חדשות יהדות

נס בברזיל: הצילה גופת יהודי שיועדה למחקר

אישה יהודייה שקנתה בננות בשוק המקומי בברזיל, הופתעה לגלות בעיתון שעטף אותן ידיעה על גופת יהודי ערירי שיועדה למחקר. היא הזדרזה לפנות לחברה קדישא והשבוע, לאחר מאמצים רבים, הובאה גופתו לקבורה

אא

תדהמה אחזה השבוע את תושבי סאו פאולו שבברזיל, נוכח סיפורו המרגש של סמואל פישמן – זקן ערירי שנפטר לפני כשנה וחצי בבית החולים הציבורי בעיר, ולא זכה להתעניינות מצד קרובים כלשהם. בית החולים מצדו החל לחפש בקדחתנות אחר קרובי משפחתו של פישמן, ואף פרסם מודעות אבל בעיתון במשך חצי שנה, אולם לדאבון הלב – המצב נותר כשהיה. אף לא אדם אחד הגיע כדי לתבוע את גופתו של פישמן לקבורת ישראל.

בראותו כך, פנה בית החולים לרשויות המקומיות בבקשה להקדיש את גופתו של פישמן לצורך מחקר ואף קיבל אישור לכך. הגופה הוכנסה למקפיא ונשארה שם למעלה משנה, עד... לפני שלושה חודשים.

הכל התחיל בשוק המקומי של סאו פאולו. אישה יהודייה קנתה לתומה מספר בננות שאותן עטף הרוכל בעיתון. בדרכה לביתה צדה את עיניה מודעת אבל מיוחדת במינה, שבסופה פורסמה הודעת בית החולים אודות חיפוש קרובי משפחתו של אדם יהודי בשם 'שמואל פישמן'.

האישה הזדעזעה ומיהרה לבית החולים על מנת לחקור את העניין, אף על פי שאינה קרובת משפחתו של הנפטר.

בבית החולים, התברר שגופתו של פישמן שמורה עודה בקירור ומשמשת את הרפואה לצורך מחקר. ברוב תושייתה, פנתה האישה לחברה קדישא וזו מיהרה לפנות לבית המשפט ולתבוע את גופתו של פישמן מציפורני המחקר, כדי להביאו לקבורת ישראל נאותה.

אם לא די בכך, מתנדבים שעסקו בטיהור גופתו של פישמן - שהובא לקבורה ביום ב' שעבר בסאו פאולו – נדהמו לגלות בחסדי השי"ת, כי אף לא מחקר אחד נעשה בגופתו של פישמן במהלך 18 החודשים מאז נפטר.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה