חדשות בעולם

30 שנות קור שועטות לכיווננו

חוקר אמריקאי מזהיר: "כולם פוחדים מהתחממות גלובאלית, כשלמעשה כדור הארץ עומד להתמודד עם תקופה ארוכה וקשה של קור"

אא

את תיאוריית כישוף הקור מביא ג'ון קייסי ל', נשיא תאגיד המחקר המדעי של החלל, בספרו "חורף חשוך: כיצד השמש גורמת לכישוף קור של 30 שנה", ולמי שעדיין לא הבין - מסתבר שלשמש תפקיד כפול והיא גם מקררת.

קייסי, היועץ לשעבר למדיניות החלל בבית הלבן, אמר כי השמש נכנסה לתקופת 'מחזור שינה סולארית' - תהליך שמספיק כדי לשנות את האקלים הסדיר בכדור הארץ באופן משמעותי. התוצאה: כוכב קר בהרבה מן הקור שאנו מכירים. "לא בהכרח קור של קרח, אבל בהחלט קור כזה שיכרסם ויהרוס את היבול העולמי במשך 10-15 השנים הבאות", לדברי קייסי.

השאלה הנשאלת היא, האם כדור הארץ אכן ערוך למשבר אקלימי שכזה?

"אנחנו בהחלט לא מוכנים", אמר קייסי, והוסיף: "במשך שבע שנים ניהלתי קרבות כדי להזהיר אנשים על הסכנה האמיתית הקרבה - ולעצור את הפחד שאינו במקומו, מהתחממות גלובלית - אך לשווא. המכשול העיקרי שעומד בפניי הוא הקונצנזוס הרווח – בפרט בקרב מדעני ארה"ב – שמוסיפים לטעון כי בעיית כדור הארץ היא ההתחממות הגלובאלית.

"התחממות גלובאלית נגרמת על ידי פליטת CO2, עובדה מוכחת כי מדובר במעשה ידי אדם. באופן מפתיע, דווקא מדעני ברית המועצות הקומוניסטית לשעבר – פתוחים וחופשיים למדי לומר את האמת על האקלים שלהם, ומודים כי ההתחממות הגלובלית הסתיימה לפני שנים רבות וכעת החלה תקופה של אקלים חדש וקר. אני מאמין שממשלתם אף מתכוננת לקראת העידן הקר הזה.

"אולם לא כך הדבר כאן בארה"ב", הוא אומר. "אם מדענים ממשלתיים כלשהם יעזו לעמוד מול כולם ולומר את מה שאני אומר היום, הם יושעו מתפקידם לזמן ארוך מאוד".

לדברי קייסי, גם אם בעבר היו התראות זהות - ההבדל בין 'כישוף הקור' החדש לבין כל קודמיו הוא שהלה הגיע רחוק, בקצב מהיר יותר מן הרגיל. עוד הוא מוסיף כי אומנם נכון הדבר שכדור הארץ היה באחת התקופות הכי חמות שלו, אולם עד לאחרונה.

"מיליארדי דולרים הושקעו במחקר במשך 25 שנה – ומה שאנחנו יודעים עכשיו, לאחר עשרות השנים של המחקר – הוא שסטייה קלה בתפוקת האנרגיה מן השמש, יכולה לגרום להבדל ניכר בין התקופה החמימה המודרנית שעברנו, לבין עידן חדש של קרח גלובלי. כעת, בעוד שהציבור הכללי אט אט מתפקח ומפנים את העובדות הללו – קובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות, עדיין לא.

"כאשר בחודש יוני אשתקד, באוניברסיטת ג'ורג'טאון, התבטא נשיא ארה"ב ואמר לעולם כי לא רק שאנחנו עדיין מתמודדים עם התחממות אלא היא אף הולכת וגוברת – למען האמת, אנחנו בצרות, ואיננו מוכנים למה שעומד להגיע", קובע קייסי. 

תגיות:התחממות גולבאליתקור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה