חברה והשקפה

ניסיונות ונפילות

  • כ"ז כסלו התשע"ו
אא

שאלה

שלום רב לפניי 3 ימים כתבתי לכם וטרם קיבלתי תשובה . אני חוזר בתשובה כבר שנה .אני גרוש .ובחודש האחרון אני חווה נפילות ועליות וניסיונות קשים .בחודש האחרון עולים לי מחשבות מעולם החילוניות ואני נלחם בהם בכל כוחי .לצערי נפלתי פעמיים בברית אחרי תקופה מאוד ארוכה של שמירה .האם אני צריך לבעוט בהכל מרגיש בושה ושאני לא ראוי לתשובה .אני מתפלל שהשם יחזק אותי במלחמה הקשה הזו .אך מרגיש שאיכזבתי אותו וזה גורם לי לצער ונפילת רוח .מה עליי לעשות אם נפלתי אך אמשיך את המלחמה הזו בבושה כזו .אשמח לתשובה בהקדם .

תשובה

שלום וברכה

חלילה לבעוט וחלילה ללכת בעצת היצר המשפיל אותך עד לעפר ואומר לך שאינך ראוי להיות ירא אלוקים עובד ה' עקב נפילה כזו או אחרת. האמת פשוטה שמעלתך גדולה עד מאוד, ניסיונות אינם מורידים אותך בכלום ממעלתך והנפילה היא חלק מעבודת ה' האמורה להביא אותך לעבודת ה' חזקה יותר. לא איכזבת את בורא עולם ואין צורך להלקות את עצמך עליך לשמוח שאתה עומד במלחמה ומנצח בדרך כלל ואף אם מקבלים מכה פה ומכה שם לא עוזבים את המלחמה אל ממשיכים להילחם עד שמנצחים את היצר הרע בעז"ה מהרה. 

חשוב לדעת שנפילה אינה מבטלת את מעלתך עד לנפילה ועדיין הינך במעלה גדולה מאוד כל רגע של הצלחה בעמידה בניסיון מעלה אותך בעוד דרגה ובעוד דרגה וכל נפילה היא רק נפילה אחת של רגע אחד ולא מבטלת את כל העליה הקודמת שלך. משל למה הדבר דומה למי שטיפס על הר האוורסט וכבר עלה 5 ק"מ בבוקר אחד הוא נכשל ונפל חזרה מאתיים מטרים, עדיין הוא נמצא במעלה ההר ולא נפל אלא נפילה קטנה בלבד. כך גם כל אדם שעולה בעזדת ה' מידי יום ביומו במעלות רבות ויום אחד נופל לרגע אחד עדיין הוא נמצא במעלה ההר.

היה חזק והמשך לעבוד את ה' בכל לבבך וה' יסייע בידך שתוכל להתעלות מאוד כרצונך הטוב.

נשמח לסייע לך עוד,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה