חדשות יהדות

ביזיון חמור: רקדו כשהם עטופים בגווילי ספר תורה

בעיצומו של חג שמחת תורה, החליטו בבית הכנסת הרפורמי בכפר יונה, לחגוג עם התורה בצורה קצת שונה. גווילי ספר פתוחים, וריקודים מעורבים. עולם היהדות הגיב בזעזוע ובכאב

אא

זה קרה בחג שמחת תורה. בעוד בתי הכנסיות ברחבי הארץ מלאים בקדושה, ובאנשים שביקשו להתקרב עוד מעט אל התורה ולשמוח איתה, באחד מבתי הכנסת בכפר יונה, שמוגדר כרפורמי, החליטו לחגוג עם התורה בצורה שונה - לא עלינו. אדם שהעלה לאינטרנט תמונות מהמקום, גרם לעולם היהדות לסעור ולכאוב.

התמונות העידו על ביזוי חמור של ספר התורה, שגוויליו נפרשו, וכל מי שרצה, הגיע ואחז בהם ורקד עמם. הריקודים היו מעורבים, וגדרי הצניעות כלל לא נשמרו במקום. תמונות קשות הוצגו גם כשאנשים מתעטפים בגווילים הקדושים. מדובר בביזיון חמור של ספר תורה, תוך כדי שאנשים נוגעים בקלף כרצונם, ובחוסר צניעות מובהק, משל היה דפי ספר כאחד הספרים.

בזיון חמור בזיון חמור

רבה של כפר יונה, הרב עוזי שוויצה, קרע את דש בגדו לאחר שנודע לו על המקרה החמור, והבהיר כי הוא מקיים מידית התייעצויות, כיצד גורמים למקרה להיות חד פעמי ושחלילה לא יחזור על עצמו. בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר הרב, כי הוא מקווה שמשרד הדתות יטפל במקרה הזה בכל חומרת הדין. "הרי זהו ביזיון. אם יהודי היה לוקח חפץ שקדוש למוסלמים והיה עושה את אותו הדבר, הוא היה נשפט על-כך". אמר הרב. "לקחת ספר תורה ולהשתמש בו כמו גדר? השם ירחם עלינו. אנחנו נבכה יחד על מה שהיה".

תגיות:ספר תורהשמחת תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה