אמונה

אחת ולתמיד על האיסלם

  • כ"ט אדר א' התשע"ט
אא

שאלה

יש לי קרובת משפחה, שערבי אחד שוטף לה את המוח על האיסלם.
אני מעוניין לדון איתה עניינית, ולהוכיח לה שהאיסלם שטויות.
האם יש הפרכות לקוראן.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

חשוב שתיצור קשר בהקדם עם מחלקת שבויות של הידברות: 052-9551591

בקש לדבר עם גב' קלינה.

מספר עובדות שכדאי להכיר על האסלאם: 

1. בשונה מתורת ישראל שנכתבה על ידי משה רבנו מפי ה', וניתנה לכל עם ישראל בדור המדבר, להבדיל אלפי הבדלות - הקוראן כלל לא נכתב על ידי מוחמד. למעשה מסופר בו, כי מוחמד לא ידע קרוא וכתוב... הקוראן הועבר בעל פה לתלמידים שכתבו אותו לאחר מותו, וערכו אותו שוב ושוב במשך שנים רבות.

2. הקוראן מלא העתקות מספרי התנ"ך ומחז"ל. יש בו העתקות מספר משלי, קהלת, ואפילו פרקי אבות מן המשנה היהודית, כמו גם אגדות שהועתקו מבראשית רבה. כל זאת מובן לאור העובדה שמוחמד הכיר יהודים בתקופתו ושמע על תורתנו.

3. מטעם זה, הקוראן איננו מסודר ולא מאורגן כמו התנ"ך, אלא נראה כמו שברי רעיונות וזכרונות, בפרק אחד מספר על יציאת מצרים ובפרק אחר יספר לפתע על אדם וחווה.

4. המוסלמים לא היו בקיאים בתנ"ך, לכן בקוראן שיבושים ושגיאות היסטוריות חמורות. כך לדוגמה 'המן' ממגילת אסתר מופיע בסיפור יציאת מצרים כיועצו של פרעה. עקידת יצחק הוחלפה בקוראן ל"עקידת ישמעאל"... כמו כן מוחמד הושפע מהנצרות ולכן חשב את ישו ואמו מריה לנביאים וצדיקים.

5. את הסתירות לקוראן מן התנ"ך תירצו המוסלמים בתירוץ המצחיק, כי היהודים זייפו את התנ"ך במטרה לסתור את אמונת מוחמד... זאת לאחר שהתנ"ך כבר הופץ בעולם ותורגם לשפות שונות מאות שנים לפני היוולדו של מוחמד. התנ"ך היהודי תורגם כידוע ללטינית (תרגום השבעים, והועבר גם בידי נוצרים) ומגילות זהות של התנ"ך נמצאו עוד מתקופת בית המקדש השני (מגילות מדבר יהודה) זהים בלשונם לתנ"ך שלנו.

6. מוחמד לא היה איש של שלום. בגיל צעיר התחתן עם אלמנה מבוגרת ועשירה, וכאשר נפטרה השתמש בכספיה כדי לשכור שכירי חרב, ושפך דם רב כדי לסלול את שלטונו בקרב העמים הישמעאלים, בתוכם טבח גם יהודים (חפש בגוגל: "קרב ח'ייבר"). לאחר שהביס את יהודי הכפר, לקח לעצמו כ'שלל' את אשתו של אחד היהודים שטבח באכזריות רבה: 

"בעלה, כנאנה אבן אבי אלרביע, נלקח אף הוא בשבי. מוחמד רצה להתנקם בו נקמה אכזרית. הוא ציווה להביאו אליו ודרש ממנו למסור לו את אוצרות משפחת אבי אלחוקיק שהכילו מרגליות וכלי הזהב ועדיים. כנאנה סירב. מוחמד ציווה לענותו ולסרוק את בשרו במסרקות ברזל ובשיפודים לוהטים. אחרי כן התיזו את ראשו. מוחמד ציווה לרצוח גם את אחיו סאלם. את צפיה, אשת הנרצח, הכריח לעבור ולצפות בגופות ההרוגים"!

צפיה היהודיה המסכנה בת ה-17 נלקחה בכוח על ידי מוחמד, ונהייתה לאחת מנשותיו. עוד יהודיה שבויה שלקח בכוח היתה ריחאנה: "אחרי קרב השוחה שניהל מוחמד, לקח כשפחה את ריחאנה, במקורה בת שבט בני נדיר ואלמנתו של אחד מבני שבט בנו קורייזה היהודים".

כמו כן לא בחל בגיל: מוחמד התחתן עם ילדה בת 9 בשם "עאישה".

7. המוסלמים משתחווים לכיוון העיר מכה, בפני אבן שחורה קטנה שדבוקה לקיר קוביה (הכעבה). המקום אליו מתפללים היה בעברו מקדש של עובדי אלילים, ואבן זו נעשתה לשם עבודה זרה, עד שמוחמד הגיע למקום ו"קידש" את האבן השחורה... אחת מחמשת המצוות העיקריות של האסלאם הוא לעלות לרגל ולהשתחוות בפני האבן השחורה הזו. 

8. ההפרכה הגדולה ביותר לאסלאם נמצאת בעובדה הפשוטה, שהמוסלמים מאמינים בנביאי ישראל, ביציאת מצרים ומעמד הר-סיני שנעשה לעיני כל עם ישראל. כלומר הם מודים בתורתנו הקדושה, אך סבורים שאלוקים הנצחי ("קורא כל הדורות מראש") שינה לפתע את דעתו וביטל את הברית עם ישראל. זהו שקר פשוט לאור העובדה שפסוקים רבים בתורה מבטיחים שה' לא יוותר על בני ישראל, המצוות הן ברית עולם, וכמובן ההגיון הפשוט ביותר: ה' כרת ברית עם כל בני ישראל, נגלה לפני 3 מיליון איש בהר-סיני, ועשה לנו אותות ומופתים אדירים שמוכיחים את שליטתו בעולם. לפיכך, לא ייתכן שיכרות ברית חדשה עם המוסלמים או הנוצרים ללא מעמד הר-סיני נוסף. מי שכורת ברית לפני 2 עדים, לא יכול לבטל אותה בלי 2 עדים, ובורא עולם שכורת ברית לפני 3 מיליון איש כמובן לא יבטל אותה בפני עד בודד (מוחמד, שלטענתו נגלה אליו מלאך במערה). זו ההפרכה הגדולה ביותר לאסלאם והנצרות:

https://www.hidabroot.org/%D7%A0%D7%A6%D7%A8%D7%95%D7%AA

עוד מומלץ לקרוא:

מדוע הנצרות והאסלאם נהיו לשתי הדתות הגדולות בעולם? חלק א’

https://www.hidabroot.org/article/234375

מדוע הנצרות והאסלאם נהיו לשתי הדתות הגדולות בעולם? חלק ב’

https://www.hidabroot.org/article/234720

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:איסלםיהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה