חברה והשקפה

עבר חילוני

  • ד' טבת התשע"ו
אא

שאלה

שלום רב. ראשית תודה על המידע ופרויקט הדברות ששינה את חיי , נתן משמעות לקיומי, וסוף סוף הרגשתי שמצאתי את האמת שכל כך חיפשתי שנים. באתי מסביבה חילונית ללא ערכים וללא ידע קטן בהלכות ובתורה. אחרי שנתוודעתי לאמת בגיל 40 אני כל כך מצטערת על עברי והחטאים שביצעתי מחוסר ידע את משמעותם וההרס שהביאו לחיי. חבל שאיני יכולה לעקור את חיי הקודמים ולהוולד מחדש... שאלתי היא האם יום כיפור ושמירת טהרה ושבת יצליחו לנקות את כתמי העבר שמעיקים עלי כל כך..?אני כל כך אוהבת את אלוהים על ששמר עלי והכניס בי חוכמה כדי לדעת מה שאני יודעת היום. האם כל דבר רע שעשיתי מחוסר ידע על חומרתו יכול לה כפר לי ...?הדבר שהכי בא לי לעשות זה להעיר את אלו שעדיין חיים בשקר ובבי לבול. הורי אחיי כולם. לא יודעים כמה חמורים מעשיהם וכמה מלכלכים את נשמתם ולא דואגים לעולמם הבא ולעתים. תודה

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להכיר את בוראך ולקבל על עצמך עול מצוות. שמירת הטהרה הכשרות והשבת היא אכן חשובה ובכך את זוכה לקבל את המצוות היסודיות ובעז"ה תזכי להתעלות עוד ועוד לשמור את כל המצוות כולן. אציע ללמוד בספר קיצור שולחן ערוך בכל יום כמה הלכות, כך תלמדי לקבל את כל העצות של בוראך לחיים טובים ומאושרים. כל המצוות הינם אך ורק עיצות טובות לאדם איך להגיע לשלימות מעשיו ולשלימות נפשו בעולם.

אם תרצי נשמח לסייע לך ולהצמיד לך חברותא ללימוד ההלכות כראוי.

אכן יום כיפור ושמירת שבת שמלבד שהם עצמם מצוות חשובות ויקרות הרי שיש בהם כוח וסגולה לכפר על טעויות עבר ולמחיקת כל החטאים.

בוודאי כאשר את היית כתינוק שנשבה ועכשיו קיבלת על עצמך את עול המצוות כראוי הרי שבוודאי תזכי למחילת עוון וכל מעשייך מהעבר נמחקים ואינם קיימים כלל.

היי ברוכה לה', נשמח לעמוד לעזרתך,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה