חדשות בארץ

הרב זמיר כהן: "שלי ושלכם שלה"

כתב האישום הוגש, ופרטי התקיפה האכזרית נגד אשת הרב זמיר כהן התפרסמו, וכן הנס הגדול שזכתה לו. בראיון מיוחד לשבועון "יום ליום", מדגיש הרב את הזכות שעמדה לרבנית בשעת צרה: "לאישה התומכת בפעילות בעלה קשה יותר מלאיש"

אא

השידור היה בעיצומו, אנשים ישבו אי שם בבתיהם שבכל רחבי העולם וצפו בהרצאה המרתקת. הרה"ג זמיר כהן שליט"א מסר כהרגלו את השיעור השבועי שבו יושבים לפניו כמה מאות אנשים, אך בו בזמן יושבים עוד רבים מאוד וצופים בו באמצעות ערוצי התקשורת המשוכללים שקולטים כל הגה וכל תנועה ומעבירים אותם סימולטנית אל כל קצוות העולם. זיכוי הרבים מהגדולים והחשובים בעולם כולו.

עשרות שעורים מוסר הרב זמיר כהן מידי שבוע בשבוע בכל רחבי הארץ, לעיתים מרחיק הוא נדוד אל מעבר לאוקיינוס כדי לזכות גם שם את הרבים. הפעם ציפתה לקהל הפתעה לא נעימה: לפתע נפסק הכל. אחד ממארגני ההרצאה ניגש אל הרב אחרי כעשר דקות מתחילת ההרצאה ומגיש לו את מכשיר הטלפון. כמה שניות של שיחה והרב קם ממקומו, מפסיק את השיעור וממהר ליעד בלתי ידוע.

מה היה שם?

שבועיים חלפו, בתקשורת דווח במקביל על "אשתו של רב ידוע שהותקפה בבית מלון בנצרת". השמועות רצו בכל כלי המדיה והסיפור התנפח למימדים חסרי פרופורציות. כעת ניתן לגלות ולספר מה היה שם. "אני מתנצל על היציאה שלי בשבוע שעבר", אמר השבוע הרב כהן לקהל משתתפי השיעור – באותו מקום ובאותו מעמד - ביום חמישי בשכונת רמת אביב שבתל אביב. "אף פעם לא קרה דבר כזה שיצאתי באמצע הרצאה" פתח הרב את דבריו וסיפר מדוע יצא מההרצאה. מחבל ערבי תקף את רעייתו, ניסה לרצוח אותה אך בחסדי שמים לא הצליח. "כעת ברצוני להודות לקב"ה על הנס הגדול שעשה אתנו".

יהודים רבים ששמע האירוע הגיע לאוזניהם נמלאו דאגה, רבים הם האנשים שזכו להתקרב ולהכיר את יהדותם במהלך שיחותיו ודרשותיו של הרב כהן. כדי להרגיע ולהירגע ניגשנו לברר "מה היה שם בדיוק" ו"מה המצב כעת".

ראשית לפרטי האירוע כפי ששמענום מכלי ראשון וכפי שהופיעו בכתב האישום שהוגש בראשית השבוע לבית המשפט: הרבנית תחי שהתה באותה עת לבדה בחדרה במלון גולדן קראון שבעיר נצרת. באותם ימים נערך במקום סמינר רב משתתפים בשיתוף כמה מארגוני הקירוב בארץ.

היא ישבה ועיינה בספר כלשהו כשבאותם רגעים נכנס למלון רוחי סאלח - צעיר ערבי כבן 25 שנשא על גופו סכין. הוא הסתנן לשטח המלון באמצעות דילוג מעל לגדר, נכנס לבנין והחל לבדוק את דלתות החדרים בחיפושו אחר חדר פתוח שבו יוכל לפגע. בהגיעו לקומה השניה הבחין בדלתו הפתוחה של החדר שבו התארחו ילדיו של הרב זמיר כהן, הילדים יצאו מהחדר והותירוהו פתוח, מהחדר הזה הובילה דלת לחדרה של הרבנית. המחבל ניצל זאת ונכנס אל החדר. הוא סגר את הדלת מבפנים באמצעות כפתור הנעילה, על מנת שלא יפריעו לו לבצע את זממו, ואף ניגב את ידית הדלת מטביעות אצבעותיו.

עם כניסתו שאל את הרבנית האם היא לבד. הרבנית  המופתעת והמבוהלת קמה מהמיטה והלה, מבלי להמתין לתשובה, שלף סכין גדולה והחל לתקוף אותה באכזריות השמורה ליצורים שפלים שסר מהם צלם אנוש. בלי שמץ של אנושיות או רחמים חבט בה בפראות עם הלהב של הסכין בראשה, בידיה ובפלג הגוף העליון. הרבנית זעקה לעזרה במלוא כוחה ואף ניסתה להיאבק ובתוך כך נחתכה עמוקות בידה. המחבל המשיך בכל זאת בנסיון הרצח, המשיך ודקר אותה והכה אותה עוד ועוד.

בשלב מסוים, כשהבינה שהנאשם ימשיך להכותה עד שיגרום למותה, חדלה מלצעוק, נשכבה על הרצפה ללא תנועה והעמידה פני מתה.

בראותו שהיא נופלת, מתבוססת בדמה, ביקש לוודא הריגה רח"ל, הוא הוסיף ונטל כמה חפצים שהיו שם, והחל לחבוט בה באמצעות אותם חפצים.

רק לאחר שנדמה היה לו שהיא כבר אינה בין החיים רח"ל, שככה תאוות הרצח שלו והוא פנה להימלט.

מאחר והבין שלא כדאי יהיה לו להימלט בדרך שבה הגיע, יצא אל מרפסת החדר ו...קפץ אל מרפסת החדר שבקומה הראשונה ומשם דילג בקפיצות ממרפסת למרפסת ונמלט אל שטח פתוח בקרבת המלון. באותן קפיצות שבר המחבל את שתי רגליו, אך בכל זאת הצליח לגרור את עצמו ולהימלט מהמקום.

במסלול הימלטותו השליך המחבל את הסכין באזור מרובה צמחייה. ובהגיע לביתו בחלוף מספר שעות לאחר המעשה, פשט את בגדיו המגואלים בדמה של הרבנית, ארז אותם בשקית והשליכה לחצר שכניו, על מנת שלא יאותרו הבגדים ולא ישמשו בהפללתו במעשה.

כשהרבנית תחי התאוששה מהתקיפה מיהרה לקום ולצאת מחדרה. עזרה הוזעקה בבהילות והיא פונתה לבית החולים העמק שבעפולה.

במאמצים גדולים ומהירים הצליחה המשטרה לשים את ידה על המחבל הנאלח. כוחות המשטרה שהגיעו למקום פתחו בסריקות אחר החשוד שנמלט ולאחר כשעה איתרו אותו. הוא נתפס באחת השכונות בנצרת והושם במעצר. כתב אישום הוגש נגדו בתחילת השבוע. לאחר מכן יצאו אנשי המשטרה בהצהרות על כך שהם רואים בחומרה רבה את העובדה שהוא הצליח לחדור למלון ללא רשות ועוד יותר את הפגיעה הפיזית באשת הרב. "נפעל למצות עמו את מלוא חומרת הדין ולהשיב את תחושת הביטחון לאורחי המלון", הבטיחו.

החלמה מהירה

בהגעתה של הרבנית תחי לבית החולים, איבחנו אצלה הרופאים לא פחות מ- 22 חתכים, מתוכם 5 בראש!

בבית החולים העמק חששו שאין בידם את הכלים והמיומנות לטפל במקרה כה קשה, הרבנית הופנתה באופן מיידי לבית החולים ע"ש הרמב"ם בחיפה. בבית החולים צפו שיהיה עליה לעבור  2 ניתוחים קשים ומסובכים לצורך החלמתה, האחד ביד והשני בסמוך לעין, אולם חסד ה וזכות הרבים עמדו לה, ההחלמה היתה מהירה ובתוך יומיים התברר שמדובר רק בחתכים חיצוניים ושאינה זקוקה לניתוח כלשהו. היא שוחררה מיד לביתה.

לאחר מעשה התברר שהמחבל אמנם חבט בה עם הסכין, היא נמלאה בחתכים מלהב הסכין במקומות רבים, אך בחסד ה היו אלה רק חתכים שטחיים ולא פגיעות עמוקות. וכך על ניסיך שבכל יום עמנו אין הסבר הגיוני למה שהיה שם.

הרבנית תחי שבה לביתה ושבה גם לתפקד כהרגלה בבית. המזכרת המשמעותית שנותרה כעת היא חתך עמוק אחד ביד, הוא מקשה עליה לאחוז דברים, אך בעזרת ה גם הוא בדרכו להתרפא.

יצא להרוג

עוד לפני הגשת כתב האישום גילו החוקרים במשטרה ואנשי הפרקליטות למשפחת הרב כי ברור וידוע שלא מדובר באדם הסובל מהפרעה נפשית, הוא גם לא בא כדי לשדוד או ליטול עמו משהו. המחבל הערבי עלוב-הנפש הודה בעצמו בחקירתו כי הוא יצא מביתו ונכנס למלון כשברשותו סכין ובמטרה ברורה ויחידה: לרצוח אדם.

מומחה בתחום אישר כי המציאות היתה מורכבת יותר מאחר והיה זה יומו האחרון של צום הרמדאן. בימים אלה קיימת מתיחות רבה בקרב המוסלמים האדוקים ובייחוד בקרב אלה הפנאטים, מאחר והם נמנעים מאכילה. המתח הדתי הגואה בימים אלה, הלחץ המצטבר מחמת הצום, עם העצבים והחום השורר בעונה זו היוו מתכון ברור להתפרצות יצריו האפלים של אותו שונא ישראל עלוב ובזוי שבא במיוחד כדי להרוג, "ידו בכל" רצחני וצמא דם יהודי.

שלי ושלכם

הרה"ג זמיר כהן עסוק וטרוד עד מעל לראש בימים אלה. לשם ההמחשה ממוצע הצפיות בערב השידור החי הינו כ- 900 צפיות בממוצע. המדינות שבהם אנשים צופים בהרצאת הרב בזמן השידור החי הן: ישראל, ארצות הברית, צרפת, בריטניה, הולנד, אוסטרליה, מקסיקו, אוקראינה, הונגריה, שוודיה, ארגנטינה, פנמה, קנדה, שוויץ, ברזיל, איטליה, ספרד, תאילנד, פורטו ריקו, תונסיה, צכיה, פיליפינים.

במקביל לכל ההרצאות וזיכוי הרבים שלו ברחבי העולם כולו הוא עמל כל העת גם על עריכת ספרים חדשים, רק לאחרונה זכה להוציא לאור את ספרו "האדם ועולמו" פרקי שיחות הכתובים בשפה קולחת, בסגנון מרתק שמושך לקרוא ולהחכים. בעקבות הספר נוצר גל חדש של ביקוש להרצאות מצד הקהל.  הרב כהן משמש כתובת לאנשים מכל החוגים והעדות. הם רואים בספריו ודמותו כתובת לעצה ותושייה. כך חתן מאחת הישיבות בירושלים נקלע לעצבות גדולה לאחר שכלתו ביטלה את החתונה במפתיע סמוך למועד המתוכנן. הוא הסתגר בתוך עצמו ואיש לא הצליח להוציאו ממצבו זה. אחיו רכש עבורו את הספר והוא ישב לקוראו כל השבת. בסיום הקריאה הבחינו כולם ששמחת החיים שבה לחייו בזכות המאמר העוסק בראיית הטוב במה שנראה רע... אדם נוסף המגדיר את עצמו ככעסן ובעל התפרצויות זעם, רכש את הספר, ומעיד שהעצות המובאות בו החלו להשפיע עליו להגיב באופן יותר מתון ורגוע, הן בזמן שהותו בבית והן במקום העבודה.

בשיחה שערכנו עם הרה"ג זמיר כהן שליט"א הוא אומר ליום ליום בהתרגשות גדולה: כעת, לאחר שהתברר עד כמה גדול היה הנס, וכאשר בסייעתא דשמיא שבנו הביתה בשלום – מוטל עלינו להודות לבורא העולם על ניסיו הגדולים שאפפו כל שלב באירוע.

אמנם בתחילה ביקשנו שלא יפרסמו את פרטי האירוע ברבים כדי לשמור על הפרטיות, אולם מוטלת עלינו החובה להודות לה לספר את ניסיו ברבים על חסדו הגדול עמנו. זכינו לחסד ה שאינו נתפס בהיגיון, אין לו הסבר טבעי.

כמדומה שמאז קום המדינה לא היה אירוע כזה שבו עמדה אשה חסרת ישע מול ערבי מחבל שמבקש להורגה וחובט בה בסכין שבידו ובכל זאת יצאה בלא פגע!

בסיום הרצאתו השבוע אמר הרב לקהל שומעיו "אני רוצה להודות לציבור כאן, אין ספק שזכות הציבור עמדה לה שברוך ה בסך הכל מדובר בחתכים חיצוניים, ללא פגיעה פנימית".

בשיחה עם יום ליום מוסיף הרב " היתה לה הגנה מעבר לטבע, ברור לי שהעובדה שבאותם רגעים ממש היינו בעיצומה של הרצאה שכולה זיכוי הרבים, נכחו בה מאות אנשים וצפו עוד מאות בכל רחבי העולם. הזכות הזאת עמדה לה במרחק של כמה עשרות ק"מ ושמרה עליה מעבר לטבע".

תוך כדי דיבור מוסיף הרב ומשתף בנקודה נוספת: "אין ספק שגם הזכות העצמית שלה, של מסירות הנפש שלה עצמה, עמדה לה. במשך שנים כה רבות היא עומדת לימיני בכל הפעילות הברוכה הזאת של זיכוי הרבים, היא מסירה מדרכי את כל המניעים והמפריעים כדי שאוכל לעסוק בתורה ולהתמסר למען הרבים הצמאים לדבר ה. הנקודה הזאת באה לידי ביטוי בבית, בפעילותו השוטפת – בטיפול בילדים מאז היותם קטנים, בהתמסרות לחינוכם בדרך ה. התמסרות מיוחדת במינה נדרשת בעת שנמצאים בסמינרים הנערכים במקומות אירוח שונים. האוכלוסייה המגיעה לעיתים למקומות אלו שונה בהנהגותיה ובאורחות חייה מאלה הנהוגים בביתנו ומדרך החינוך שלנו, מאז שהיו ילדינו קטנים וגם בהמשך, עמלה רעייתי לשמור עליהם מכל משמר, וכשהדבר נדרש לא היססה גם להישאר עמם בחדר שעות רבות במהלך השבת ולהעסיקם כדי לעמוד על המשמר בהגנה הרוחנית הנדרשת להם. היו גם שבתות שאחרי לידות שבהם הגיעה עם התינוקות לסמינרים מתוך התמסרות עמוקה לזיכוי הרבים. אמרתי לרעייתי שכנראה היתה גזירה שבוטלה בזכות מסירותה הרבה.

מדרך הטבע – לאשה התומכת בפעילות בעלה קשה יותר מלאיש, מאחר והוא מקבל את הכוחות מן המשוב המגיע אליו מהקהל, מהעמידה בחזית. האשה מתמסרת מאחורי הקלעים ואין לה את אותו הסיפוק! זה ראוי להערכה יתרה.

לכן רבי עקיבא, שרעייתו המתינה לו שנים ארוכות "מאחורי הקלעים" אמר לתלמידיו "שלי ושלכם שלה" – לא "גם שלה", אלא "רק שלה!".

 

תגיות:הרב זמיר כהןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה