חברה והשקפה

יחס בין השתדלות לקבלה באהבה

  • ד' טבת התשע"ו
אא

שאלה

שלום לרב, רציתי לברר נקודה מסויימת עקרונית שקשורה לי גם לפרטים בחיים- יש עניין כזה של- לא מגיע לי כלום והכל מאת ה' במתנת חינם, לקבל מה שה' שולח לי בשמחה ב"ה ולדעת שזה לטובה. "לקבל את הדין" לעומת זאת יש מצבים בהם עלי להתפלל כדי לשנות כביכול את הגזירה, את המציאות וכאילו לא לקבל את הקושי, להאמין אולי בנס, בטוב ה' שרוצה רק להיטיב לי... אני לא יודעת איך ההתייחסות אמורה לשלב בין שניהם..? אם מה שה' נותן לי זה רק טוב- העבודה שלי תהיה להשקיע בכיוון של להאמין שזה טוב ולקבל בשמחה, ואם מה שקורה לי מצער אותי ואני צריכה להתפלל לשינוי המצב- זה כביכול לא טוב לי? אז להתעקש על להתפלל לשינוי? אני מרגישה שזה שתי עבודות רוחנויות שונות, והאמת שעבודה על לשנות את המצב הקשה קצת קשה לי כי אם בכל זאת המצב יישאר כמו שהוא.. יהיה לי נורא קשה לקבל את זה. בפרטי- יש לי כרגע סוגיה בנושא פוריות. ב"ה זכיתי לשלוש בנות ואני בהריון, אך גילו לי נשאות למחלה מסוימת שככל הנראה גורמת לפגיעה בפריון עתידי ח"ו , אני בברורים בעניין. אבל תמיד חלמתי ואני רוצה מאד משפחה גדולה, זה קורע לי את הלב המחשבה שאולי לקראת גיל 30-35 כבר לא אוכל ללדת עוד.. ואני מבולבלת מה הכיוון- לקבל באהבה ולהתמסר לאמונה שהכל לטובתי לגמרי מאת ה' ולהודות על מה שיש או להאמין שה' כל יכול, ב"ה אני רוצה הרבה ילדים ואזכה לזה וכו וכו. אולי זה לא סותר אבל אני לא כ"כ מבינה איך.. תודה מראש

תשובה

שלום וברכה,
צר לי לשמוע על הסיכון, ובעז"ה תזכי להמשיך ללדת ילדים בריאים.
 
כאשר אדם חש מצוקה וסבל ממצבו החומרי - פירוש הדבר שה' מאותת לו להתפלל. זו הסיבה שהאמהות היו עקרות והתפללו לילדים. ה' רוצה בתפילתם של צדיקים, ומאותת להם להתפלל באמצעות אות הייסורים. התפילה נועדה בראש ובראשונה לקרב את הנשמה לבורא עולם, על ידי ההכרה הפנימית שהכל נעשה מאיתו יתברך, והכל תלוי ברצונו, ויש בכך התחזקות והתקרבות לבורא יתברך, שזו המטרה האמיתית של חיינו בעולם הזה. תפילות הן זכויות שנשמרות בשמים, גם אם נראה לעיתים שאינן נענות, הן תמיד מועילות מגינות ומצילות.
 
ולגבי מידת הביטחון:
הביטחון האמיתי הוא לקבל את הכל באהבה, בין אם תקבלי את מבוקשך ובין אם לאו, תמשיכי להאמין שכך רצה ה' שיהיה, ורצונו הוא טוב. הקב"ה מצפה ממך להתפלל, והוא לבסוף נותן לך את מה שהיה טוב וראוי בשבילך. והאמונה בטובו של ה' בכל מצב היא עיקר הביטחון.
 
אך הנושא עמוק, ולכן חשוב שתקראי שלושה מאמרים אלה:
 
למה הקב"ה רוצה שנתפלל? מדוע אינו נותן מיד?
http://www.hidabroot.org/he/article/2927
אם הכל לטובה - אז למה צריך להתפלל?
http://www.hidabroot.org/he/article/3024
אבא גדול ואבא קטן:
http://www.hidabroot.org/he/article/99775
 
בהצלחה רבה בעז"ה.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה