חדשות יהדות

בכוח האחדות ננצח: מיזמים מדהימים למען החיילים

בחורי ישיבות מתפללים בבתי המדרש להצלחת החיילים, אנשים מתקשרים לקו שהוקם במיוחד לצורך שמות לתפילה, ובצומת שער הנגב הקים בחור ישיבה מאהל התרעננות לחיילים

אא

(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)

מאז החל מבצע "צוק איתן", ניכרה בעם אחדות שלא נראתה מזה זמן רב. אנשים מכל שכבות האוכלוסייה התאחדו במטרה אחת: לסייע ככל שיש ביכולתם לטובת חיילי צה"ל שמשרתים בדרום, ובתפילה למען עם ישראל, ולמען תושבי הדרום בפרט. מיזמים קרמו עור וגידים בזה אחר זה, והיצירתיות לא דעכה ולו לרגע. גם את תוכנות המסרים והרשתות החברתיות, עליהן דובר רבות ובעיקר בפן השלילי, גויסו למען המטרה החשובה והמבצעים הפרטיים יצאו לדרך.

ח', אברך מהעיר בית שמש, ביקש לקבל שמות חיילים כדי להתפלל עליהם. הוא העביר את הבקשה שלו בקבוצות ווטסאפ, ומהר מאד הגיע מספר הפונים למאות. ח', שלא יכול היה לשאת לבדו את כמות השמות שהגיעו, החליט להקים מוקד טלפוני שמבוסס על תא קולי ופועל 24 שעות ביממה.

(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)

"המערכת הממוחשבת מבקשת ממך לומר את השם של החייל שלך, או לקבל שם של חייל, ואז מי שמתקשר לקבל שם של חייל הוא מאמץ אותו אליו, ומאותו הרגע שהוא מאמץ אותו עד סוף הלחימה - הוא לומד לרפואתו, מתפלל לרפואתו וחושב עליו", הסביר היוזם, שביקש להישאר בעילום שם. "הכל לשם שמים ולא לצורך פרסום השם שלי", אמר.

אלפי אנשים כבר יצרו קשר עם המערכת שיזם, והשמות לתפילה הועברו למתפללים רבים. מספר הטלפון: 0722-56-77-88

אל היוזמה המבורכת הזו מצטרפות עוד רבות, שלא נוכל להרחיב על כולן, אך מקרה שתפס את תשומת לבנו, התרחש אתמול (ראשון). בצומת שער הנגב הוקם מאהל התרעננות וחיזוק לחיילים שיוצאים ונכנסים לתוך הרצועה, וממנה.

(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)

באוהל הגדול והמואר, יכולים החיילים להתרענן ולנוח, לאכול ולשתות, ובעיקר לקבל חיבוק אוהב וחיוכים. כל עובר ושב, ללא שיוך של גזע ודת, מתקבל בברכה "כי המלחמה לא מפלה בין דם לדם".

אלי אשכנזי, פעיל חברתי חרדי בן 20 ובוגר ישיבת בית שמואל, יזם את הקמת המאהל: "לא יכולתי להמשיך בשגרת החיים, כאשר חיילים במדים נלחמים ומסכנים את חייהם. הרגשתי חובה אישית לקום ולסי,יע ואני מתחייב שהמאהל יישאר פתוח כל עוד אחינו במדים מסכנים את חייהם בפעילות הביטחונית החיונית והחשובה"

ביוזמה החשובה שותפים ארגונים חברתיים חרדים וחילונים, כפרויקט 'דוסים', אגודת 'יד אליעזר', וארגון 'נותנים כח''

התגובות מהחיילים מרגשות: "לראות צעירים חרדים שחשוב להם לעודד את החיילים ולחזק את כח הלוחמים, מראה שלמרות הויכוחים היום יומיים, לעם ישראל יש בסיס מאחד חזק ובלתי ניתן לשבירה".

(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)

(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)(צילום: אלי יעקבי, פרויקט דוסים)

תגיות:אחדותעם ישראלחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה