סיפורים אישיים

בדרך שישי ריבו רוצה ללכת

הוא בן 25, עדיין לא השתחרר מהצבא, אבל הוא מספיק לשחרר סינגל אחרי סינגל והקריירה המוזיקלית שלו בנסיקה. לאור צאת אלבום הבכורה שלו, ראיון עם ישי ריבו

אא

"קול דודי דופק / פתחו לי בני / הגיע זמן גאולתכם /  ולצרותכם אמרתי די / ובאתי לבשר / שלא תבכי יותר רחל / מריחים את המשיח / יותר מכל אבקת רוכל" (מתוך הסינגל השלישי "קול דודי". מילים ולחן: ישי ריבו).

הדוגמה של ישי ריבו, 25, היא התשובה הקלאסית לשאלה מדוע כדאי לאדם להאמין בעצמו וביכולותיו, למרות סערות החיים השוטפות אותו תכופות ולהמשיך לחתור קדימה, אל עבר המטרות שהציב לעצמו.

את ייעודו גילה ישי עוד בגיל 14, כאשר החל לכתוב ולהלחין חומר למגירה. מאז, עבר אמנם כברת דרך, אך מעולם לא גנז את הרצון הכמוס שליווה אותו לאורכה – להיות זמר ויוצר ולהוציא את כשרונו מן הכוח לפועל. אמונתו ואהבת ה´ המפעמת בו, הביאו אותו לקבל על עצמו עוד בגיל צעיר, את ההחלטה שאם יום אחד יזכה להגשים את חלומו ולשיר, אזי ישיר רק שירי אמונה ואהבת ה´.

במהלך שלוש השנים האחרונות, הספיק ישי להופיע באינספור הופעות וחופות, לכתוב ולהלחין בעבור טובי האמנים בארץ, להפיק שלושה סינגלים שנחלו הצלחה גדולה ולהתבלט מאד בתחומו.

זאת ועוד, האמן המוכשר עידן רייכל, שאירח אותו במסגרת ה´פרוייקט של עידן רייכל´, התבטא על אחד משיריו של ישי ´איך אני לא כתבתי את זה´?

אלבום הבכורה המוערך שלו, שזכה במענק קרן העידוד של אקו"ם ויצא לפני מספר שבועות לאור נמכר כבר בחנויות המוסיקה. האלבום, אשר מכיל את הסינגלים המוכרים יותר שלו ´מטבע הדברים´ , ´קול דודי´, ו- ´תוכו רצוף אהבה´, בנוסף לחומר אחר הלקוח מן המקורות, מצביע על ווקאליות וכישרון מוסיקלי מיוחדים וזכה להערכה רבה, מצד חילונים ודתיים כאחד.  

רשימת נגנים מפוארת מן השורה הראשונה, ביניהם דודו טסה בגיטרות, אמיתי פריינטא בבס, ישראל נחום בתופים, יעל פלדהיים במפוחית, דוד איכילביץ´ בפסנתר ונדב ביטון בקלידים, מלווים את שירי האלבום, הקרוי על שם השיר ´תוכו רצוף אהבה´, שהנחיל לישי תשואות רבות.

ישי ריבו נולד וגדל בצרפת עד גיל שמונה, אז עלה ארצה ביחד עם משפחתו. הוריו היו מסורתיים כשהגיעו לכאן, אולם התחרדו אט אט בעקבות בנם שהוכנס לתלמוד תורה חרדי. למרות גילו הצעיר, הספיק ישי להתחתן ולהפוך לאב לילד בן שנתיים. כיום, הוא נמצא על סף סיום שירותו הצבאי בנחל החרדי, תחת חסותו של החזן הראשי, סגן אלוף שי אברמסון, אשר מיום ששמע את שירתו ואהב אותה, החליט לספח אותו אל שורותיו.

איך בעצם התחיל הכל?

"מעולם לא למדתי לשיר או לנגן בצורה מקצועית, אך הרגשתי כיצד השירה בוערת בעצמותיי ודוחקת בי לפעול למימושה. תמיד כשכתבתי שיר, דמיינתי אותו כבר מוקלט. בגיל 18 החלטתי שאני רוצה להצטרף ללהקה. שמעתי על כל מיני אנשים שמנגנים וביקשתי להיות חלק מהם. הם שמחו לקבל אותי, אך לאור העובדה שאיני מנגן על שום כלי, התברר לי פתאום שאין לי מושג, אפילו בסיסי איך לבצע שיר באופן מקצועי ושיווקי. זה בערך היה השלב שבו החלטתי ללמד את עצמי לנגן על גיטרה, כדי שאוכל להלחין בעצמי את השירים שלי".

מתי קפצת משלב של כותב למגירה עד לזמר בפועל?

"זה תהליך שקרה אצלי די מאוחר, יחסית. תמיד ידעתי שאני רוצה לשיר את השירים שלי בעצמי וכנראה זו הסיבה שזה קרה, כי ´בדרך שאדם רוצה לילך, בה מוליכין אותו´. אני מכיר אנשים רבים שכותבים למגירה ולפעמים אני חושב שהכתיבה שלהם יותר טובה משלי, אולם ההבדל היחיד ביני לבינם הוא שאני לקחתי את העניין בצורה רצינית וקיצונית, ולמרות החששות והמפלות שנחלתי בדרך, והיו הרבה - לא ויתרתי. מה שמונע מאנשים להגיע ליעוד שלהם הוא לא המניע הכלכלי אלא הפחד שלהם להצליח. הפחד שלהם להאמין שזה יכול לקרות גם להם. הפחד שלהם להביט בעיניים של עצמם, להודות שהם טובים ומוצלחים ושמגיע להם לחוות את ההצלחה במימדים היותר גדולים שלה". מי שיתעמק במילות השירים שלו, יתקשה להאמין שריבו לא למד כתיבה מעולם והכל בא לו מה´ כ´מתנת חינם´, להגדרתו.

עד כה התארח ישי בהופעותיהם של יונתן ואהרן רזאל, שולי רנד, עידן רייכל ו´הלב והמעיין´ ואף כתב את הלהיט "כבתחילה" עבור הזמר גד אלבז. את הסינגל האחרון שלו ´קול דודי´ ביצע ישי לראשונה בתחילת שנת 2013, בפסטיבל ´הזמר והפזמון´, לצד אריק סיני, דנה ברגר ועוד והשיר אף זכה במקום השני בפסטיבל.

ומה החזון?

חרף גילו הצעיר, ההצלחה שזכה לה ישי לא מבלבלת אותו והוא לא שוכח לרגע מאין הוא בא ולאן הוא הולך. "אין ספק שאני שמח בכך שהחלום שלי התגשם, אך הרוחניות וקיום המצוות חשובים לי לא פחות ולכן אני משתדל להתמיד בקביעת עתים לתורה בכולל ´מדרשת זיו´, בירושלים. השאיפה שלי לצד הקריירה המוזיקלית, היא לעלות מעלה מעלה בקיום המצוות ויראת השמים ואת זה להנחיל אף ליוצאי חלציי".

תגיות:ישי ריבומוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה