חדשות יהדות

הגאון רבי שלום כהן: "הכרת הטוב שלנו, בני הישיבות, לחיילי ישראל - התחזקות בתורה ובתפילה"

מרן ראש הישיבה, הגאון רבי שלום כהן שליט"א, בדבריו בעצרת האלפים סמוך לציונו של מרן זיע"א בבית העלמין סנהדריה: "כל עין תדמע דמע דמוע על המסכנים חיילי ישראל שמוסרים את עצמם. אנחנו צריכים להכיר להם טובה, וזה ע"י עסק התורה ותפילה למענם"

אא

אלפים השתתפו ביום ראשון השבוע - ער"ח אב - בעצרת התפילה המרכזית שנערכה על-ידי "ישיבת מרן", בסמוך לציונו הקדוש של רבן של ישראל מרן רבינו הגדול זיע"א בבית העלמין סנהדריה. קודם לעצרת קראו מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט"א להרבות בתפילה בעקבות המצב הקשה בארה"ק ולהשתתף בעצרת התפילה על ציונו הקדוש של מרן זיע"א, המסוגל לתפילה.

את העצרת פתח הגאון הגדול רבי חיים רבי שליט"א, ראש ישיבת "עטרת חכמים", בפרקי תהילים ודברי חיזוק. הגר"ח עורר את הקהל לקבל קבלות של חיזוק בעקבות המצב הקשה ולהרבות בתחינה שזכותו של מרן זיע"א תעמוד לנו בעת שכזו ויהיה מליץ יושר בעדנו. לאחר מכן נערכה במקום אמירת הסליחות בבכייה ותחנונים, כאשר לפני התיבה עבר המקובל הגר"ד בצרי שליט"א, ראש ישיבת "השלום". בעצרת חולקו לאלפי המשתתפים שופרות שבהם תקעו יחד במהלך י"ג מידות שבסליחות לעורר רחמי שמים.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"חיילי ישראל מוסרים עצמם למלחמה"

את המשא המרכזי בעצרת נשא נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הגאון האדיר רבי שלום כהן שליט"א, שעורר את הקהל בבכייה על המצב הקשה וקרא להתחזק בעמל התורה, בעיקר בבין הזמנים, אז יש רפיון בלימוד התורה.

בדבריו פתח מרן רה"י שליט"א: "אומנם אנחנו רואים שהקב"ה מציל אותנו, עושה לנו ניסי ניסים דברים שמעל דרך הטבע, אבל כל עין תדמע דמע דמוע על המסכנים חיילי ישראל שמוסרים את עצמם למלחמה להציל את עם ישראל, מוסרים את עצמם", אמר מרן הגר"ש כשקולו נשנק בבכי, "כל תפילתנו היא להצילם שהקב"ה ישמור אותם, ישמור צאתם ובואם ויחזרו לבתיהם כולם בריאים ושלמים לשמחת ההורים לשמחת כולם, ה' יעזרנו שיתקבלו תפילותינו ברצון וכולם יחזרו לבתיהם".

"רבותי הם מוסרים נפשם, מוסרים נפשם, זה לא דבר קל, לעומת זאת אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו בשטח, בני התורה אנשים שיושבים ועוסקים בתורה", אמר מרן הגר"ש והוסיף, כי "הכרת הטוב שלנו בני הישיבות לחיילי ישראל זה ההתחזקות שלנו בתורה ובתפילה ובעיקר כעת שיוצאים לבין הזמנים עלינו להרבות בלימוד ולהקפיד על זמן תפילה".

עוד הוסיף: "בפרשת השבוע שמשה רבינו אומר להם לישראל בתור תוכחה שכל עם ישראל בא אליו ואמרו לו 'נשלחה אנשים לפנינו ויתורו לנו את הארץ', וייטב בעיני הדבר. משה רבינו הסכים, אומר רש"י על המקום, בעיני ולא בעיניו של הקב"ה, הקב"ה לא רצה כמש"כ בפרשת שלח לך, והמפרשים שואלים על כך, אם בעיני הקב"ה לא מצא חן למה בעיניו מצא חן, הדברים לא מובנים. אלא אומר משה רבינו, אם הייתי אומר להם לא, אז היו אומרים שמפחדים לא ירצו להיכנס למלחמה, הם היו מפחדים מהמלחמה, לכן אמרתי להם כן, שבטח ננצח וכך יילכו על כן הסכמתי.

"בעונותינו הרבים בגלל המרגלים ההם שנשלחו על-ידי משה אנחנו סובלים עד היום הזה, מה זה בין המצרים, על מה בין המצרים, על מה תשעה באב, שבכו כל עם ישראל בגלל המרגלים שגרמו להם לבכות, ויבכו העם בלילה ההוא, אמר הקב"ה בכייה זו תהיה לנצח. כל זה למה, אומר הזוהר הקדוש, בגלל שהמרגלים הייתה להם נגיעה שלא רצו להיכנס לארץ כי ידעו שאם ייכנסו, הם כבר לא יהיו נשיאים, לכן הוציאו דיבה על הארץ. לא רצו לשמוע, רצו להישאר כאן. הנגיעה הזאת שהייתה להם גרמו לכל החורבן הזה שיש לנו עד היום, גרמו שכל דור המדבר לא יזכו לעלות לארץ". אמר מרן והוסיף, "בן תורה צריך לחנך את עצמו אני כלום, מה שאומרים לי אני צריך לקבל".

כאן עורר מרן רה"י שליט"א, תחינה על קברו של רבן של ישראל זיע"א שיעמוד בתפילה על עם ישראל בעת כזו: "מורי ורבותי אנחנו נמצאים ליד קברו של מרן זיע"א, נבקש ממנו שיעמוד בתפילה לפני בורא עולם, מי כמוהו עם בית הקיבול שלו שכל החיים שלו מסר אותם רק למה שכתוב בתורה, רק מה שהתורה מחייבת, מעולם לא דרש משהו בשבילו האישי, מי שהכיר אותו טוב יודע כי עשה הכול באמת בלי שום אינטרס. מרן, עמוד בתפילה לפני בורא עולם שיציל את כל חיילי ישראל, שכולם יחזרו לביתם בריאים ושלמים", ביקש כשקולו נשנק בבכי.

בדבריו אף עורר נשיא מועצת חכמי התורה על התמדתו הגדולה של מרן זיע"א, ממנה אנו צריכים ללמוד: "אנחנו בשביל שטויות לפעמים מבטלים תורה, עלינו ללמוד ממנו, ללמוד ממרן, אני תמיד מספר את הסיפור הזה כי אני חייתי את הסיפור, כל הישיבה עשו בבין הזמנים נסיעה, כולם נסעו, אני הייתי ילד עדיין, זה היה בשנת תש"י, אני הייתי ילד, הוא היה גדול ממני יותר מעשר שנים, ניגשתי למרן זיע"א ואמרתי לו למה הרב לא נוסע איתם לקברות צדיקים? הוא השיב לי, אתה רואה מסכת בבא קמא, היום אני מתחיל אותה וכשיחזרו תראה איזה דף אני נמצא, עברו ארבעה חמישה ימים, אני בא רואה אותו בדף צו, מה שווה יותר מזה, אמר לי מרן, בשבילי זה היה דוגמא גדולה", אמר מרן ראש הישיבה.

"רבותי, אם אדם לא יושב להתמיד בתורה בפרט בבין הזמנים, אנחנו מקדשים את ישראל והזמנים, מרן היה מקדש את ישראל עם בין הזמנים, לא רק בזמנים, גם בין הזמנים. זה אנחנו צריכים ללמוד, אם באנו כאן שזכותו תגן עלינו, גם עלינו, חוץ ממה שתגן על כל חיילי ישראל שתגן גם עלינו שנדע איך לעבוד את הקב"ה בפרט בבין הזמנים, יש הרבה מאחרים זמן קריאת שמע, לא יודע אם קוראים אותה בכלל בזמנה, הם מחמירים יותר מהגר"א, שמותר גם אחרי הזמן, זה לא בן תורה, זה בן תורא באלף", אמר.

"רבותי נצא מכאן מחוזקים, שזכותו באמת של מרן תגן עלינו שנוכל להמשיך בהתמדה בתורה בהתמדה, ביראת שמים, תפילות בזמנן בבין הזמנים, היום ברוך ה' הקב"ה מעורר את עם ישראל שגם בבין הזמנים עושים ישיבות בין הזמנים, כדאי ללכת לשם, אתה רוצה לנוח, בבקשה תנוח קצת, אבל לא לעשות מכל היום סתם שטויות והבלים, ואבדנו, כל אינטרס שלך לא משנה איזה אינטרס, אם מפריע לך ללימוד אתה לא שווה, הבית קיבול שלך צריך להיות נקי מכל אינטרס, מכל תאווה, אם הבית קיבול שלך הוא נקי ומקבל אז יוכל ללמוד.

"ה' זיכה אותנו שאנחנו נמצאים בארבע אמות של הלכה, בארבע אמות של הלכה אפשר לגדול ולהבין הרבה יותר, שנזכה לקנות מארבע אמות האלה את כל מה שאפשר לקנות ונזכה לתקוע את זה בלבנו, וזכות התורה תגן על כל חיילי ישראל בכל מקום שהם, הקב"ה ישמור אותם, ישמור צאתם ובואם ויביס את כל אויבינו לפניהם אמן וכולם יחזרו לבתיהם בריאים ושלמים אמן כן יהי רצון", סיים מרן ראש הישיבה שליט"א את דברי קודשו.

מתפללים להצלחת חיילי צה"ל במבצע "צוק איתן" (צילום: פלאש 90)מתפללים להצלחת חיילי צה"ל במבצע "צוק איתן" (צילום: פלאש 90)

עת צרה היא ליעקב

לאחר דברי מרן רה"י שליט"א, נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א. בדבריו פתח: "ברשות מרן ראש הישיבה שליט"א, ברשות מרנן ורבנן הכהנים הגדולים רבי יצחק הכהן, רבי יהודה הכהן, הגאון רבי חיים רבי, וכל הרבנים כל אחד לפי כבודו ומעלתו, עת צרה היא ליעקב. רבותי, אנחנו מסתכלים מצד אחד לכאורה שאנחנו מנצחים ואנחנו מצליחים אבל מאידך גיסא רבותי, בואו נחשוב באיזה מחיר, כבר למעלה מארבעים הרוגים, מצב כזה שכולם שואלים מה יהיה אחר כך, פתרו את הבעיה? וכולם מודים שאין פתרון עד כדי כך, אנחנו צריכים לדעת רבותי, במלחמות של עם ישראל אי אפשר לנצח בלי סייעתא דשמיא, אנחנו רואים לאורך הדורות היו מלחמות לעם ישראל, ולא נפקד ממנו איש.

"במלחמת מדיין הראשונה בזמן משה רבינו ולא נפקד ממנו איש, במלחמת מדיין השנייה בזמן גדעון שלוש מאות איש תוקעים בשופרות ודופקים על הכדים ומנצחים צבא שכתוב בפסוק צבא מדיין היה כחול אשר על שפת הים, כשיש סיעתא דשמיא אין גבול לניצחון שיש לעם ישראל", אמר הגר"ד והוסיף, "חזקיהו המלך אפילו סליחות הם לא היו צריכים להגיד, עולם כמנהגו נוהג, הם ישבו ועסקו בתורה והם ניצחו, לעומת זאת רבותי בזמן מרד בר כוכבא לכאורה עם ישראל היו חזקים מאוד, בר כוכבא והצבא שלו היו בעלי כח הגדולים ביותר, הם הלכו בביטחון גדול שהם הולכים לנצח ואז אמר בר כוכבא, ריבונו של עולם אל תעזור לנו, רק אל תעזור גם לאויבינו, תשב בצד אל תתערב אנחנו כבר ננצח, הוא ויתר מלכתחילה על הסיעתא דשמיא, מה הייתה התוצאה, שואה, יש דעות בגמרא כמה נהרגו שמה, הדעה של הכמות הכי קטנה היא ארבעה מיליון יהודים במרד בר כוכבא, ה' ירחם ואיזה גזרות היו אחר כך, אחרי בר כוכבא איזה חורבן היה בארץ ישראל, רבותי אנחנו מוקפים בהרבה הרבה שונאים המצב שלנו לא פשוט כשאנחנו רואים מה מתרחש פה כל אחד שהתעורר ויבין עת צרה היא ליעקב, כל אחד ואחד מאיתנו צריך לחשוב איך אני מעורר את הסיעתא דשמיא", ביקש הגר"ד יוסף.

בדבריו סיפר על מלחמת ששת הימים והתמדתו ותפילתו של מרן זיע"א בימים אלו: "כשהייתי ילד קטן פרצה מלחמת ששת הימים, היינו גרים בשכונת אל ארזה, בבוקר הלכתי לתלמוד תורה, בדרך הייתה אזעקה, פרצה המלחמה, חזרתי מהר הביתה ואני רואה שאבא זצוק"ל הריני כפרת משכבו, יושב ולומד, מדברים כולם על מלחמה איפה, מה קרה, והוא יושב ולומד, והיה יושב אצלו בבית תלמיד חכם אחד וצדיק הרב משה דיין שהיה גר אז בחולון ולומד איתו, ואז ברבע לאחת עשרה התחילה המלחמה ממש בירושלים, זה היה נורא ואיום, קשה לתאר מה עברנו בימים האלה, ואז ירדנו למקלט. אבא ישב ליד מורנו הגאון האדיר רבי בן ציון אבא שאול, שהיה שכן שלו והם היו יושבים ובוכים וקוראים תהילים ומתפללים, ואז התחלנו להבין שיש כאן סייעתא דשמיא, באיזה פחד היינו, באיזה צער. רבותי אנחנו רואים שיש כאן סיעתא דשמיא, אבל לא לגמרי", זעק הגר"ד, "עצם הדבר שיש הרוגים ומדברים שאין פתרון זה מראה שיש עלינו קטרוג בשמים, לכן כל אחד ואחד שיחשוב אין הדבר תלוי אלא בי, כל אחד ואחד מאיתנו שיקבל על עצמו להתחזק. עכשיו מתקרבים לבין הזמנים, כמו שאמר מרן הגר"ש כהן, כל אחד מעכשיו גם אם המלחמה תסתיים, כל אחד יקבל קבלות. הגמרא אומרת במסכת תענית שהייתה גזרה של מלכות הרשעה ואסרו על עם ישראל להתפלל, כי ידעו שבתפילה יבטלו את הגזירה, מה עשו עם ישראל, קיבלו על עצמם להתפלל כשהגזרה תעבור. עצם הקבלה חשובה מאוד, כל אחד מאיתנו יקבל קבלה, כל אחד יחשוב גם אני חלק מהכלל, כל אחד יקבל להוסיף תורה, להוסיף יראת שמים. רבותי, בין הזמנים של הקיץ להסתובב ברחוב זה איום ונורא הסכנות שיש, אחרי כל בין הזמנים מרגישים ירידה ביראת שמים, שכל אחד יקבל על עצמו שהבין הזמנים יהיה קצת לנוח אבל בעיקר להתחזק, לבוא עם כוחות מחודשים, לשבת ללמוד כמה שעות כל יום, לחזור לזמן אלול עם כוחות מחודשים של תורה ויראת שמים, זה מה שעשה תמיד מרן האבא זצוק"ל, בכל מצב כזה תמיד היה אומר, להוסיף עוד תורה, להוסיף עוד יראת שמים, אם הוא היה חי איתנו היום מה הוא היה אומר, להוסיף תורה, יראת שמים להתפלל למען הכלל, הוא הרגיש את הכאב של עם ישראל היה בוכה ומצטער כל פעם על צער עם ישראל, על מצב החיילים המסכנים שמה, לכן כולנו נלך בדרך הזאת נקבל על עצמנו עול תורה ויראת שמים ונזכה שיתקיים בנו כאשר ירים משה ידו וגבר ישראל, וגבר ישראל לא רק צבאית, התורה תתגבר, התורה תנצח אמן כן יהי רצון". סיים הגר"ד יוסף שליט"א את דבריו, לאחר מכן המשיך הקהל בתפילות ובתחנונים. לפני התיבה עברו הגאון הגדול רבי יצחק כהן שליט"א ראש ישיבת "אוהלי אברהם" ורב שכונת שמואל הנביא, וכן חתן מרן זיע"א הגאון הגדול רבי מרדכי טולדאנו שליט"א אב"ד ירושלים, שאף עורר את הקהל בדברי התעוררות והודה לישיבת מרן על קיום העצרת, כשהוא מציין כי בעת שכזו, זהו המקום לשפוך שיח, וכמו שבחייו עמד בתפילה על כלל ישראל, גם עתה יהיה מליץ יושר בעדנו.

כמו-כן השתתפו במעמד: הגאון הגדול רבי יהודה כהן ראש ישיבת "יקירי ירושלים", הגר"א בר שלום, הגר"מ כהן ראש ישיבת נחלת יצחק, הגר"י ויזגן רב ביהמ"ד "חניכי הישיבות", ועוד.

תגיות:הגאון רבי שלום כהןחייליםהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה