כתבות מגזין

שנה וחצי וסיימת את הש"ס

לפני חמש שנים הוא החל ביוזמה קטנה לתגמול לומדי פרק משניות ליום. אלא שעם הזמן היוזמה תפסה תאוצה ומאות אנשים לומדים, נבחנים ומתוגמלים בזכות ארגון "משנה לנשמה". ראיון עם הרב שמעון אליהו

אא

ארגון "משנה לנשמה" נותן מסגרת תומכת ומתגמלת לסדר לימוד קבוע של משניות, המקנה ללומדים מוטיבציה והתמדה, ובסופו של דבר בקיאות בשישה סדרי משנה. היוזם הרב שמעון אליהו, מספר על היוזמה שלא שיער לעצמו שתתפוס כזו תאוצה. "זה התחיל לפני כחמש שנים, כשפניתי לארבעה אברכים", מספר הרב. "רציתי משהו שיחייב אותי ללמוד משניות בעקביות, כי מאוד היה חשוב לי ללמוד פרק משנה ליום. גייסתי אותם ליוזמה, ונתתי להם מלגה לפי ציונים, ובסופו של דבר זה חייב גם אותי ללמוד איתם פרק משנה ביום. מי שמתמיד בכך זוכה לסיים בשנה וחצי את כל ש"ס המשניות".

יצוין, כי הראשונים להרים על נס את שיטת הלימוד של פרק משנה ליום, היו ארגון "הפרק היומי"והעומד בראשו הרב אליהו קדוש. "הפרק היומי" נוסד בט"ו בשבט ה´תשס"ב ועד היום זוכה להרבות, להגדיל ולהאדיר את לימוד המשנה בארץ הקודש ובתפוצותיה. ארגון "משנה לנשמה" התבסס על יוזמת "הפרק היומי", אלא שיזם את שיטת התגמול והמבחנים.  

יוזמת התגמול של הרב שמעון אליהו זרמה יפה, ובמשך הזמן זכו הרב ושאר הלומדים לסיים את הש"ס בבית הכנסת, אולם זה עדיין לא סיפק את רצונו של הרב שמעון אליהו. "בשלב מסוים הרגשתי שיש מצב שזה יהפוך למשהו גדול יותר, ומבחינתי אם יהיו 30 אברכים זה יהיה הישג עצום. זו היתה השאיפה שלי. הייתי מהלומדים והנבחנים ב"דרשו" והכרתי את המציאות הזאת של לימוד מתומרן על ידי מבחנים, וממילא ניסיתי ליישם את זה גם אצלנו".

ברוך אומר ועושה, הרב החליט להוציא פרוספקט ולהפיץ אותו ב-60,000 עותקים בכל רחבי הארץ. "קראנו לכל מי שחפץ להיכנס למסגרת של לימוד פרק ביום. כמו כן, נשלחים ללומדים מבחנים שבועיים בשיטה אמריקאית על החומר שלמדו, ובסוף החודש הם שולחים לנו דף תשובות מרוכז, אנחנו בודקים ונותנים ציונים ללומדים", מסביר הרב."זה נותן ללומדים תחושה שיש מסגרת מנוהלת ומתמרנת", ממשיך הרב שמעון אליהו ומוסיף: "נרשמו באותה הרשמה יותר מ-200 לומדים מרחבי הארץ". אולם אז הבין הרב כי לימוד פרק ביום אינו דבר השווה לכל נפש, והחליט להרחיב את אפשרויות הלימוד. "לא כל אחד יכול להתמיד בזה", הוא מסביר, "אז החלטנו לפתוח עוד כמה מסלולים: משנה ליום, שתי משניות ליום, כל אחד ימצא את מה שמתאים לו לפי היכולת והזמן שלו".

ב"ה בימים אלה ההרשמה היא לקראת המחזור השלישי. "פעמיים כבר סיימנו את הש"ס, ושלשום ואתמול שלחנו קרוב ל-500 מעטפות, שזה אומר שמלבד ה-200 הרשומים, נרשמו עוד 300, כן ירבו", נרגש הרב.

כיצד מתגמלים את הלומדים לפי המבחנים?

"אנחנו נותנים מלגות בהגרלה. הנבחנים שעוברים את הממוצע של 60 במבחנים נכנסים להגרלה של מלגות. כל הכסף של הארגון הוא מתרומות של יהודים שרוצים לתרום לעילוי נשמת קרוביהם. אנחנו מבקשים מהלומדים שיזכירו לפחות פעם אחת בחודש, שכל הלימוד שלהם יהיה לעילוי נשמת הנפטרים שקרוביהם תרמו לכך. כל מי שמעוניין שילמדו כל השנה וחצי את כל ש"ס המשניות לעילוי נשמת קרובו, משלם תשלום חד פעמי של 1200 ש"ח, והארגון מעביר את השם לכל הלומדים, ועם הכסף מממן את משך הפעילות. הארגון לא נתמך בידי שום גורם מתקצב, אלא רק מנדיבות לבם של תורמים".

להורדת חוברת פירוט התכנית ומסלולי הלימוד השונים של "משנה לנשמה" הקליקו כאן.

להרשמה ל"משנה לנשמה", צרו קשר עם הרב שמעון אליהו במספר: 0527154840

 

תגיות:משנהלימוד תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה