בריאות ותזונה

"פרי גן עדן"

הבננה היא אחד המקורות הטובים לאשלגן, החשוב לבניית העצמות, לבריאות הלב, וללחץ הדם התקין. חוץ מיתרונותיה הרבים, מתי בכל מומלץ שלא לצרוך את הפרי המתוק? רמז: חורף

אא

הבננה כונתה בפי עמים רבים 'פרי גן עדן', ואכן טעמה של הבננה מתוק, משובח וערב לחיך. יתרונות רבים לבננה, דבר שהופך אותה למזון איכותי מאוד. אתן כמה דוגמאות למרכיבים השונים העושים את הבננה לפרי בריא באופן מיוחד.

א. אשלגן – הבננה הינה אחד המקורות הטובים לאשלגן. חשיבות האשלגן לבניית העצמות, בריאות הלב, לחץ דם תקין ועוד. הסובלים מירידה משמעותית בתפקודי הכליות יתייעצו עם רופא כמה אשלגן מותר להם לצרוך בתזונה היומית שלהם.

ב. הבננה מכילה חומצה אמינית בשם 'טריפטופן' המהווה חומר מוצא שהופך לסרוטונין. לסרוטונין תפקיד חשוב בשיפור מצב הרוח, שיפור השינה, התיאבון ובאופן כללי מסייע לתחושת הרוגע. כמו כן משפיע במניעה של מצבי דיכאון ועוד. הבננה אף מכילה ויטמינים שונים מקבוצת ה B כשהכל ביחד תורם להרגעה של מערכת העצבים.

ג. חומרים הנמצאים בבננה מסייעים לבניית רירית הקיבה המגינה עליה מחומציות יתר שעלולה לפגוע בדופן הקיבה. הבננה יכולה משום כך אף לסייע במצבים של צרבת.

ד. האינדקס הגליקמי (מהירות עליית הסוכר בדם) של הבננה נמוך, מה שהופך אותה לפרי שיכול להתאים גם לסוכרתיים. ואולם על סוכרתיים ובעלי שומנים גבוהים בדם בכל מקרה להתייעץ עם מטפל בעניין.

יחד עם זאת הבננה היא מהפירות הגורמים לליחה ועל כן על אלו הסובלים מנזלת, או שיעול ליחתי להימנע מאכילת הבננה או לפחות יצמצמו בצריכתה. כמו כן יש להקפיד שהבננה תיאכל כשהיא בשלה לגמרי ולא בערך.

דרכים שונות לצרוך את הבננות: ניתן לאכול את הבננות בתור פרי כארוחת ביניים, כחטיף טבעי משביע וטעים. וכן ניתן לצרוך את הפרי במסגרת סלט פירות כשהפירות המתאימים לשילובים שונים עם בננה הם: תפוח, אגס, תמרים, צימוקים, תאנים, חמוציות ללא סוכר, אבוקדו, מנגו, משמש, פיג'ויה, פפאיה, צבר. ניתן לפזר עליהם קינמון. אפשר לשלב בסלט כזה גם אגוזים ושקדים לא קלויים.

ניתן גם לקחת את השילובים השונים ולהפוך אותם לשייק פירות מרענן. אולם, רצוי לשתות אותם בסמוך להכנתם.

בקיץ אף ניתן להכניס את השייק לכוסיות ולהקפיא ואז מתקבלת גלידה סורבה טעימה ובריאה.

אליהו שכטר הוא איירידיולוג ומטפל טבעי

תגיות:בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה