בריאות ותזונה

נעים מאד, קינואה: כל הסיבות שכדאי לכם לאכול אותה

היא עשירה בסיבים תזונתיים, מה שיכול לסייע למערכת העיכול להיפטר מחומרי פסולת שונים כמו כולסטרול ועוד. הכירו את סגולותיה של הקינואה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנים האחרונות זכתה הקינואה לעדנה. היא הולכת ותופסת מקום מרכזי בכותל המזרח של המטבח הישראלי. ואכן, היא מומלצת מאד עקב יתרונותיה הרבים. מה כל כך בריא בקינואה? הקינואה עשירה מאוד במספר רכיבים  תזונתיים, וכאשר היא עוברת תהליך של הנבטה - ערכיה עולים. אתן מספר דוגמאות לרכיבים התזונתיים המצויים בה.

סיבים תזונתיים - היא עשירה בסיבים תזונתיים, מה שיכול לסייע למערכת העיכול להיפטר מחומרי פסולת שונים כמו כולסטרול ועוד, ובכלל ליציאות טובות יותר.

ברזל – ברזל הוא אחד המינרלים החיוניים בגוף וחשיבותו למניעת אנמיה ידועה. בקינואה הוא נמצא בשפע. ואולם, יש לציין שמזונות ומשקאות שונים מעכבים את ספיגת הברזל ועל כן יש להימנע מהם עד כמה שאפשר בעיקר בזמן אכילת קינואה לפני ואחרי, והם: תה, קפה, קקאו, בירה, שוקולד, צבעי מאכל, חומרי שימור.

מגנזיום – הקינואה עשירה מאוד במגנזיום. מינרל זה הוא בעל חשיבות גבוהה לבריאות הלב, כגון כשיש הפרעות בקצב הלב, שרירים תפוסים, מיגרנות, יציאות לא סדירות ועוד.

חלבון – החלבונים מורכבים מאבני בניין הנקראות חומצות אמיניות. ישנן 22 חומצות אמיניות. מהן תשע הנקראות ´חיוניות´, כלומר כאלו שהגוף אינו יודע לייצר בעצמו. תשע חומצות אלו נמצאות בקינואה בכמות מאוד יפה, עובדה ההופכת את הקינואה למזון חלבוני צמחי איכותי מאוד.

גלוטן – כאן אנחנו מגיעים לבשורה לחולי הצליאק, והיא שהקינואה אינה מכילה גלוטן, ולכן מתאימה לחולי צליאק ולאלה שיש להם בעיה עם צריכת מוצרי חיטה. בחנויות הטבע השונות ניתן למצוא את הקינואה בצורת קמח, לחם, פסטות, חטיפים ועוד.  

לסוכרתיים – רמת האינדקס הגליקמי (קצב הפיכת הפחמימות לסוכר) נמוכה, ובכל זאת רצוי לסייע להורדת רמת האינדקס בכמה דרכים: א. יש להקדים אכילת סלט ירקות גדול עם הרבה עלים ירוקים. ב. רצוי לאכול את הקינואה יחד עם קטנית כמו במג´דרה. ג. רצוי לאכול את הקינואה לא מבושלת אלא מושרית במים למשך כמה שעות (לא פחות טעים ויש לכך מתכונים רבים). ד. בכל מקרה רצוי לבדוק את מצב הסוכר (כמו שרצוי לסוכרתיים לעשות כמעט בכל מזון שאוכלים) כדי לדעת מה רמת הסוכר בדם לאחר אכילת הקינואה וכך לדעת האם הקינואה מתאימה לאדם זה.

אליהו שכטר הוא איירידיולוג ומטפל טבעי

תגיות:קינואהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה