חדשות יהדות

הרבנות הראשית בפסק הלכה: לוחמים בעזה פטורים מצום ט' באב

"צום תשעה באב מכוון על חורבן בית המקדש, וחיילי צה"ל שעוסקים במניעת חורבן נוסף, צריכים להיות חזקים בגופם וברוחם במשימתם זו". אמר הרב הראשי הספרדי

אא

צום ט' באב, השני בחשיבותו בלוח השנה היהודי, תופס לוחמים רבים בעיצומו של מבצע "צוק איתן". לפני מספר ימים פרסמה הרבנות הראשית פסק הלכה, בו היא פונה ללוחמים: אין עליכם חובת צום.

על הפסק חתומים שני הרבנים הראשיים – הרב דוד לאו שליט"א, והראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א. הפסק אוסר על חיילי צה"ל בקו החזית לצום, הלכה למעשה.

"בימים אלו, עת חיילי צה"ל עומדים בקו החזית ולוחמים ומוסרים את נפשם למען עם ישראל וארץ ישראל, הננו להודיע כי על פי ההלכה חיילים הנמצאים בקו החזית פטורים מלצום בתשעה באב, וכל דיני האבלות אינם חלים עליהם", כתבו הרבנים.

הרב הראשי הספרדי אמר כי "פשוט וברור שחיילים הנמצאים בעיצומה של לחימה פטורים מלצום. גם אם ירצו – אסור להם להחמיר ולצום, ומצווה עליהם לאכול". ההסבר לדברי הרב: "צום תשעה באב מכוון על חורבן בית המקדש, וחיילי צה"ל שעוסקים במניעת חורבן נוסף, צריכים להיות חזקים בגופם וברוחם במשימתם זו".

אמנים דתיים שביקשו לשמח חיילים, שאלו את הרב דוד לאו האם מותר לשיר בפניהם בימים אלו, לשמח ולעודד את רוחם, והרב ענה להם: "מאחר והדבר מסייע בידם לצאת אל הקרב בכוחות מחודשים, כשהם מלאי עידוד ותקווה".

את האיגרת חתמו בתפילה "שהקדוש ברוך-הוא ישמור צאתם ובואם לחיים ולשלום, יעטרם בכתר ניצחון, ונזכה לראות בנחמת ציון וירושלים מתוך השקט ובטח".

תגיות:תשעה באבצוםחייליםפסק הלכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה