הזמן לחשבון נפש
לפנינו חודש שבו אנו עוצרים את מירוץ החיים השגרתי. בודקים את עצמנו, מתייצבים ביושר מול כישלונותינו ומגרעותינו, ומחליטים לתקן, לשפר, להוסיף. חודש אלול, חודש הסיכום וחשבון-הנפש של השנה, חודש התשובה והרחמים
לפנינו חודש שבו אנו עוצרים את מירוץ החיים השגרתי. בודקים את עצמנו, מתייצבים ביושר מול כישלונותינו ומגרעותינו, ומחליטים לתקן, לשפר, להוסיף. חודש אלול, חודש הסיכום וחשבון-הנפש של השנה, חודש התשובה והרחמים
התחלת החודש ביהדות אינה רק ציון של תאריך. מעבר להוספת יעלה ויבוא ותפילת מוסף, לראשי החודשים יש לעיתים משמעות מכרעת
ליאור חניך הקיבוץ, חזר בתשובה. התהליך נמשך, לא שבוע, לא חודש ולא שנה. שלוש שנים עברו עד שליאור השתכנע סופית באמת
היה זה בבוקרו של ראש חודש שבט כשאביגדור קינסטליך עלה על מטוס חברת התעופה ההודית בבומביי, בדרכו מהודו לישראל. האשה והילדים חיכו לו בכליון עיניים. בשבועיים האחרונים הוא פקד את החורים הכי נידחים בהודו, כדי לפגוש בני נוער ישראלי ולזעוק מעומק ליבו הענק "יש אבא בשמים!"
זה קרה באותו יום חמישי של חודש דצמבר שנת 2008. הוא יצא מביתו לכיוון עבודתו בבית העלמין, שם לפתע חש ברע והובהל לבית החולים. התקף לב. הרופאים לא נתנו לו הרבה סיכויים, ולאחר 6 מכות חשמל הם קבעו את מותו, בעודו שרוע על מיטת הטיפולים, נשמתו נפרדה מן הגוף, ומאז הוא עבר טלטלה רוחנית אדירה ועוצמתית, אשר שינתה את חייו מן הקצה אל הקצה, סיפורו המרתק והמדהים של אשר ביטון, על הביקור הלא צפוי לו זכה ממלאך המוות ופמליה של מעלה. לקרוא וכן להאמין
לפני השנה החדשה ויום כיפור מתחיל חודש הסליחות, שבו "המלך בשדה". אבל למה דווקא אלול? והאם אי אפשר לחזור בתשובה בתמוז או בחשוון? יצאנו לבדוק
האם זה בסדר להשתדל דווקא באלול, ולא בכל השנה? והאם ניתן לקרוא את הסליחות שלא בציבור?
אין כמו צחוק גדול ומשחרר להרגיע, לאפשר לעצמנו להביט על הבעיות באור אחר, ולהכניס אותנו לפרופורציות. אולי זו הסיבה שבגללה רשימת הקומיקאים היהודיים כה ארוכה. עם זאת, לצחוק יש להב כפול, וכשמשתמשים בו באופן שלילי, הוא עשוי להסב נזק גדול. לכבוד חודש אדר, נברר מדוע אנו צוחקים, מה כוחו של הצחוק, וכיצד נוכל להשתמש בו להטיב עם עצמנו ועם אחרים תצחקו, אך מסתבר שאת הצחוק כדאי לקחת מאד ברצינות
המהרש"א תירץ, שמה שאמרו רבותינו ש"אין מזל לישראל", היינו שאם נגזר מן השמים שלא תבוא שום פורענות על ישראל, באמת לא תבוא שום פורענות, וכן אם נגזרה טובה על ישראל, בודאי היא תבוא, בלי קשר למזלות
השנה היא שנה מעוברת, כלומר יש בה שני חודשי אדר. למה הכפילות? כל כמה שנים זה קורה? והכי חשוב - באיזה אדר חוגגים את פורים? יצאנו לבדוק