אמונה

גיל העולם 5000 או מליארדי שנים

  • י' אדר ב' התשע"ו
אא

שאלה

שאלה אל הרב זמיר בכבוד רב . בהרצאותך אתה מלמד שהעולם קיים 5000 שנים אבל ראיתי שיעור של הרב מיכאל לייטמן בקבלה שהוא אומר שיש ספרי קבלה שמספרים שגיל העולם הוא 14 מליארד שנים .אם אפשר הסבר תודה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 איני הרב זמיר כהן, אך אשמח להשיב.
 
התורה מתייחסת לעולם הנגלה, ומתארת את ההיסטוריה של האנושות מימי בראשית, ואכן מניין השנים בה אינו עולה על 6000 שנה. עם זאת אמרו חז"ל שסודות רבים טמונים במעשה בראשית, וסודות אלה נמסרו רק לחכמים.
 
אכן ישנה דעה בקבלה (בשם "תורת השמיטות") שמציעה את האפשרות, שהעולם עתיק בהרבה, והיו עולמות קודמים לעולמנו. אך דעה זו אינה דעת רוב המקובלים, והיו רבים שחלקו עליה ובראשם האר"י הקדוש שכתב שדבר זה הוא טעות.
 
אנא עיין במאמר הבא על שאלת גיל העולם ביהדות:
וראה מה שכתבתי פה:
 
בנושא זה חשוב להדגיש, ששאלת גיל העולם לא מוסיפה ולא מורידה מאמונת התורה הקדושה. שהרי מציאות הבורא לא נוגעת בכלל לשאלה האם הבורא יצר את העולם בתקופות של מיליוני שנים. כי בכל מקרה ברור לנו שיש בורא לעולם אשר יצר את היקום והאדם בחוכמה וכוונה מדוייקת - עם או בלי אבולוציה, אם או בלי תהליכים של מיליוני שנים. בורא לעולם חייב להיות בכל מצב שלא יהיה, זוהי מסקנה מוכרחת מהמציאות, וחשוב להבין שלא ניתן להפריך את מציאותו של הבורא באף מצב. כמו כן אנו יודעים שהתורה היא אמת - לא בגלל שמצאנו השוואות מרשימות בין דברי חכמים למדע המודרני, אלא בגלל שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני. לחיזוק נוסף באמונה, חפש בבקשה בגוגל את החוברת "שיחה גורלית".
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בריאת העולםקבלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה