בריאות ותזונה

עשרה דברים שלא ידעתם על סוכר

רגע לפני שמשלוחי מנות מתפקעים מממתקים וילדים מוכתמי-שוקולד במצב היפראקטיבי ממלאים לכם את הבית, הנה עשר עובדות שאולי לא ידעתם על סוכר, המרכיב המרכזי במשלוחי המנות של ימינו

אא

1.  עודף סוכר גורם ל... קמטים. בתהליך כימי הקרוי גליקציה, סוכר עודף בדם נקשר לקולגן בעור והופך אותו לפחות אלסטי.
2.  חלוצי השימוש בקני סוכר הם ההודים, שעושים זאת כבר יותר מאלפיים שנה. כשהגיעו לשם צבאות אלכסנדר מוקדון הם תיעדו התפעלותם מ: 'ייצור של דבש בלי דבורים'.

80% .3מכלל הסוכר הלבן מקורו בקני סוכר, בעוד 20% מגיעים מסלק סוכר, הגדל טוב יותר באקלימים קרים.

 .4נראה לכם סביר לאכול 16 קוביות סוכר תוך חמש דקות? לא? זה בדיוק מה שאתם עושים כשאתם גומעים בחופזה בקבוק אישי של קולה.

.5 אם נראה לכם שכל המשפחה שלכם מכורה לסוכר, ייתכן שאתם צודקים. מחקר שנערך לאחרונה הראה שאנשים עם שינויי גנטי מסוים בהורמון גרלין צרכו יותר סוכר מאלה שנעדרו את השינוי הגנטי הזה. הורמון זה אחראי לעדכן את המוח כשאתה רעב, ואצל חסרי המזל עם הנטייה להתמכרות, הוא מדווח לעיתים קרובות, ועם העדפה למתוק.

6. לסוכר ולאלכוהול יש השפעות רעילות דומות על הכבד. מחקר שפורסם ב-2012 בכתב העת המדעי נייצ'ר הראה כי כמויות מופרזות של סוכר משפיעות לרעה על הכבד בדיוק כמו אלכוהול, ושהנזק הזה יכול להתרחש אפילו אצל אנשים שהגבילו את צריכת הקלוריות שלהם ושמרו על משקל תקין.

7. שוכחים יותר מידי דברים לאחרונה? אולי אתם צורכים מידי הרבה סוכר. מחקרים מוכיחים כי צריכת סוכר קשורה להזדקנות מהירה יותר של המוח והתרופפות הזיכרון ושאר המיומנויות הקוגניטיביות

8. הסוכר מתחבא במקומות לא צפויים. רבים יודעים להימנע מסוכריות ועוגות: לא כולם יודעים לחפש את הסוכר שנמצא במוצרים כמו לחם, קרקרים, רוטב עגבניות, ושאר מאכלים תמימים למראה.

9.  צריכת סוכר מוגברת עלולה להוביל לתנגודת לאינסולין. בתורה, התנגודת הזו מגבירה את הסיכון לחלות בסרטן.

10. ואי אפשר בלי מילה על תחליפי הסוכר הסינתטיים: רובם לא ממש מומלצים. סכרין ואספרטיים שימשו במעבדה למטרות מחקר שלא היה להם שום קשר להמתקה: רק כשטעמו עובדי המעבדה מהחומר איתו עבדו, הם גילו מתיקות בלתי צפויה. שלא לדבר על הסוכרלוז, הנמכר היום בתור 'ספלנדה': החוקרים שגילו אותו עסקו בכלל בניסיון לפתח... קוטל חרקים.

תגיות:סוכרבריאותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה