הירוק הירוק הזה

מה גורם לעלים הירוקים להיות כל כך חיוניים? הדבר שעושה ירקות אלו לחשובים לבריאותנו הוא החומר הירוק הנקרא כלורופיל

אא

אחד המטופלים שהגיע בעקבות בעיית עצירות ממנה סבל, קיבל המלצה לאכול הרבה עלים ירוקים במהלך יומו. לאחר כמה ימים התקשר אלי ובפיו פליאה גדולה על מצבו החדש, הוא מתנקה בקלות הרבה יותר גדולה. הוא שאלני: האם יכול להיות שהעלים הירוקים עשו את המפנה? תשובתי הייתה חיובית. זוהי אחת מסגולותיהם הרבות של העלים הירוקים.

ובכן, אחד המזונות הטעימים בעיני והחשובים לבריאותנו הוא העלים הירוקים, כגון: חסה, פטרוזיליה, סלרי, כוסברה, שמיר ועוד. לרוב האנשים רצוי לשלב את המזונות הירוקים בתזונתם היום יומית. מה גורם למזון זה להיות כל כך חיוני? הדבר שעושה ירקות אלו לחשובים לבריאותנו הוא החומר הירוק הנקרא "כלורופיל". צריכת הכלורופיל בתזונתנו היום יומית היא בעלת חשיבות מכרעת.

יש לציין תחילה שערכו התזונתי של הכלורופיל הוא רב. הוא מהווה את אחד המקורות הטבעיים העשירים לויטמינים E, C, B  ו K . כמו כן, הוא מכיל מינרלים רבים, כגון סידן, אשלגן, ברזל, מגנזיום, זרחן, נתרן, אבץ ועוד. וכן אנזימים שונים וחומצות אמיניות (אבני הבניין של החלבונים) שונות. בכך מסייע הכלורופיל לבניין הדם ואפילו תורם לבניין האיברים השונים והגוף.

מעבר לכך יש לכלורופיל כמה דרכים להתמודדות עם תהליכים סרטניים: לכלורופיל יש תפקיד מרכזי בניקוי הגוף מחומרים רעילים שמשפיעים על התפתחות תהליכים סרטניים. הוא גם מגן מפני נזקים סביבתיים, כגון של אור השמש וקרני רנטגן בכך שהוא משמש כנוגד חמצון. זאת ועוד: הכלורופיל אף חודר לתוך התאים ומסוגל לעכב התפתחות נזקים לחומר הגנטי שבתוך התא (DNA), דבר שיכול לגרום להתפתחות תהליכים סרטניים.

הכלורופיל גם מחזק את המערכת החיסונית שבין שאר תפקידיה היא מזהה ומסוגלת אף לחסל תאים שהפכו להיות סרטניים. הכלורופיל יודע להיקשר לחומרים מזיקים שמכניסים המעשנים לגופם, ולסלקם מהגוף.

תגיות:ירקות עלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה