חדשות בארץ

נערכים להתפרצות נגיף האבולה הקטלני

בדיון מיוחד הוחלט על תשאול נוסעים שיגיעו ארצה ממדינות ליבריה, גינאה וסיירה לאון, המהוות מוקדי התפשטות המגיפה הקטלנית

אא

דיון מיוחד נערך הבוקר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כשעל סדר היום – התפשטות  נגיף האבולה, וההיערכות של רשויות המדינה להגעה של חולה בנגיף ארצה.

בדיון נטלו חלק נציגי של משרדים שונים ובהם: משרדי הבריאות, התחבורה, הפנים, החוץ והמשפטים, רשות שדות התעופה, משטרת ישראל וצה"ל. בדיון הוחלט על תשאול נוסעים שיגיעו ארצה ממדינות ליבריה, גינאה וסיירה לאון, אלה מהוות מוקדי התפשטות המגיפה הקטלנית. התשאול ייערך לנוסעים שיגיעו מהים, היבשה והאוויר.

"מדינת ישראל נערכת על מנת לעצור ככל האפשר כניסה של חולי אבולה לגבולותיה כחלק מהמאמץ שאנחנו עושים כדי להגן על הגבולות", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הישיבה והוסיף: "מדובר במגיפה עולמית, אנחנו משתפים פעולה עם מדינות אחרות ונוסף על השמירה על הגבולות שלנו אנחנו נוקטים שורה של צעדים כדי לבודד חולים, אם יגיעו, וגם כמובן לטפל בהם במערכת הבריאות שלנו. אנחנו מקווים שלא יהיה צורך בזה אבל אנחנו נערכים לקראת כל האפשרויות".

ישראל היא לא המדינה היחידה והראשונה שנערכת להתפשטות הנגיף. במדינות מערביות אחרות ננקטים גם כן צעדי מניעה שונים. כך למשל החלו לערוך בדיקות לנוחתים מסיירה לאון, מליבריה ומגינאה בחמישה שדות תעופה בארה"ב: שדה התעופה על שם קנדי ושדה התעופה ניוארק שבניו יורק, שדה התעופה דאלס שבוושינגטון, שדה התעופה באטלנטה ושדה התעופה או'הייר בשיקגו. כמו כן, הנוחתים יידרשו לענות על שאלון רפואי.

בשיחה שקיים עם כתבים בשבוע שעבר, אמר הנשיא ברק אובמה: "מהיום הראשון, המלחמה באבולה היא בעלת חשיבות לאומית עבורנו". הוא הבהיר כי לנוכח "החשש ההגיוני" של האזרחים בארצות הברית, חשוב "להדגיש את העובדות" לגבי הנגיף הקטלני. "עלינו למלא אחר ההליכים והנהלים שיושמו בהתבסס על המדע", הוסיף.

תגיות:נגיף אבולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה