תשובה בהידברות

"ניצלתי בזכות זיכוי הרבים של הידברות"

"צעדתי לכיוון המדרגות וראיתי את החורבן שהרקטה גרמה. פתאום הבנתי את עוצמת הנס". שלמה ויזמן ניצל באורח פלא מפגיעת רקטה שנפלה בבית הכנסת באשדוד בו שהה. "ניצלתי בזכות זיכוי הרבים של הידברות", הוא אומר. ראיון בלעדי

אא

מזה זמן מה מתעסק שלמה ויזמן מאשדוד, בזיכוי הרבים. אולם את הנס שקרה לו בשבוע שעבר, כשניצל מפגיעת רקטה בבית הכנסת 'מורשה' באשדוד – הוא מייחס אך ורק לזכות פעליו של ארגון הידברות, בראשות הרה"ג זמיר כהן שליט"א.

נס בתוך נס

"מדובר בשטיבלאך - מקום די גדול והומה מתפללים ולומדים, בפרט בתקופה זו של בין הזמנים", מספר ויזמן בהתרגשות. "זה נס שבזמן נפילת הרקטה – היו במקום רק קומץ אנשים קטן. כנראה בגלל החום הכבד ששרר באותו יום בחוץ, ובשל העובדה שאנשים התכוננו לכבוד שבת".

הסכיתו ושמעו עד היכן מגעת מצווה חשובה זו של זיכוי הרבים. מסתבר שויזמן בכלל לומד בישיבה בירושלים, והגיע לאשדוד באותו יום באופן מיוחד, לבקשתם של שני בחורים שהוא מחזק ברוחניותם. ויזמן והבחורים נפגשו בבית הכנסת, והשניים, שידעו שהוא פעיל חזק בתחום ההפצה של חומר יהודי וזיכוי הרבים, מסרו לידיו שקית עם דיסקים של הרב זמיר כהן, ועלונים של הידברות. זמן קצר לאחר שעזבו הבחורים את המקום, נשמעה האזעקה.

מנזקי הרקטה מנזקי הרקטה

שלמה ויזמן והדיסקים. ניצל בנס שלמה ויזמן והדיסקים. ניצל בנס

"הייתי בקומה השנייה של בית הכנסת בזמן האזעקה, ולא ידעתי מה לעשות. בבית הכנסת אין מרחב מוגן, והיססתי אם לרדת למטה ולרוץ למקלט שיש בבניין ממול. התחלתי לרוץ במדרגות, ופתאום נעצרתי וחזרתי בחזרה למעלה".

למה?

"תוך כדי ירידה במדרגות, התפללתי ואמרתי: 'אנא בורא עולם, בזכות הדיסקים של הרב זמיר כהן וזיכוי הרבים של הידברות – תן לי עצה טובה מה לעשות'. ופתאום הרגשתי בהרגשה ברורה, שאני צריך להישאר למעלה ולא לרדת".

אז מה עשית?

"ישבתי על כיסא באחת הפינות, לקחתי ספר תהילים והתחלתי להתפלל. תוך שניות אחדות שמעתי פיצוץ אדיר שבחיים שלי לא שמעתי. הועפתי מהכיסא, זכוכיות התנפצו על ראשי וצעקות איומות נשמעו מסביב. לא הבנתי מה קרה. בתחילה חשבתי שהתקרה קרסה עליי, אך משהתברר לי שאני בריא ושלם – קמתי, צעדתי לכיוון המדרגות ולא האמנתי למראה עיניי".

"אותו מקום ממנו הייתי אמור לרדת - שניות אחדות קודם לכן, הפך לחורבן שאין כדוגמתו. אבק כבד כיסה הכל, רסיסים נפוצו לכל עבר, הספרים עפו, חלונות נעקרו מהמקום, שולחנות נפלו ונהרסו. פשוט לא להאמין. ראיתי זוועה שאין כדוגמתה, ואז הבנתי איזה נס גדול נעשה לי. אני מאמין באמונה שלימה שניצלתי בזכות הדיסקים של הרב זמיר כהן וזיכוי הרבים של הידברות".

התחיל להתפלל. המקום בו פגעה הרקטה התחיל להתפלל. המקום בו פגעה הרקטה

אמבולנס שהגיע לזירת הפגיעה אמבולנס שהגיע לזירת הפגיעה

שלמה ויזמןשלמה ויזמן

ניצל בזכות הידברות ניצל בזכות הידברות

תגיות:תשובה בהידברותזיכוי הרבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה