי את המתנה המיוחדת של שירה כהן במיוחד עבורך!

ליצירת קשר עם הכותבת אפשר לפנות במייל shira@htv.co.il

תגיות:צניעותמחשבהמצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה