חדשות בארץ

בית משפט העליון קבע: מקווה טהרה לכפר ורדים

במועצה התנגדו, התושבים נלחמו, לאחר מאבק משפטי, קבע בית המשפט העליון שהתושבים שומרי המסורת זכאים למקווה טהרה במקום מגוריהם

אא

בשנת 2007 הקצה משרד הדתות תקציב להקמת מקווה ביישוב כפר ורדים שבגליל, עבור תושבים שומרי מסורת. המועצה המקומית התנתה את הקמתו, בכך שלא תצטרך לממן כל חלק בבנייה או את השירותים שיינתנו במקום.

קראו עוד: 

גוש בגודל תפוז הוצא מקיבת חולה ללא ניתוח

חורף גשום - בעקבות צוק איתן

הקמת המקווה נדחתה, עד שבהמשך נתנה הקצאה של קרקע למבנה, אך בעקבות שינוי ייעוד הקרקע, בוטל מכרז הקמת המקווה והתושבים נותרו שוב, ללא פיתרון.

התושבים החליטו להלחם על זכותם ועתרו לבית נמשפט בדרישה להחזיר את הקרקעות לייעודן המקורי. בדיונים שנערכו בבית המשפט המחוזי בחיפה, טען שאין מקום להתערבותו, שכן למועצה יש זכות לקבוע את מעשיה ומדובר בעימות בין התושבים למועצה.

אתמול (שלישי) קיבל בית המשפט העליון החלטה, לפיה יוקם בכפר ורדים מקווה טהרה לרווחת התושבים. "בנסיבות המקרה דנן", נכתב בהכרעת בית המשפט, "בהן לא ניתן משקל ראוי לפגיעה המשמעותית בתושבות היישוב שומרות המצוות, בהעדרו של מקווה נגיש בשבתות ובמועדי ישראל, ומשהתברר כי ניתן משקל יתר לשיקול הקצאת המשאבים, על אף שנמצא כי קיימת קרקע זמינה שתאפשר הקמת מקווה בלא לפגוע בצורכי ציבור אחרים ובלא שתדרש הקצאת משאבים משמעותית מצד המועצה, מצאתי כי החלטת המועצה שלא להקים מקווה כאמור חורגת ממתחם הסבירות, ומשכך דינה להתבטל. נוכח "ההיסטוריה" הארוכה של הדיונים בנושא זה, לא ראינו להחזיר את הדיון למועצה פעם נוספת, שכן במערך הנתונים עליו עמדנו, ההחלטה המתחייבת היא הקמת המקווה במהירות הראויה".

שופט העליון פוגלמן ציין בהכרעה: "על המועצה המקומית כפר ורדים לפעול לאלתר להקמת מקווה על אחד מן המגרשים ביישוב שפורטו בהודעת המדינה – או במגרש אחר שתמצא לנכון – כך שתחל בנייתו בהקדם האפשרי, ולא יאוחר משנה וחצי מיום מתן פסק דין זה".

תגיות:מקווה טהרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה