חדשות בארץ

יעקב עמידרור: "ידענו על המנהרות, אך לא על המשמעות"

אלוף במיל', יעקב עמידרור, מודה שישראל ידעה על סכנת המנהרות, אם כי לא הבינה את המשמעות האמיתית. "יש פער אנושי בין ההבנה התיאורטית להבנה המעשית"

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בעוד חיילי צה"ל מסכנים את חייהם ברצועת עזה, ונלחמים באיום המנהרות, יש מי שמודה, ישראל ידעה בוודאות על האיום, אם כי לא את רמת הסיכון. "יש פער אנושי בין ההבנה התיאורטית להבנה המעשית", אומר האלוף במיל', יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי. את הדברים אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל. "הדרך המדיני ידע על מנהרות הטרור, אך לא הבין את משמעותן בפועל".

לדבריו, נושא המנהרות טורד את מנוחתם של אנשים בדרך המדיני הבכיר, כבר קרוב לשנתיים ימים. בעקבות שיחה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנשמע מוטרד מהעניין, זימן אליו עמידרור כשכיהן בתפקידו, את אלו שעסקו בכל נושא המנהרות, והבין מהם שאכן, ישראל נמצאת בבעיה גדולה. "אני לא יכול להגיד שגם אני הבנתי את המשמעות המאוד מעשית של המנהרות הללו במובן שמובן היום לכולם". הוא אומר.

על יציאתו של נתניהו למבצע בסדר גודל כזה או אחר, התבטא עמידרור: "ראש הממשלה לא מקבל החלטות בגלל דברים שאמר שר כזה או אחר או בגלל דעת הקהל. נתניהו כמה קשה ההחלטה וכמה קשות יכולות להיות התוצאות שלה. אם הוא יחוש שאין ברירה אז הוא ילך עם זה כל הדרך".

תגיות:יעקב עמידרורמנהרותצוק איתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה