חברה והשקפה

מלחמת גוג ומגוג

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה, לאחרונה יצא לי לשמוע רבנים שמדברים ומזהירים על "המלחמה הקשה ביותר" שתהיה בארץ ישראל בשנתיים הקרובות- שהיא מלחמת גוג ומגוג, עלפי הנביאים תפרוץ מלחמת גרעין וימותו שני שליש מהעולם, ולא היה מקום לקבור את כולם, ותהיה רעידת אדמה שתפיל הרים וחומות... ועוד הרבה דברים קשים שהאוזן לא יכלה לשמוע. היחידים שינצלו היו אלו שדבקו בה` ושמרו תורה ומצוות. מאז ששמעתי את הדברים אני נמצאת במצב של חוסר שמחה, אני נשואה ואם ל2 ילדים קטנים, ואני שואלת את עצמי למה לי להמשיך ולהשקיע בחיים?, למה להביא עוד ילדים לעולם? אני חיה במצב של "אוטוטו זה נגמר, כולנו נלך, ולא ישאר אף אחד." כמו שצייניתי אותם רבנים מנסים להרגיע ואמר שה` ירחם רק על שומרי תורה ומצוות ושאלתי היא : גם בשואה היו אנשים שומרי תורה , רבנים, אדמורים שנספו וה` לא ריחם עליהם, אז למה שירחם עלינו?? גם לשומרי תורה אין הגנה מוחלטת? תודה

תשובה


שלום וברכה

כתוב בכמה ספרים שהרב הקדוש רבי אלימלך מליזענסק זי"ע ביטל בצדקתו את הצרות שנגזרו בחבלי משיח, וככתוב בספר נתיב מצוותיך מהגה"ק מקאמרנא ששמע מחמיו הרה"ק ר` אברהם מרדכי מפינטשוב ששמע מפיו שאמר:

"חידוש הוא לי על התנאים שצפו ברוח קדשם עד סוף כל הדורות וכתבו כל כך גזירות רעות ויסורים שיהיו קודם ביאת המשיח עד שאחד מהם אף אמר ייתי ולא אחמיניה, ולא ראו שאלימלך יהיה בעולם וכל אלו הרעות והגזירות כבר המתיק אותם וביטל אותם אלימלך", עד כאן לשונו.

וכן מבואר בספר תולדות אדם פרשת עקב.

ובספר מלבוש לשבת ויו"ט כתוב יותר מזה ששמע מזקנו מהרי"א מזידטשוב, שהרבי רבי אלימלך אמר שהגם שנאמרו כמה פסוקים אשר בשעת ביאת המשיח יהיו מלחמות גדולות ומלחמות גוג ומגוג אמנם הוא פעל בתפילתו שלא יהיו אז מלחמות רק המוכר קמח יעמוד על המידה וימכור הקמח, והחייט ישב עם המספריים בידו, ופתאום יבוא אליהו ויבשר ויאמר אשר משיח בא.

ובספר משנה למלך כתב ששמע מהצדיק הקדוש בעל דברי חיים שכל מה שכתוב בספרים היה נכון רק לפני עבודתם של הצדיקים בדורות האחרונים, אבל אחרי עבודתם במסירות נפש והרבה שמתו על קידוש ה` [ומי מדבר על המחיר ששלמנו בשואה הנוראה] ואורך הגלות וקושי השעבוד במיסים וארנוניות כבר נמתק הכל. ושכן שמע כמה פעמים מהדברי חיים שהמשיח יבוא בלא שיהיה צער ליהודים לפני זה.

יצדקו כל הנבואות על גוג ומגוג ויתר הגויים שהרעו לעם ישראל במהלך הדורות, ושערה מבני ישראל לא תיפול ארצה.

בנוסף כדי להתחזק, בשני מאמרי חז"ל אלו:

אָמַר רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן פָּזִי, אָמַר רַב יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי מִשּׁוּם בַּר קַפַּרָא, כֹּל הַמְקַיֵּים שָׁלֹשׁ סְעוּדוֹת בְּשַׁבָּת, נִיצוֹל מִשָּׁלֹשׁ פּוּרְעָנֻיּוֹת - מֵחֶבְלוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ, וּמְדִּינָהּ שֶׁל גֵּיהִנּוֹם, וּמִמִלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג. מֵחֶבְלוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ.

שָׁאֲלוּ תַּלְמִידָיו אֶת רַבִּי אֱלִיעֶזֶר, מַה יַּעֲשֶׂה אָדָם וְיִנָּצֵל מֵחֶבְלוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ? אָמַר לָהֶם: - יַעֲסֹק בַּתּוֹרָה וּבִגְמִילוּת חֲסָדִים.

ולפני שאוכלים סעודה שלישית בשבת יש לומר: הִנֵּה אָנֹכִי בָּא לְקַיֵּם מִצְוַת סְעֻדָּה שְׁלִישִׁית שֶׁל שַׁבָּת, וְהִיא כְּנֶגֶד יַעֲקֹב אָב שֶׁל שִׁבְעִים נֶפֶשׁ, וּבִזְכוּתוֹ נִנָּצֵל מִמִּלְחֶמֶת גּוֹג וּמָגוֹג, וִיקֻיַּם בָּנוּ מִקְרָא שֶׁכָּתוּב: וְהַאֲכַלְתִּיךָ נַחֲלַת יַעֲקֹב אָבִיךָ, נַחֲלָה בְּלִי מֵצָרִים. וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:

רעידת האדמה המבוארת בספר יחזקאל ועוד, נועד בכדי להרוס את כל המבנים של צד הטומאה, הנצרות והאיסלאם בירושלים עיר הקודש, ולהכשיר את הקרקע למה שעתיד להיות כאן.

ונזכה ו`נחיה` ונראה עין בעין בניסים שיהיו בביאת המשיח - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה