אמונה

איך אפשר לשמוח על היותנו יהודים

  • כ"ה אלול התשע"ח
אא

שאלה

שלום,

אשמח אם תוכלו לענות לי על השאלה הבאה:
איך אפשר לשמוח על היותינו יהודים, מה הרווח שלנו מכל זה??
בעולם הזה, יש אמנם כמה רווחים, לא אתכחש שהיהדות שומרת ומעצימה את התא המשפחתי וכן השבת יש לה יופי מסויים של מנוחה מוחלטת.
אבל---
זה מתקזז עם הרבה קשיים אחרים.
השבת למשל הלכותיה הם הררים התלויים בשערה כך שאולי לא שווה כל הסיכון.. יום מנוחה סוציאלי הוא גם לא רע..
כמו כן יש עוד הרבה מצוות שמאוד קשה לקיים אותם. ומי שלא מקיים, צפוי לעונשים כבדים.
אז לא עדיף להיות גוי טוב?
הרי בעולם הבא, הגויים ששומרים שבע מצוות בני נוח יזכו להיות בו, כך שהם מסודרים לא רע, גם עולם הזה וגם עולם הבא. אז על מה מברכים שלא עשני גוי? במה יש לנו יתרון עליהם??הם נהנים מ2 העולמות!!
אני יודעת שמן הסתם העולם הבא שלהם לא יהיה בדיוק כמו של מי ששמר 613 מצוות, השאלה אם זה שווה את כל העונשים והזיכוכים והגלגולים ושבעת מדורי גינהם שיהודי צריך לעבור כדי לזכות לכל הטוב הזה...(כן יודעת שתשובה עוזרת אבל לא כל אחד זוכה למות במוצאי יום כיפור וכן ידוע שיש דברים שעדיין רק ייסורים מכפרים ויודעת שיסורים זה אפילו להוציא שקל במקום חמש שקל מהכיס אבל עדיין אם כולנו היום גלגולים ועונש הגלגול קשה מגיהנום אני לצערי מסיקה מכך שקשיי העולם הזה הרגילים לא פוטרים אותנו מעונשים שם למעלה..)
בקיצור, אשמח אם יהיה לכם תשובה שתגרום לי לשמוח בעובדה שנולדתי יהודיה למרות שזה מונע ממני הרבה עולם הזה וגם העולם הבא לא מובטח לי על מגש של כסף... (מתסכל שלרוב הגויים יש גם וגם בוודאות כי רובם לפחות גוי תושב ששומרים על 7 מצוות בני נח ואילו אנו "העם הנבחר" , אין לנו בוודאות של מאה אחוז את העולם הבא או את הגן עדן שאחרי החיים וכו' מצד שני בוודאות אין אנו מורשים להנות מכל תענוגות העולם הזה!!!)כן ,כתוב שכל ישראל יש להם חלק לעולם הבא.. אבל גם יש דברים שמי שעושה אותם אין לו חלק לעולם הבא או דברים שחייב עליהם כרת...והגויים ב7 מצוות קלות קונים עולם הבא בוודאות!!)
מקווה שהובנתי.
תודה מראש ,
כתיבה וחתימה טובה

(אם נראה לכם שכדאי ששאלתי תפורסם באתר -אני מרשה לפרסם)
מימי

תשובה

שלום וברכה,

בבקשה ראי את תשובתי על הבחירה להיות יהודי:

https://www.hidabroot.org/article/163573

https://www.hidabroot.org/article/175789

אי אפשר לתאר במילים את הרווח שלנו מהיותנו יהודים - זהו רווח נצחי שנמשך לעד ולעולמי עולמים בגן-עדן. בקירבה לאלוקים באופן הגבוה והנפלא ביותר שאפשר, שיא האושר והעונג הגדול ביותר מכל העינוגים האפשריים.

היהדות אינה רק נותנת לנו "יום מנוחה סוציאלי" וכמה הטבות... אלא משנה את מהותנו, פנימיותנו, המידות שלנו, יחסנו לחיים, לזוגיות, לחינוך הילדים, ההשקפה הנכונה על החיים ועל תוכנית הבריאה.

חוזרים בתשובה ששומרים שבת לאורך שנים, לא יהיו מוכן לוותר עליה בעד שום הון שבעולם. כי השבת נותנת שפע של כוחות רוחניים לכל ימות השבוע, והם הזמן היחיד שבו אדם באמת מתנתק מהחומריות של העולם הזה. ישנם אנשים שנוסעים עד להודו כדי לחפש מעט רוחניות, האם שמעו על היום הרוחני שנקרא שבת קודש?

נא ראי הרצאה של הרב זמיר כהן שליט"א על השבת:

https://www.hidabroot.org/video/61051

ועל חשיבות המצוות במאה ה-21

https://www.hidabroot.org/video/60834

חשוב מאוד שתצפי בהרצאות אלה.

גויים ששומרים שבע מצוות בני נח, יזכו לגן עדן נמוך לפי דרגתם. כגודל המאמץ כך גודל השכר לעולם הבא. יהודי לא יקנא בגוי בעולם הבא, כפי שמנהל בנק אינו מקנא בפקיד בבנק.

כמו כן, האם את סבורה שהגוי באמת נהנה מהעולם הזה כיהודי? הרי שומרי התורה והמצוות זוכים לחיים משמעותיים יותר, שמחים יותר, זוגיות טובה יותר, חינוך ילדים טוב יותר, אריכות ימים וצלילות דעת, מתוך הכרת תכלית הבריאה. מי שמקיימים את הוראות היצרן של הבורא יתברך - הם שזוכים להנות משני העולמות באמת.

החברה המערבית איבדה ערכים מוסריים רבים שלימדה התורה, ועימם הביאה חולאים רעים: שיעורי הדיכאון הגבוהים ביותר הם בחברה המערבית, כל זוג שלישי מתגרש, ילדים מזלזלים בהורים ובמורים, מרדף אחר עושר וחיצוניות, אלימות וכו'. האם אכן טוב להם?

היהדות אינה מונעת את תענוגי העולם הזה, אלא מלמדת אותנו כיצד להשתמש בהם בצורה הנכונה ביותר. מי שמגביל את תאוותיו ומרסן אותם זוכה להנות הנאה כפולה גם מהחומר. שפע חסר גבולות הוא מתכון לשנאת החיים ולדיכאון: "דבש מצאת - אכול דיך, פן תשבענו והקאתו" (משלי כה, טז)

את מדברת על גלגולים ומדורי גיהנום, אך אין לנו באמת הבנה בעונשי העולם הבא כשם שאין לנו הבנה בגודל האושר בגן-עדן. אנו רק יודעים שיש שכר ועונש על מעשינו, והקב"ה שופט בצדק וברחמים כל נשמה: אמרו חז"ל שאין הקב"ה מדקדק עם הבריות מעבר לכוחם והבנתם (שמות רבה לד, א): "אין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו, ואינו מבקש אלא לפי כוחן".

גם את, כשתגיעי בתור נשמה רוחנית לעולם הבא, תביני את המשפט האלוקי ותודי שהכול אמת ונעשה לטובה.

אמרו חז"ל (פסחים דף נ, עמוד א): "לא כעולם הזה העולם הבא: העולם הזה - על בשורות טובות אומר ברוך הטוב והמטיב, ועל בשורות רעות אומר ברוך דיין האמת. לעולם הבא כולו (אומר): הטוב והמטיב".

 ממש כמו אדם חולה שמתרפא אצל רופא מנתח, והוא מודה לרופא בכל לבו על הטיפול המסור בו. כך נבין שכל מה שקורה לנו בעולם הזה נועד לתיקון שלנו מכל הפגמים הרוחניים שדבקו בנו, למען ההטבה הגדולה ביותר, שהיא ההטבה הרוחנית - קירבתו של בורא עולם.

נסי להכיר בעובדה שכל מה שאת חושבת ומבינה על המציאות - מגיע ממה שנתן לך הקב"ה.

התורה הקדושה, עליה נאמר "דרכיה דרכי נועם - וכל נתיבותיה שלום". התורה אשר לימדה "ואהבת לרעך כמוך", "לפני עיוור לא תיתן מכשול", "לא תלך רכיל בעמך", "לא תחמוד", "ואהבתם את הגר", וכו' וכו'. כיצד ניתן לחשוד בקב"ה שהוא אינו מוסרי? והרי כל המוסר והרחמים שלך מגיעים אך ורק ממנו יתברך.

הבה נשאל כל אדם: מי הוא אשר נתן לך את כל הרחמים שיש לך על עצמך ועל אחרים? הרי ישנם בעולמנו אנשים אכזרים שאין להם רחמים על אחרים. גם לבעלי חיים אין רחמים על בני מינם (חתול לא חש רחמים על חתול שנדרס על הכביש). רחמים הם משהו מיוחד שניתן בלב האדם מאת אלוקים - הוא אבי כל הרחמים, וכל הרחמים מגיעים רק ממנו יתברך, וליהודים נתן רחמים מרובים! הוא הנקרא בלשון חז"ל בשם "רחמנא", המרחם, ובתורה נאמר עליו "ארך אפים ורב חסד". אף עמו ישראל נקראים "ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים".

מכאן עלינו ללמוד שהוא יתברך ודאי הרבה יותר רחמן מאיתנו, שהרי הוא מקור כל הרחמים, ורק בזכותו אנו מסוגלים לרחם. 

כל אכזריות או קושי לב שעשוי אדם לייחס חלילה לבורא - נובע רק מחוסר ידיעה על מעשיו, כי העולם הזה נסתר ולא מובן, חלק קטן מגלגולים רבים שאת תחילתם ואת סופם איננו יודעים. כשנגיע לעולם הבא, לעולם הנשמות, ונראה את העולם האמיתי, נבין שהוא יתברך אכן רחום וחנון יותר מכל אדם, ויותר מכל מה שיכולנו לשער. ראי עוד במאמרי "אל תתייאש":

https://www.hidabroot.org/article/231233

בברכת שנה טובה ומבורכת, מלאה ביטחון ואמונה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יהודיעולמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה