חדשות יהדות

צו השעה: מעבר לבתי ספר תורניים

הרב זמיר כהן במאמר מיוחד: שילוב תיאוריית האבולוציה במערכת החינוך הממלכתית והממלכתית-דתית, מהווה חינוך ילדי ישראל לכפירה. מצב זה מחייב את כולנו להעביר את ילדינו אל מוסדות הלימוד התורניים, שנותרו מוגנים מהשפעות הרסניות כאלה ונוספות

אא

בשבוע האחרון, דווקא לקראת חג מתן תורה, התבשרנו כי משרד החינוך הולך צעד נוסף כנגד תורת ישראל. הפעם מדובר בשילובה של תורת האבולוציה הכפרנית אל מערכת החינוך הממלכתית, כולל הממלכתית דתית. חשוב להדגיש כי למרות הצהרות משרד החינוך על שילוב חלק מתיאוריית האבולוציה, ללא החלק העוסק בהתפתחות האדם מחיה קדומה כביכול - תיאוריית האבולוציה בכללותה נובעת ממקור הרסני, שישפיע באופן השלילי ביותר על התלמידים שייחשפו אליה.

הנני פונה בקריאה לכל רבני הקהילות ובתי הכנסת בישראל, שבחג השבועות הקרוב יקדישו דרשה מיוחדת לנושא, ויבקשו מהציבור להעביר את הילדים מבתי הספר הממלכתיים והממלכתים-דתיים אל בתי ספר תורניים. חשוב להבהיר להורים שאסור להשאיר את הילדים בבתי הספר הללו, מלבד הבעיות האחרות שכולנו מודעים אליהן באותן מסגרות, אחרת הדור הבא יספוג דעות כפרניות, שירחיקו אותו עוד יותר מהקב"ה ומהתורה. אין שום הבדל בין אמונה באבולוציית בעלי החיים לאמונה באבולוציית האדם. זה כמו זה מנוגדים לחלוטין לכתוב בפסוקי התורה, שהאדם ובעלי החיים נבראו הישר מן האדמה, וכדברי התלמוד (חולין ס ע"א) כי "כל מעשה בראשית בקומתם נבראו (כשהם שלמים ולא בשלבים), בדעתם נבראו (כשהם בשלים בשכלם כבוגרים), בצביונם נבראו (במראה היפה ביותר שלהם)". ועיין במורה נבוכים להרמב"ם חלק ב פרק ל.

נראה שהמלחמה בעולם התורה, שאליה אנו נחשפים בשנה האחרונה דרך פעולותיה השונות של הממשלה הנוכחית, משפיעה גם בנושא זה. אמנם מצביעי המפלגה הדתית-לאומית ששותפה לחלק מאותם מהלכים אינם מזדהים עם אותן פעולות, אך כנראה שמנהיגי ציבור זה יצרו לציבור הדתי-לאומי תדמית של מי שיכולים להתפשר גם בנושאים בסיסיים בתורת ישראל.

תורת האבולוציה נוצרה על ידי אלה שלא מאמינים בבורא עולם. כך למעשה הם מעניקים תשובה לשאלה, כיצד העולם נברא כשהוא דומם לחלוטין (על פי המפץ הגדול), ובכל זאת יש בו יצורים חיים. השאלה יצרה מבוכה, ותשובתם המאולצת היא שחלקיק חומר קיבל חיים (על אף שהם מודים בפה מלא שאין בפיהם תשובה לשאלה כיצד חומר מקבל חיים ללא אל עליון), התפתח ליצור קופי, עד שהגיע בסופו של דבר לאדם. כל התיאוריה - יסודה בכפירה. האמת צריכה להיאמר בבירור: מי שמאמין בקב"ה, יודע שבידו ליצור אדם וכל בעל חיים אחר מלכתחילה בצורה מושלמת, ככתוב בתורה. בנושאי ליבה כאלה אין מקום לפשרות או לתיאוריות כפרניות, שכעת מקבלות דריסת רגל במערכת החינוך הממלכתית במדינת ישראל.

אמנם ברור לכולנו שהקב"ה ברא באדם ובבעלי החיים מערכות הגנה והסתגלות למקומות ולמצבים שונים. אך זה ברמת המיקרו, לא המאקרו. כלומר, ג´ירפה לעולם לא תהפוך לברווז, ופיל לא יצמיח כנפיים גם אם יחלפו מיליוני שנים. וכאמור, המדענים מודים שלמדע אין תשובה על השאלה, איך הדומם הפך לחי. תיאוריית האבולוציה מלאה בחורים וסתירות פנימיות גם ברמה המדעית, אבל זו ברירת המחדל עבור מי שאינו מוכן להודות שיש בורא לעולם, כיוון שהודאה באמת הזו - תחייב אותו לשנות את אורחות חייו.

גם ברמה המוסרית, נשאלת השאלה מה משדרת תיאוריית האבולוציה לדור הצעיר ובכלל. מחקרים שונים הצביעו בבירור שהנאציזם התפתח בעקבות תיאוריית האבולוציה, שגורסת למעשה שבטבע רק המתאים והחזק שורד. למעשה, האבולוציה מחקה את המצפון והרגש האנושי, והחליפה אותם בתרבות של ג´ונגל. כאילו בני האדם הם לא נזר הבריאה, אלא רק סוג של חיה משוכללת, וכולנו חלק מג´ונגל גדול, שבו אין שום טענה על האריה מדוע טרף את הצבי החלש.

מנהל "יד ושם" לשעבר אמר שהאבולוציה מחקה מהתורה את הציווי "לא תרצח". האם זה החינוך שהמנהיגות החילונית רוצה להכניס לבתי הספר?

הורה המעוניין לקבל פרטים אודות בתי הספר התורניים המיועדים למשפחות מסורתיות שבאזור מגוריו, יוכל לפנות לארגון ההתנדבותי הארצי "לב לאחים", בטלפון: 1800-550-300, ולקבל פרטים ללא תשלום.

* * *

על מנת להיכנס לעומק ההיבט המדעי, להלן פירוט נוסף אודות מוצא המינים, מתוך "המהפך 2". 

שלוש דעות רווחות כיום בעולם באשר למוצא המינים:

עמדת היהדות: בריאה אלוהית של כל מין ומין בפני עצמו, בשני פרקי זמן (ביום החמישי, יצורי ים, מעופפים וזוחלים גדולים. וביום השישי יונקים ובני אדם שהצטרפו לקודמיהם), ככתוב בתורה בספר בראשית.

סברת הכופרים: התפתחות מקרית, ללא כוח עליון, בדרך הבאה: חלקיק מן הדומם קיבל לפתע חיים, עבר שינויים במרוצת שנים רבות שבמהלכם התפתחו בו כל פרטי הנדרש לו לצורך תפקודו כראוי. התפתחו בו מצלמות ראייה ויכולת הליכה, אכילה, עיכול והפרשת פסולת, זכר ונקבה ומערכות ריבוי, עד שהפך ליצור שט וליצור מהלך. בשלב מסוים הוא גם פיתח כנפיים והצליח לעוף. שינויים אלה התרחשו מתוך ברירה טבעית. כלומר, מה שמתאים שרד, ומה שלא, נכחד.

דעת המנסים לשלב ביניהם: הבורא ברא את הבריאה בדרך התפתחותית. כלומר, היצורים השונים לא הופיעו כל אחד בפני עצמו, אלא הבורא בראם בשלבים. בתחילה הוא ברא יצור חד-תאי שהלך והתפתח עד שנוצרו ממנו המינים השונים שמהם התפתח לבסוף האדם.

דעה שלישית כוזבת זו, גרמה ללא מעט אנשים לצדד בה משום שהיא בעצם משלבת בין התורה למדע. היא אומרת למדעני האבולוציה: "אתם צודקים, אבל אין סתירה בין דבריכם לבין התנ"ך, משום שכך ברא הבורא את עולמו".

האמת היא, שאילו היה הבורא בוחר לברוא את יצוריו בדרך זו, לאיש לא הייתה בעיה עם דעה זו באשר למוצא המינים. אך חלילה לעוות את האמת ולייחס לתנ"ך דברים הסותרים מילים ברורות הכתובות בו, רק כדי לרצות אנשים מסוימים. ובפרט שכמבואר בפרקים הקודמים, הממצאים שהתגלו ומתגלים בעולם מפריכים את התיאוריה ההתפתחותית ומאשרים את המסופר בתנ"ך אודות תהליך התהוות המינים.

הנה הכתוב בתנ"ך, אודות הופעת המינים השונים ונזר הבריאה - האדם, היישר מן העפר ומן המים:

"וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יִשְׁרְצוּ הַמַּיִם שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה, וְעוֹף יְעוֹפֵף עַל הָאָרֶץ עַל פְּנֵי רְקִיעַ הַשָּׁמָיִם:

וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הַתַּנִּינִם הַגְּדֹלִים, וְאֵת כָּל נֶפֶשׁ הַחַיָּה הָרֹמֶשֶׂת - אֲשֶׁר שָׁרְצוּ הַמַּיִם - לְמִינֵהֶם, וְאֵת כָּל עוֹף כָּנָף לְמִינֵהוּ. וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי טוֹב:

וַיְבָרֶךְ אֹתָם אֱלֹהִים לֵאמֹר פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת הַמַּיִם בַּיַּמִּים וְהָעוֹף יִרֶב בָּאָרֶץ:

וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי:

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ, בְּהֵמָה וָרֶמֶשׂ וְחַיְתוֹ אֶרֶץ לְמִינָהּ. וַיְהִי כֵן

ועוד נאמר:

"וַיִּיצֶר ה´ אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם עָפָר מִן הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו נִשְׁמַת חַיִּים, וַיְהִי הָאָדָם לְנֶפֶשׁ חַיָּה:"

כאמור לעיל, מהמילים "תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ", ומשאר הפסוקים המובאים כאן עולה בבירור שבעלי החיים נבראו כל מין ומין בפני עצמו, חלקם מן המים וחלקם מן העפר.

וכמובא בתלמוד: "כל מעשה בראשית - בקומתן נבראו".

כלומר, נבראו מראש בשלימותם, כבוגרים.

 

מהאבולוציה ועד הנאציזם

מן הראוי לציין כאן את העובדה שלא הרבה מודעים לה, כי האידיאולוגיה הנאצית של היטלר צמחה מתוך תיאורית האבולוציה של דארווין. היטלר למד וידע היטב את אשר כתב דארווין ב-1871 בספרו "מוצא האדם", דברים שמשמעותם ברורה בעד סלקצית-גזע וחיסול בני-האדם החלשים:

"הציבורים החלשים בחברה האנושית מולידים עוד כמותם... בטבע לא מתאפשר לחיות הגרועות להתרבות, ורק אצל בני-האדם נעשית טעות זו, מתוך בורות... העזרה שאנו מרגישים חובה להעניק לחסרי-הישע היא ברובה תוצאה מקרית של רגש הסימפטיה... איננו מצליחים לעצור רגש זה, אפילו אם כך מצווה ההיגיון...".

שנים מועטות לאחר כך, ב-1883, נוסחה באירופה תורת האֶאוּגֶנִיקָה (Eugenics) ששאפה להשביח את הגזע האנושי. אין ספק שדעותיו של דארווין נתנו את הביסוס הרעיוני לתורת הגזע הנאצית, לחוקי נירנברג ולתוכנית "האותנסיה" שבמסגרתה התעלל והמית השלטון הנאצי מאות אלפי חולים כרונים וחולי נפש בתואנה של השבחת הגזע. היטלר הבין שאם כולנו צאצאי חיות ששרדו, על פי הכלל האבולוציוני שעל החלש להישמד והחזק שורד, הרי אין כל מניעה שהחיה הנאצית החזקה תחסל את כל ה´חיות´ החלשות.

עובדה זו ידועה היטב למומחים בתחום. למשל, סיר ארתור קית´, שהיה נשיא המכון האנתרופולוגי בבריטניה, אתאיסט ומתומכי האבולוציה, מציין בספרו:

"תמיד טענתי כי הפירר הגרמני הוא אבולוציוניסט. הוא שאף במודע להנהיג את גרמניה לפי תיאוריית האבולוציה. היטלר [היה] משוכנע בכל תוקף כי תורת האבולוציה יוצרת את הבסיס הנכון היחידי להנהגת המדינה".

וכפי שהדגיש פרופ´ יעקב טלמון במאמר שכתב לרגל סימפוזיון "יד ושם" תשל"ג:

"הדארוויניזם הפיל את אחד המחסומים החזקים שהגינו על "לא תרצח", וזה היה בין הגורמים העיקריים שהביאו לשואה, להשמדת מיליונים מבני עמנו, אכזריות שטרם היתה בעולם".

מצער להיווכח שגם בימינו קיימת אצל האבולוציוניסטים גישה המזכירה את הדעות הללו, בדבר ´הישרדות החזק´ ואי-הצורך בחלשים או בכאלה שסיימו את תפקידם הביולוגי. האבולוציוניסט הבריטי הנודע פרופ´ סטיב ג´ונס, הצהיר ב-2001 בראיון לתקשורת, בתשובה לשאלה מדוע אנשים מתים:

"כל גן שמגביר את יכולתנו להעמיד צאצאים הוא בעדיפות גדולה יותר בגוף האדם... מה שחשוב הוא, שתחיה זמן במידה כזאת שתספיק להעביר הלאה את הגנים שלך [לילדיך]. ומיד לאחר שהעברת את הגנים שלך כבר לא צריכים אותך יותר בתהליך המכני של דארווין, אז אתה מת".

גישת היהדות למהות החיים, לתכליתם ולסיבת המוות, גבוהה, רוחנית ושונה לחלוטין, כידוע.

 

דברי בכירי המדענים על האבולוציה

לפנינו לקט מדגמי מתוך דבריהם של אנשי מדע נודעים, מזווית ראיה מדעית עדכנית, על שלילת וביטול תיאורית האבולוציה מנימוקים שאינם דתיים, אלא לוגיים לחלוטין:

פרופ´ פייר פאול גראסי, זואולוג ונשיא האקדמיה הצרפתית למדעים:

"בדיקת-עומק אובייקטיבית תגלה שהסבריה של דוקטרינת האבולוציה הביולוגית אינם נכונים.

או שאינם נכונים עובדתית, או שאינם יכולים להסביר את הבעיה העיקרית שבנידון".

פרופ´ ארנסט מאייר, זואולוג, אוניברסיטת הרווארד:

"ביסודה, בהרבה מקומות, התיאוריה [תיאוריית האבולוציה] היא בקושי השערה, וכמעט בכל מצב אמיתי בו מנסים להשתמש בה צצות שאלות לגביה".

פרופ´ אלברט פליישמן, זואולוגיה ואנטומיה משוה, אוניברסיטת ארלנגן, גרמניה:

"תיאוריית האבולוציה סובלת מפגמים חמורים, וככל שעובר הזמן הם מתגלים יותר ויותר. היא כבר לא יכולה להתמודד עם מידע מדעי מעשי, וגם אינה מספקת אותנו יותר בתפיסתנו התיאורטית את העובדות. בעולם הטבע אין עובדה אחת שמאשרת את תיאוריית ההתפתחות הדארוויניסטית. היא אינה תוצאה של מחקר מדעי אלא אך ורק תוצר הדמיון".

ד"ר נילס הריברט-נילסון, גנטיקאי ובוטנאי, חבר האקדמיה המלכותית השבדית למדעים:

"נכשלתי לגמרי בניסיונותיי להוכיח את האבולוציה באמצעות מחקר שנמשך יותר מ-40 שנה. אי אפשר לומר עלי שהייתי אנטי-אבולוציוניסט מלכתחילה".

ד"ר קולין פטרסון, פלאונטולוג ומדען בכיר במוזיאון הבריטי לתולדות הטבע:

"בוקר אחד התעוררתי... וזה היכה בי, שאני לא יודע אפילו דבר אחד על החומר הזה [האבולוציה] שעבדתי עליו עשרים שנה. זה מזעזע להיווכח שאתה יכול לטעות זמן כה רב. אז או שמשהו לא כשורה עמי, או שמשהו לא כשורה בתיאוריית האבולוציה. כמובן, אני יודע שאני בסדר...

השאלה היא, האם אתה יכול להגיד לי דבר כלשהוא על אבולוציה, דבר אחד כלשהוא, שהוא אמת? שאלתי כך את הצוות לגיאולוגיה במוזיאון השדה לתולדות הטבע וקבלתי רק שתיקה כתשובה. שאלתי כך את המשתתפים בסמינר לאבולוציה מורפולוגית באוניברסיטת שיקגו - הם קבוצה יוקרתית מאוד של אבולוציוניסטים - והתשובה שקבלתי הייתה שתיקה שנמשכה הרבה זמן. בסוף ענה אחד: אני יודע דבר אחד. אסור ללמד אותה בבתי ספר תיכון!"

"[ישנה] סכנה: תיאוריה, אפילו תיאוריה מדעית, עלולה להיהפך לאופנה אינטלקטואלית, לתחליף לדת, ולדּוֹגְמָה שתומכיה מגנים עליה בחירוף נפש. ודאי שזה מה שקרה לתיאוריית האבולוציה".

• פרופ´ קֶנֵת´ הְסוּ, גיאולוג ופליאו-קלימטולוג; עמית האקדמיה האמריקנית למדעים; כיהן כנשיא, יו"ר ויועץ בכיר בעשרות ארגונים אקדמאיים וממשלתיים בעולם:

"האנושות כבר סבלה מספיק מהתיאוריה הדארוויניסטית המופרכת מעיקרה... הגיע הזמן להכריז: המלך הוא עירום". "ברור לי כי עיקרון הברירה הטבעית אינו מדע. הוא אידאולוגיה, אידאולוגיה של רוע. והוא הפריע למדע להבין את התפתחות החיים בצורה ברורה.". "דארוויניזם... מכיל שקרים מרושעים. הוא אינו ´חוק טבע´ המבוסס על ראיות עובדתיות. הוא דּוֹגְמָה, אמונה שנתקבלה כאמת מוחלטת, המשקפת את הפילוסופיה החברתית ששלטה במאה הקודמת".

ד"ר הריסון מָת´יוּס, אבולוציוניסט ומנהל מדעי של החברה הזואולוגית בלונדון, בהקדמתו למהדורת 1972 של "מוצא המינים" של דארווין:

"…אבולוציה היא היסוד של מדע הביולוגיה, ולכן מדע הביולוגיה נמצא במצב מוזר - הוא מדע שמבוסס על תיאוריה שלא הוכחה. אם כך, האם הוא מדע או אמונה? אמונה בתיאוריית האבולוציה מקבילה בדיוק לאמונה בבריאה מכוונת. שתיהן מושגים שנחשבים לנכונים על ידי המאמינים בהם, אבל אף אחת מהן לא הוכחה עדיין. [האבולוציה] היא אמונה מספיק טובה עבורנו, לבסס עליה את פרשנותנו לעולם הטבע".

ד"ר מייקל דנטון, ביוכימאי בריטי-אוסטרלי:

"העובדה שכה רבים ממייסדי הביולוגיה המודרנית, אלו שגילו את כל העובדות הבסיסיות במורפולוגיה ההשוואתית שעליה מבוססת הביולוגיה האבולוציונית המודרנית - ראו את עולם הטבע ביסודו כמורכב מפריטים ייחודיים ונפרדים, שאין ביניהם קשר של צורות ביניים, עמדה שהיא בניגוד גמור לחשיבה האבולוציונית - היא כמובן קשה מאוד להתאמה לתפיסה הרווחת בציבור, שבביולוגיה כל העובדות ללא ספק תומכות בגישה אבולוציוניסטית".

ד"ר מייקל רוּז, ביולוג קנדי, בעל שם בינלאומי עקב התמחותו בפילוסופיה של המדע

"האבולוציה היא דת. כך היא הייתה בתחילתה, וכך היא עד היום".

פרופ´ סטיבן ג´יי גוּלד, פרופ´ לגיאולוגיה באוניברסיטת הרווארד, שם ללעג את הנטייה הרווחת "לראות בברירה הטבעית כל-יכולה" על אף חוסר ההיגיון שבייחוס סדר ותכנית תבוניים להתפתחות אקראית ללא מסדר ומתכנן, והוא מוסיף בנימה צינית כי:

"דארווין זכה למעמד של ´קדוש´ בקרב הביולוגים התומכים באבולוציה".

• פרופ´ נתן אביעזר, פיזיקאי, אוניברסיטת בר-אילן:

"על-פי מיטב המסורת המדעית, הוציא דארווין מתחת ידו תיאוריה חדשה ומקיפה, שהסבירה את הממצאים שהיו ידועים באותם ימים. אולם מאז חלפו יותר מ-130 שנה, והצטברו ממצאים חדשים רבים לאין-ספור, שתיאוריית האבולוציה של דארווין אינה יכולה להסבירם. מדענים חשובים מן השורה הראשונה קובעים כי הנתונים המדעיים שהצטברו כיום שונים לחלוטין מן ´העובדות הישנות´, טוב נעשה אם נקבל את דבריהם, ונניח לדעות הקדומות שלנו. הגיע הזמן לצעוד קדימה. כמדען מקצועי, אני עומד משתאה לנוכח ההתאמה המדהימה שהתגלתה בשנים האחרונות בין ספר בראשית לבין הממצאים המדעיים".

תגיות:אבולוציהכפירהבתי ספרחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה