בריאות ותזונה

סובלים מדחף בלתי נשלט לצרוך מתוק בלילה? לא עוד!

גם אתם מתגנבים מדי לילה למקרר וזוללים מתוקים? מחקרים מגלים, שלהרגל המגונה הזה, יש לא מעט השלכות בריאותיות שליליות. אז איך מתגברים?

אא

זה קורה לנו אינסוף פעמים, בוריאציות שונות: המרתון היומיומי משאיר אותנו ערים עד חצות, ואז... חוזר הניגון. הבטן – כמו מתוכנתת להרגיש רעב דווקא בזמן הזה – מתחילה לקרקר. וכשזה קורה, כולנו מבינים שאין זה הזמן לדבר אליה, ולנסות לשכנע אותה בטיעונים לוגיים מדוע האכילה הלילית מסוכנת בעבורה. כשהבטן מקרקרת, זה סימן שהפיתרון צריך להיות מיידי, אחרת כל תכולת המקרר נמצאת בסכנת הכחדה.

רבים מאיתנו שומרים על סדר בארוחות ולא אוכלים יותר ממה שהגוף שלהם צריך, ובכל זאת – כשמגיע הלילה, הם עטים על המקרר ללא רחם. מהם נזקי אכילת הלילה, ועד כמה הם קריטיים בעבורנו?

ובכן, מסתבר שלא רק כמות הקלוריות שאנו צורכים, כי אם גם הזמן שבו אנו אוכלים - משפיע עלינו. מממצאי מחקרים רבים שבדקו את חשיבות ה'טיימינג' (תזמון), עולה כי אורח החיים המודרני שמכתיב התנהלות קדחתנית גם סביב נושא האוכל, הוא זה שאשם בנזקים הרבים שמסבה לנו האכילה הלילית.

דילוג על ארוחת בוקר, עומס בעבודה ובבית, סטרס וחרדות – הם רק מקצת הדברים שגורמים לנו לחפש נשנושים עתירי קלוריות דווקא בלילה, לדעתם של החוקרים. אז מה הבעיה? קחו בחשבון שאכילה לילית, גורעת באופן משמעותי את ייצור ההורמון מלטונין- המשפיע על לחץ דם, חום גוף ורמת גלוקוז תקינים. כמו כן, הוא גורע מההורמון ולפטין – האחראי על וויסות צריכת אנרגיה, ותקינות המערכת החיסונית. לכן, אין עוררין על כך שהמחסור של שני ההורמונים הללו בגוף – גורמת לבעיות מבעיות שונות.

סיבה נוספת שבגינה אנו מסכנים את חיינו באכילה הלילית היא, שככל שהשעה מאוחרת יותר - כך מורגשת ביתר שאת, התופעה של התנגדות תאי הגוף לאינסולין. למה זה כזה קריטי? כי האינסולין הוא זה שמווסת את רמת הסוכר בדם, ובהעדרו – תלך ותתעצם רמת השומן בגוף, וזאת מבלי להזכיר את המחלות הרבות שיכולות להיווצר בשל כך.

למרבה הפלא, הפיתרון קל הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים:  קודם כל, תכניסו לכם לראש, שלא משנה עד כמה סדר היום לחוץ וקדחתני – על ארוחת הבוקר – לא מוותרים. דבר שני, נסו לאזן את כמות האוכל שאתם צורכים במהלך היום – דבר שיקנה לכם לא רק תחושת שליטה על מה שנכנס אל פיכם ומתי, אלא אף יעזור לכם לווסת את צריכת האוכל לשעות הראויות לכם, בכדי להישאר בריאים.

תגיות:מתוקיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה