חדשות בארץ

תיעוד מצולם: רעשים מוזרים בוקעים מהכיור של תושב הצפון

תושבי יישובי הגבול הצפוני ממשיכים להתריע: זה זמן רב שהם שומעים רעשים מוזרים של קידוחים באדמה, אך אין מי שיסביר את התופעה המדאיגה. מי קודח ולאיזה כיוון בדיוק? צפו בסרטון שצולם השבוע ביישוב שתולה, והחליטו בעצמכם

אא

מזה זמן מה, מתריעים תושבי יישובי הצפון על רעשים מוזרים של קידוחים, שנשמעים ממקומות שונים בביתם. לדבריהם, הם כבר פנו לצבא, למשטרה ולכל גורם אפשרי, אך בפי כולם אותה המנגינה: 'לא מדובר בקידוח מנהרות, אין לכם ממה לחשוש'. אלא שהתושבים דווקא כן חוששים, ואחדים מהם אף מיהרו לשכור חברה פרטית שתבצע קידוחים משלה, וכך תבדוק את נסיבות הרעשים.

הסרטון שלפניכם צולם והועלה לאחרונה לרשת הפייסבוק על ידי תושב מושב שתולה שבצפון, וכבר הספיק לקבל קרוב ל-10,000 שיתופים, ולמעלה מ-700 תגובות. 

להלן מקצת התגובות ברשתות החברתיות:

ליאון מ': "מה קרה לכם? זה החבר'ה שלנו. הם למדו מהעזתים, והם חופרים לכיוון לבנון".

סרג'יו ס': "לא מבין את זה. הולכים וקונים מכשיר לגילוי מנהרות, יש המון כאלה באינטרנט. לא יקר, לא מסובך, לא גדול ומגלה כל דבר לעומק של 60 מטר".

קארן ו': "קראתי שתושבי הצפון שכרו מכספם חברה ניאטראלית משווייץ, כדי לחקור את זה".

בוטי: "בתקופה של לפני ההתנתקות, היינו (גולני 13) בעזה, ואיישנו את ציר פילדלפי. במשך המון זמן שמענו בלילה רעשים מוזרים מהקרקע. זה היה בערך שנה לאחר פיצוץ מנהרת התופת, מתחת למוצב של הגס"ר הבדואי. אחרי תקופה של כחודשיים, קיפלו לנו את העמדת לכמה שעות. שמענו פיצוצים, ואחרי כן הוחזרנו לעמדות. הרעשים הופסקו – אך בדיעבד, התברר שהפיצוצים היו השמדת מנהרות שנחפרו מתחת לעמדות שלנו. היכולות של חיזבאללה עולות בעשרות מונים על יכולותיו של החמאס, וכל מי שמבטל את האפשרות שיש מנהרות בצפון – טומן את ראשו בחול ומתעלם מסכנה גדולה".

עופר ו': "זה נשמע כמו פטיש אוויר על מנוע דיזל, ודרך הקרקע – ההד מגיע למרחק. רצוי מאוד לבדוק עם ססמוגרף את האזור, לפני שיהיה מאוחר. הרי ידוע שהאדמה שם היא לא קלה לחפירה, ולכן צריכים כלי חפירה מסיביים. ראו הוזהרתם, אל תהיו תמימים".

Midlife: "אני מקווה שלוקחים את זה ברצינות. תושבים מתלוננים כבר מלפני מלחמת לבנון השנייה – זה אומר, שאם יש חציבה, היא מתנהלת הרבה מאוד זמן. ואז, זה כבר לא כל כך 'לא אפשרי'".

ABE: "גם הלוחמים של הסיור המדברי שמעו רעשים דומים מהמטבח שלהם במוצב, ואף מיהרו לדווח על כך. אלא שהדיווחים לא קיבלו התייחסות ראויה, וכל חמשת החיילים מצאו מותם בחדירת המחבלים למוצב סמוך לרפיח, שהתרחשה ב-2004. רק אחר כך הסתבר שהמחבלים חפרו מנהרה ישירות למוצב, ופוצצו אותו".

תגיות:צפוןרעשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה