בריאות ותזונה

האם הליכה באמת מרזה?

הליכה מהירה היא אומנם מס ערך מוסף לשמירה על בריאות איתנה, אך בנוגע להרזיה – יש כאן כבר שאלה נוספת. מה עושים?

אא

מחקרים מוכיחים כי בניגוד למיתוס הרווח שהליכה מסייעת בהפחתת משקל, מסתבר שרמת הדופק היא זו שתקבע אם עקומת הקלוריות בנסיקה או בצניחה. אין זה משנה אם מדובר בהליכה מהירה או בכל סוג של פעילות גופנית אחרת – חשוב לדעת שעל מנת לשרוף פחמימות ושומנים, הדופק חייב להיות בטווח שבין 60-85%. הליכה מהירה היא אומנם מס ערך מוסף לשמירה על בריאות איתנה, אך בנוגע להרזיה – יש כאן כבר שאלה נוספת.

אחת הבעיות היותר נפוצות בקרב אנשים שסובלים מעודף משקל, היא חוסר פעילות גופנית לאורך שנים. לכן, בשביל לשכנע את גופנו לצאת מהמנוחה אליה הורגל, הגוף שלנו (שלרוב יעדיף את המנוחה כי זו הנטייה הטבעית שלו) צריך ראשית להיות מאותגר מבחינה ספורטיבית, להתרגל לפעילות עקבית ומאומצת – ללא פשרות. במצב של הליכה, מהירה ככל שתהיה – הגוף עדיין מקבל את המסר שהוא במנוחה, ולכן הדופק לא יגיע לרמות הרצויות.

אחד הפתרונות הפשוטים, הוא ריצה. למרבה הפלא, אפילו אם מדובר באדם שאינו מורגל בפעילות ספורטיבית ואינו מאומן דיו, ריצה קלה עשויה להביאו לרמות הדופק הרצויות ולא רק לסייע לו בהפחתת כולסטרול, אלא אף בהפחתת שומנים בדם, חיזוק הגוף, מניעת אוסטאופורוזיס, סרטן ועוד. זאת ועוד, בזמן הריצה משתחררים מהגוף הורמונים בשם אנדורפינים האחראיים על מצב הרוח המרומם, כך שמכל הכיוונים, מי שמאמץ את הריצה כדרך חיים – לא רק זוכה להשיל קילוגרמים ממשקלו, אלא אף זוכה בשיפור בריאותו הנפשית והפיזית, מן הקצה אל הקצה.

אנשים שסובלים מבעיות ברכיים ועוד, צריכים להתייעץ עם רופא לפני התחלת פעילות מסוג זה. כמובן שהכתבה אינה סמכות רפואית מכל סוג שהוא.

תגיות:בריאותהליכהספורט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה