הריון בשבוע

אוכלת בשביל שניים: מה באמת צריך לאכול בזמן ההריון?

אלו מזונות חשוב לאכול, וממה עדיף להימנע? איך נותנים לעובר כל מה שהוא צריך? כל מה שאת צריכה לדעת על תזונה בהריון  

  • ז' אלול התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התזונה במהלך ההריון היא נושא חשוב, אשר מעסיק נשים רבות. כמה צריך לאכול בהריון? האם באמת צריך לאכול בשביל שניים? כמה קילוגרמים אמורים לעלות במהלך ההריון? ואיך מספקים לעובר כל מה שהוא זקוק לו?

כאן ניתן לכן את כל הטיפים החשובים, הכללים וההמלצות, איך לאכול בצורה נכונה ובריאה בהריון, ממה כדאי להימנע וכל פרט אחר שחשוב לדעת.

 

התמודדות עם בחילות

הבחילות בתחילת ההריון הן תופעה מוכרת ונפוצה במיוחד. איך אוכלים בצורה שתאפשר לנו להכניס מזון חשוב לגוף, אך גם להימנע מן הבחילות?

מומלץ לחלק את המזון במהלך היום להרבה ארוחות קטנות ולא מכבידות, במקום מספר קטן של ארוחות גדולות. הבחילה מתגברת בזמן רעב, ולכן חשוב לא להגיע לרעב, אלא לדאוג למזון מספק לאורך היום כולו, ולהקפיד על ארוחות מסודרות ובזמנן.

העדיפי ארוחות עם מינימום תיבול עדין, כדי לא להחמיר את הבחילה.

מזון שומני נוטה לגרום לבחילה, לכן מומלץ מאד להימנע ממנו. ולא רק מזון שומני – לכל אחת ישנם מזונות אשר מגבירים אצלה את הבחילה. כדאי לנסות לזהות מהם המאכלים האלה, ופשוט להימנע מהם לאורך התקופה.

ישנם מספר מזונות שיכולים לסייע בהתמודדות עם הבחילות, כמו סודה לשתיה, מזונות יבשים כמו קרקרים וכדומה, ג'ינג'ר וגם תוספי תזונה המכילים ג'ינג'ר, ועוד.

מומלץ מאד שלא לשכב אחרי האוכל. לאחר שכיבה, כמו למשל בבוקר, כדאי לקום מהמיטה באיטיות ולא בבת אחת, כדי למנוע את הבחילה.

אם ישנן פעילויות מסוימות שמגבירות את הבחילה, כמו נסיעה ברכב למשל, מומלץ להימנע מן הפעולה הזו ככל האפשר.

 

תוספי תזונה בהריון

נשים בהריון שומעות על עשרות תוספי תזונה שחשובים לבריאותן. אך מה מתוכם באמת חשוב לקחת?

הרופאים ממליצים על תוסף פרנטל, אשר כולל בתוכו הרבה מאד מינרלים וויטמינים אשר חשובים לאישה בזמן ההריון. הפרנטל מכיל גם ברזל וחומצה פולית, שניהם תוספים חיוניים. מומלץ לבחור פורמולת פרנטל אשר כוללת בטוחה ריכוז נכון של חומצה פולית, יוד וברזל. מומלץ גם לבדוק שהברזל שבפרנטל קל לעיכול (ברזל מסוג ביסגליצינאט).

 

מה כדאי לאכול?

לכל אישה בהריון מומלץ לשלב בתפריט שלה את כל אבות המזון, בצורה בריאה ומאוזנת: דגנים מלאים, כמו לחם מלא, אורז וכדומה; חלבונים מן החי ומן הצומח, כמו עוף ובשר, חלב וביצים, קטניות לסוגיהן וכן הלאה; ירקות ופירות ללא הגבלה; וכמות מוגבלת של שומנים, רצוי מהצומח – כמו שמן זית, אגוזים ושקדים, אבוקדו וכדומה.

 

מה לא כדאי לאכול?

בהריון, מומלץ לא לאכול מאכלים שאינם מבושלים לגמרי, כמו ביצים שאינן מבושלות או שמבושלות באופן חלקי (כמו בגלידות, במיונז וכדומה); דג נא (כמו סושי או קרפצ'יו); מוצרי חלב שלא עברו פסטור, וכן הלאה. חשוב מאד, במיוחד בהריון, לשטוף היטב כל פרי וירק לפני האכילה. בנוסף, דגים אשר מכילים כמות גדולה של כספית מומלץ שלא לצרוך, או לצרוך במידה מועטה – כמו טונה למשל. מומלץ גם להפחית ככל האפשר בצריכת הקפאין, וכמובן, לא לעשן ולא לשתות אלכוהול.

 

העליה במשקל

העליה במשקל במהלך ההריון תלויה במשקל ההתחלתי שלפני ההריון, וגם בתנאים האישיים של כל אישה. באופן כללי, מומלץ לעלות בין 7 ל-16 ק"ג במהלך ההריון כולו, כאשר ככל שהתחלת את ההריון במשקל גבוה יותר, כך מומלץ לך לעלות פחות במהלכו.

 

איך אוכלים?

כאמור, כדאי לחלק את הארוחות במהלך ההריון ל-5-6 ארוחות קטנות, גם על מנת להקל על הבחילות וגם על מנת לשמור על רמת סוכר אחידה ותקינה בגוף. בין הארוחות המשמעותיות ניתן לאכול ארוחות קטנות יותר, אשר מכילות פירות, אגוזים, מעדני חלב, כריך קטן ו / או חטיף בריאות. בניגוד למה שנוטים לחשוב, אישה בהריון אינה צריכה לאכול עבור שני אנשים… האיש הנוסף, בסופו של דבר, הוא תינוק קטנטן, שאינו דורש הרבה. בדרך כלל, דרושה תוספת של 500 קלוריות בלבד למזון היומי של האישה.

 

אחרי הלידה

לאחר הלידה, מומלץ לכל אישה מיניקה להשתמש בתוסף תזונה אשר מכיל חילבה, על מנת להגביר את החלב ולהעשיר אותו. ניתן למצוא כיום כמוסות מתאימות ללא תופעות לוואי, שגם אינן יוצרות ריח בלתי נעים – אך משפרות את ההנקה עשרת מונים.

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך.

העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום: לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

תגיות:תזונה בהריוןהפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה