זוגיות

התבטלות לרב..

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב.. אני בחור בן 23 וחבר של בחורה בת 22.. שנינו חוזרים בתשובה יוצאים כבר 4 שנים ולפחות שנה + שומרים נגיעה.. עכשיו שנינו יש לנו עליות וירידות וגם היא כבר צנועה ברוך ה" כמעט הכל ומתקדמים יפה.. מדברים על חתונה אך שאלתי אותה כמה שאלות לפני ואחת מהן אם אחרי החתונה היא תסכים להתבטל לרב ולא הצלחתי להסביר את עצמי כמו שצריך... היא אמרה לי שגם בצניעות שלה היא עדיין לא מוכנה לשים גרביים למשל... ואז היא אמרה כאילו שכשנלך לרב לשאול אותו על זה פשוט שהוא יגיד לה שזה הלכה והכל.. אך היא יודעת את זה ועדיין קשה לה..(חצאיות כיסוי ראש הכל היא מוכנה) אז היא אמרה שרב יאמר לה מה שהיא כבר יודעת רק עדיין לא הגיעה לשם.. ואני יודע שזה לא ככה איך אפשר לסביר את הביטוי להתבטל לרב.. ועוד שאלה קטנה.. אם אנחנו מוכנים לעשות חתונה ריקודים בהפרדה והיא עצמה עוד מבולבלת ומשפחתה לא מוכנה לשמוע על זה מותר להקבל לעשות רק ישיבה בנפרד? אני אישית לא מוכן ישיבה מעורבת אבל אני לא רוצה לעכב יותר מדיי את החתונה.. תודה........

תשובה

שלום וברכה

השאלה לא ברורה גם לי.

אני חושב שאין לך כעת צורך להיכנס לדקויות אלו, ברור שהוא מקבל עליה את עול המצוות, וברור שלאט לאט היא מקבלת על עצמה עוד ועוד מצוות ולהקפיד יותר על קלה וחמורה, כך שבעז"ה בוודאי תגיעה לשמירת מצות כראוי.

אם עד לחתונה היא לא תוכל להשלים בשום אופן להסכים שהחתונה תהיה בהפרדה מוחלטת דבר אשר ראוי מאוד לעשותו, ביום קדוש זה של הנישואין, אשר קובע את חיכם לעתיד, ובוודאי ביום זה יש להקפיד מאוד בהלכה ולא להחטיא אחרים חלילה, דבר שבוודאי יוסיף לכם הצלחה לכל החיים.

אולם אם בכל זאת היא לא משתכנעת, אפשר להקל בישיבה מעורבת בסעודה, אולם אי אפשר להקל בשום אופן בריקודים.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה