חדשות בעולם

דאעש - נחלש או מתחזק ומרחיב פעילות?

הדיווחים הסותרים מלמדים על פעילות חזקה של הקואליציה הבינלאומית נגד הארגון הקיצוני, בעוד הוא מרחיב את תחום פעילותו ללא הרף

אא

האם דאעש נמצאת במגמת היחלשות? על סמך הערכות מומחים בארה"ב, מדווחים עיתונים במערב כי ארגון המדינה האסלאמית מאבד את תנופת הכיבושים, בעיקר על רקע פעולות תקייפה מצד הקואליציה הצבאית בינלאומית שמובילה ארה"ב. אולם דיווחים סותרים מעלים כי אנשי דאעש דווקא הולכים ומתחזקים, ומרחיבים את אזורי פעולתם.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

בשכונות אחדות בעיר טריפולי הוקמה משטרת מוסר האוכפת חוק וסדר על פי חוקי האסלאם. העיר דרנה נפלה אף היא לידיהם. כ-8,000 לוחמים מקבוצות שונות נשבעו בסוף השבוע אמונים למדינה האסלאמית.

בסרטון וידאו חדש שפרסם הארגון, ניכרת השליטה במוסול, שם מסתובבים רכבים נושאי דגלי דאעש בראש כל חוצות. אין כל סימן למרד או אף לאופוזיציה נגד השלטון שכפה דאעש.

עשרות מאנשי שבט אבו נימר בחדית'ה שבעיראק הוצאו להורג לאחר שנאשמו בסיוע למשטר בבגדאד. עתה לאחר שמסר הדמים הועבר פתח דאעש בקמפיין של חזרה בתשובה ואפשר לבני השבט להכיר בטעותם ולהצהיר נאמנות למדינה האסלאמית. מהלך דומה בוצע בדיר א-זור שבסוריה, ולשבט הבדואי שעיטאת שעשרות מאנשיו הוצאו להורג מתאפשר כעת לחזור בתשובה ולקבל את מרות המדינה האסלאמית.

תגיות:דאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה