חברה והשקפה

האם מותר סמארטפון?

  • כ"ט אב התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. תודה רבה על התשובות שאתם שולחים זה ממש עוזר לי! אז ככה, אני חרדיה בת 18 ורוצה לקנות סמארטפןן, עד עכשיו היה לי פל כשר, כי התיכון שלי לא הסכים ולא רציתי ללכת נגדם, אבל עכשיו סיימתי תיכון ורציתי לקנות... הענין הוא שיש כ"כ הרבה דעות בענין אני כבר לא בטוחה מה מותר ומה אסור.... אם אני יקנה פלאפון אני ישים עליו חסימה ולא יוריד דברים שבעיני ממכרים כמו פייסבוק ,אינסטגרם וכד'. ההורים שלי לא כ"כ רוצים שאני יקנה, כי הם מפחדים שאני יתמכר( בלי קשר לסבות דתיות...) אבל הם מרשים(לאמא שלי יש סמארטפון... וגם אני יודעת שיש הרבה סטיגמות בציבור החרדי ואולי זה יזיק לי בעתיד- בשידוכים, למרות שאני משתייכת לציבור האמריקאי ששם זה די נורמאלי( 25 בנות מתוך 30 הבנות בכיתה שלי עם סמארטפון...) האם מותר לי לקנות או שזה אסור? ואם כן האם יש לרב עצות ע"מ שאני לא יתמכר? תודה רבה!!!

תשובה

שלום וברכה

העצה הכי פשוטה שלא להתמכר זה לא לקנות מכשיר כזה.

הוראות גדולי ישראל כאן הארץ הקודש היא לא להשתמש במכשיר זה אלא מי שנצרך לפרנסה ואין לו דרך אחרת.

הקלקלה מרובה ורוב ככל מי שיש לו מכשיר זה נפל כמה וכמה פעמים בדברים חמורים וכמעט בלתי אפשרי לשלוט בזה ובפרט שגדולי ישראל אסרו את הדבר בהחלט בוודאי העובר על ציווים אין לו סיוע ממרום וכבר אמרו חכמים יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ואלמלי הקב"ה עזרו לא יכול לו וכאשר האדם אינו מציית להוראות גדולי ישראל אין לו סיוע ממרום והיצר מתגבר עליו מאוד..

מלבד זאת זה גם יוריד לך את הרמה של השידוך שאת יכולה לקבל ולא בגלל סטיגמות אלא כי המציאות היא שרוב אלו שיש להם מכשיר זה נופלים בחטא.

היי חזקה ואל תתפתי ללכת אחרי נוחות מועטה והפסד מרובה ותזכי בעז"ה לחתן תלמיד חכם ירא שמיים וצדיק ובעל מידות טובות.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חרדיתסמארטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה