חברה והשקפה

האם ביאת המשיח תשפיע על הגוים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. שאלתי היא בעניין ההבדל המהותי נשמתי בין גויים ליהודים. קראתי באתר תשובה על עניין הנצרות, ושם מביא הרב את דבריו של הרמב"ם, שבצורה עקיפה הנצרות סוללת דרך למלך המשיח שיגיע. תשובה יפה, אבל תמוהה בעיני, שכן בכל פעם ששאלתי אנשים דתיים על הגויים - נאמר לי שאנו התכלית, והם ברמה אחרת, בעלי נפש בהמית, ותפקידם למלא את העולם ולהוות מעין תפאורה במגרש המשחקים האלוקי. אבל מדבריו של הרמב"ם ניתן להסיק שהגעת המשיח תשפיע גם עליהם ולא רק על היהודים, כלומר גם להם יש תכלית בעולמנו, ומלך המשיח מושיע את העולם כולו כולל הגויים... אז מה העניין? יש לגויים תכלית? ומהי? ומה הצורך בפירוד בין עם נבחר לשאר אומות העולם? תודה, רונן

תשובה

שלום וברכה

נכון שהגויים הם מרמה אחרת לגמרי, אבל הם גם כן בעלי נפש רוחנית, הנותנת דין וחשבון על מעשיה, ומקבלת שכר על שמירת המצוות שלו. התפקיד שלהם הם בפירוש לא רק כתפאורה, אלא כחלק מהיעוד האלוקי על קידוש שם הקב"ה בעולם כולו כשיראו עין בעין מי ברא ולשם מה ברא את כל הנבראים, הם חלק בלתי נפרד מהיעוד העתידי, שהרי לעיניהם יראה הקב"ה את כל היעודים בכדי ללמד אותם משהו, וברור שיש להם תכלית.

וברשותך אצרף לשון הרמב"ם בחתימת ספרו `יד החזקה בו הוא מבאר מה הוא התכלית של הגויים כשהעולם יגיע לתיקון שלו: "ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויין כעפר, ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה` בלבד". "ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה` כמים לים מכסים".

דהיינו, שכל העולם כולו יהיה עסוק בלדעת את ה` ובעמקי החוכמה, אלא שישראל ישיגו מעלה גדולה יותר, מכיון שהם זכו בזכות אבותיהם אברהם יצחק ויעקב שהכירו את הבורא בכח עצמם, להביא ולהפיץ את דבר ה` על כל האנושות, כשגם הדתות האחרות המכירות בהקב"ה הגיעו לכך מהיהדות, כידוע ומפורסם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אומות העולםאומות העולם לעתיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה