לאישה

תוריד ת'רגל מהברקס

כשאדם מצליח ליישב את הסתירות שבתוכו – השמים הם הגבול

אא

פרשת השבוע עוסקת ברובה בברכת יעקב לבניו. כל בן מקבל את התיאור התמציתי המכיל את הייחודיות שבו, ואת הייעוד שלו. יעקב אבינו רואה את המהות של כל אחד מבניו במסגרת התכנית הכללית של העולם. לכל אחד בעולם מתנה מיוחדת, ואם אינו משתמש בה – היא תפעל לרעתו, כדברי שלמה המלך – "עושר שמור לבעליו לרעתו" – אדם עשיר שלא משתמש נכון בעושרו – העושר יפעל לרעתו.

אנשים שמגיעים אלי לאבחון אישיות פסיכו-כירולוגי, ובהמשך לתהליך אִימון – מקבלים את מפת אישיותם הכוללת את הנטיות הייחודיות שלהם: היכולות, הפוטנציאל והכישרונות, כמו גם המחסומים ומנגנוני ההגנה. אחת התופעות השכיחות אצל אנשים היא התסכול. זהו מצב שבו האדם חווה סתירה בין רצון פנימי, כמיהה, צורך עמוק, חלום השואף להגשמה – לעומת המציאות הרחוקה מאותה כמיהה. האדם חש תקוע, בדומה ליושב ליד ההגה, רגלו האחת על דוושת הברקס והשנייה על דוושת הגז. הדלק נשרף, אך לא זזים מילימטר. עולה השאלה: אם כך, מדוע הוא אינו עושה דבר עם הרצון הזה? מדוע בכלל להרגיש תקוע? שיקום ויעשה!

זהו המקרה של שרה, אישה שבחרה להשתייך לעם ישראל, דבוקה בקב"ה, כולה תפילה ושאיפה לקדושה. בעברה היא הייתה אמנית גדולה, והופיעה על במות העולם. בתהליך הגיור שהיא עברה, ולאחריו בתהליך עמוק של תשובה – היא השאירה עיסוק זה מאחורי גווה, וכל תשומת לבה הופנתה להקמת בית בישראל. היום, בשנות הארבעים לחייה, מתעורר אצלה הצורך העמוק שהוסתר שנים כה רבות, ואינו נותן לה מנוח. היא מנסה להתפרנס מעבודות פשוטות, ולא מחזיקה מעמד. בתוך לבה היא יודעת שהיא נועדה לעסוק בתחום שבו הביאה כל כך הרבה שמחה וברכה לכל רואיה ושומעיה, אך משהו מעכב...

בתהליך של אימון, נעשה בירור עמוק של האמונות הפנימיות, השיח הפנימי, על מנת לזהות את האמונות הסותרות השוכנות בתוכה, ואז... השמים הם הגבול! בכל גיל אפשר להתחיל, וזה מה שבורא עולם רוצה שנעשה – שנגשים את מה שהוא ברוב חסדו העניק לנו.

נכתב ע"י ד"ר אהובה ניסן, פסיכו-כירולוגית ומאמנת להעצמה אישית-זוגית-משפחתית

תגיות:אימוןשאיפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה