חדשות בארץ

זהירות: שמן זית עם כשרות מזויפת

הרבנות הראשית מפרסמת עדכון כשרות שמני זית לקראת חנוכה. שימו לב היטב

אא

עדכון חשוב לקראת החנוכה נשלח מאת הרבנות הראשית לישראל, בעקבות זיופים חמורים שהתגלו בשמן זית. על אף שבבדיקות שנערכו, עירנות הציבור הביאה לצמצום התופעה של פגמים בכשרות וסחורה מזויפת, אולם עדיין יש לתת את הדעת ולהיזהר.

 מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

"הרינו להביא לידיעת כת"ר רשימה חלקית של שמני הזית אשר כשרותם נמצאה מזויפת בשנים האחרונות - נבקש לפרסם טבלה זו בקרב הציבור ע"מ להסיר מכשול. הציבור מוזמן לשלוח אלינו מידע לצורך טיפול בתחום זה. לידיעתכם, בשמן זית מזוייף קיים לעיתים גם חשש לערלה, מורכבות גידולי שמיטה)שמן ישן) שימוש ברכיבים נוספים שאינם כשרים, או ללא כשרות לפסח, טבל, חומרי טעם וריח, צבעי מאכל, אמולסיפייר לא מאושר וכו'.

לרוב, ניתן לזהות את שמני הזית המזוייפים על פי מחירם הנמוך הנע בין 10-20 שקלים לליטר. תזכורת נוהל הענקת תעודות הכשר לייצרני שמן זית. לאור תלונות בעניין זיוף כשרותם של שמני הזית, נערכה בעבר ישיבה של הרה"ר עם נציגי מועצת הזיתים ומשרד הבריאות על מנת ללבן סוגיה זו ולמצוא דרכים לפתרון הבעיה. במהלך הישיבה נמצא כי על פי תקן הישראלי ת"י 1145 וכן ת"י 191 אסור בשום אופן לייצר ולשווק שמן זית ולציינו ככזה, אשר מעורב בו שמן אחר כגון: שמן סויה המלווה לעיתים בתוספת צבעי מאכל ואמולסיפייר וכדו'.

הוברר עוד כי תוספת המילה "מעורב" בסמיכות לציון "שמן זית'" אף היא אסורה על פי תקן זה. במהלך הישיבה הובהר כי ישנה אוכלוסיה אלרגית לשמן סויה, כך שהצריכה של שמן מעורב מתוך חוסר ידיעה והטעיה מהווה נזק בריאותי ישיר. כמו"כ יש לציין, כי ציבור רחב מקפיד לעשות שימוש דווקא בשמן זית לצורך הדלקת נרות שבת וכן הדלקת נרות חנוכה או לחלופין לצרכים בריאותיים - ועל כן ההטעיה בעניין זה חמורה על אחת כמה וכמה. בחלק מהשמנים מצויין "כשר לפסח" ללא תוספת "מכיל קטניות", ובכך מוטעים הצרכנים המקפידים שלא לאכול קטניות בפסח.

נותני ההכשר מתבקשים שלא לשתף פעולה עם ייצרנים המטעים ומכשילים את הציבור ולא להעניק הכשר אלא אם כן היצרן עומד בנוהלים דלעיל.

להלן טבלת שמני הזית שכשרותם מזוייפת

תגיות:שמן זיתאוכל כשרהרבנות הראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה