חדשות בעולם

צ'כיה: עד 10 שנות מאסר על עידוד נאציזם

בית הוצאה לאור בצ'כיה ביקש לפרסם ספר עם נאומיו של הצורר היטלר ימ"ש. בתגובה, הוא קיבל תביעה על עידוד נאציזם והכחשת שואה. העונש האפשרי: עד 10 שנות מאסר

אא

במהלך דיון בבית משפט בצ'כיה, ניסו הנתבעים לחלק לנוכחים עותק מספר שנוי במחלוקת, שנאסר לפרסום. השופט מנע מהם את החלוקה, והסדר שב לכנו.

הסיפור מתחיל לפני מספר שבועות.  Guidemedia- בית הוצאה לאור בצ'כיה, ביקש לפרסם ספר עם נאומים של הצורר הגרמני אדולף היטלר ימ"ש. התביעה הצ'כית, בתגובה, החליטה לתבוע את בית ההוצאה לאור ואת עורכי הספר, בטענה כי מדובר בעידוד נאציזם ובהכחשת שואה. ההגנה מצדה טוענת, כי מדובר בזכות הציבור לדעת וכי אין רע בלמידת ההיסטוריה.

במידה והשופטים יקבלו את בקשת התביעה ויקבעו כי אכן מדובר בעבירה, אמור בית ההוצאה לאור להיסגר באופן מיידי. העונש על ביצוע העבירה: עד 10 שנות מאסר.

לטענתו של סנגור בית ההוצאה לאור, תומאס פצינה, האידיאולוגיה הנאצית נכחדה בזמן שהובסו בשנת 1945, כך שמדובר במסמך היסטורי, והדבר אינו נחשב כפשע. יצוין כי בשנת 2005 נתבע אותו בית הוצאה לאור, בעקבות פרסום הספר "מיין קאמפף" בתרגום לצ'כית. המשפט עתיד להסתיים תוך מספר שבועות.

תגיות:אירופהמאסרנאציזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה