בריאות ותזונה

איך נימנע מטעויות בזמן דיאטה?

דיאטה אינה משימה קלה, ואין ספק שחשוב לדעת כיצד להצליח ולהשיג הישגים משמעותיים. עצות מאת שרית עטיה שמואלי – דיאטנית קלינית, יועצת למועצת החלב

אא

קביעת יעדים עוזרת להתמקד במטרה ולהתמיד בה לאורך זמן. רוב הדיאטות משיגות ירידה ממוצעת במשקל של 10%-5% מהמשקל שלפני תחילת הדיאטה, אולם רוב האנשים מצפים לרדת במשקל פי שניים או שלושה משיעורים אלה. ציפיות מוגזמות ומחשבה רק על הטווח הקצר מובילות לחיפוש שיטות "קסם" להרזיה מהירה, שבסופן רק מחמירות את המצב. ירידה ממוצעת של כחצי ק"ג בשבוע נשמעת אולי איטית מדיי, אך בחישוב שנתי – ירידה של 25 ק"ג היא משמעותית ביותר. אם קשה לכם לקבוע בעצמכם יעד מציאותי - התייעצו באנשי מקצוע.

מחקרים מראים כי אנשים המקפידים על אכילת ארוחת בוקר מצליחים לשמור על משקל בריא יותר מאלו המדלגים עליה. ארוחת בוקר היא ככל הנראה הארוחה החשובה ביותר ביום, היא משפרת את הריכוז ומגבירה את יכולת פתירת הבעיות – לא רק לילדים בבית הספר, אלא גם למבוגרים בעבודה.

אתם אולי מקפידים על האוכל בארוחות, אוכלים מה שצריך וסופרים קלוריות, אבל מה בדבר כל הנשנושים הקטנים אך יקרים מאוד. כמות הקלוריות שהם תורמים עשויה להכפיל ואף לשלש את מספר הקלוריות היומי ולחבל בכל דיאטה מוקפדת ומתוכננת היטב.

קבעו לעצמכם 3 ארוחות עיקריות - בוקר צהרים וערב, ו-3-2 ארוחות ביניים. אכלו רק בזמנים אלה. נסו לצחצח שיניים אחרי כל ארוחה, זה עשוי לעכב את הנשנוש הבא. נסו לנהל יומן רישום מזון שבו תקפידו לרשום כל דבר שנכנס לפה. זה יקפיץ למודעות מזונות שאולי עד עתה התעלמתם מהם.

במחקרים נמצא כי אנשים שאוכלים 3-2 ארוחות ביניים ביום שולטים טוב יותר על תחושת הרעב ועל כמות הקלוריות היומית. ארוחות ביניים עוזרות לשמור על קצב חילוף החומרים בגוף.

מוצרים מזון דלי שומן למיניהם יכולים לתרום להצלחת הדיאטה. עם זאת, מזון דל שומן אינו בהכרח דל קלוריות. במקום זה עדיף פרוסת עוגה אמיתית או שורת שוקולד שאינו דל שומן.

לפני שאתם בוחרים את המוצר, קראו את הטבלה עם האותיות הקטנות. כך תוכלו להשוות בין מוצרים דומים ולבחור את המוצר שהכי מתאים לכם. חשוב לדעת כי הרכיב הראשון כמותו היא הגדולה ביותר והאחרון כמותו היא הקטנה.

יש השוכחים בזמן דיאטת הרזיה להכניס למניין הקלוריות היומי את הקלוריות המגיעות ממשקאות. זו טעות! פחית שתייה מתוקה, קפה עם קצפת או משקאות אלכוהוליים רבים מכילים כמות גדולה של קלוריות ואינן גורמות תחושת שובע. שתו מים או סודה עם מעט לימון, מים קרים עם עשבי תיבול (נענע, מרווה, עשב לימון) או משקה דיאט. שתו קפה רגיל, לא על בסיס אבקת חלב עתירת שומן, אלא עם חלב, ואל תשכחו להוסיף את כמות הקלוריות מהמשקאות האלכוהוליים למניין הקלוריות היומי.

ממחקרים שנערכו בשנים האחרונות עולה, כי לאנשים שצורכים סידן ומוצרי חלב, משקל גוף נמוך יותר בהשוואה לחבריהם הנמנעים ממוצרי חלב. בנוסף נמצא, כי אכילה של לפחות 3 מנות של מוצרי חלב דלי שומן ביום, כחלק מדיאטה מאוזנת מופחתת קלוריות, יעילה יותר לירידה במשקל, להפחתת אחוזי השומן ולשמירה על המשקל החדש לאורך זמן. זאת לעומת הפחתה של כמות הקלוריות בלבד, עם מעט מוצרי חלב או בלעדיהם, ולעומת הוספה של תוספי סידן. ההשערה היא כי השילוב הייחודי של הסידן עם רכיבי התזונה הנוספים המצויים בחלב גורם להאצה במטבוליזם ומשפר את יכולת הגוף לשרוף שומנים.
עקבו אחר מגמת המשקל במשך כמה שבועות. הציבו לעצמכם אתגר שבועי מציאותי שיכול לנוע בין חצי ק"ג לק"ג אחד בשבוע.

פעילות גופנית נועדה לא רק לשרוף קלוריות, אלא גם לגרום לנו להרגיש טוב יותר. היא אינה חייבת להיות מתישה ואינטנסיבית, גם צעידה בחוף הים, רכיבה על אופניים, שחייה בים, הליכה ברחוב ועלייה במדרגות עושות את העבודה.

דיאטה היא אורח חיים! אורח חיים בריא ומהנה הכולל תזונה מתאימה, פעילות גופנית והרבה הנאה. אוכל בריא יכול להיות טעים בהחלט. כדי להצליח ולהתמיד בדיאטה יש להרכיב אותה ממגוון מאכלים טעימים שאנחנו אוהבים.
אין צורך להימנע ממאכלים שאנחנו אוהבים, זו הטעות! אם קשה לכם לוותר על מאכל מסוים, אף שאינו דיאטטי, אכלו אותו מדי פעם, אל תימנעו ממנו לגמרי. אל תוותרו על הפינוק היומי. התאפקות והתנזרות הן פתרונות זמניים שקשה להתמיד בהם לאורך זמן.
מסקרים שנעשו בארץ ובעולם עולה כי מומחים מתחום התזונה סבורים ששילוב מזון כייפי בדיאטה מאוזנת יכול לסייע להצלחת הדיאטה ולהתמדה לאורך זמן.

תגיות:דיאטהסכרתשתיית מים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה