חדשות בארץ

ממאהל הפראיירים לישיבה חרדית בדרום

כשהתותחים רועמים - האחדות זוקפת ראש. ראשי "מאהל הפראיירים" הגיעו אתמול לישיבה חרדית בדרום, ואף השתתפו בקריאת פרקי תהלים. "זו הייתה חוויה מרגשת", סיפר בועז נול, מראשי המחנה המשותף. "חשתי בעוצמתה של התפילה בלב ההפגזה שנחתה על העיר. זה בהחלט עשה לנו משהו"

אא

בדרך כלל אנו שומעים בעיקר על מחלוקות בהקשר הדתי-חילוני, אבל ברגעי האמת, כך נראה, הנשמה היהודית פורצת את כל מחסומי המחלוקות, ויוצרת שיתופי פעולה מחממי לב, שהלוואי ויישארו עמנו גם אחרי תום סבב הלחימה הנוכחי.

בשבוע האחרון (יום ג´) ערכו ראשי "מחנה הפראיירים" סיור בדרום המופגז, בשיתוף התנועה החרדית-חברתית "טוב", בראשות הרב חנוך ורדיגר. ביחד הם ערכו ביקור הזדהות בישיבה חרדית בקריית מלאכי, בראשות הרה"ג יהודה עמית. היה זה אך סמלי שבמהלך הביקור נשמעה אזעקת צבע אדום, וכל הנוכחים מיהרו אל מקלט הישיבה, תוך תחושה ברורה של שותפות גורל. במהלך השהייה במקלט פתחו בני הישיבה באמירת תהלים, והאורחים הצטרפו אליהם. "זו הייתה חוויה מרגשת", אמר בועז נול, מראשי המחנה המשותף. "הצטרפתי לקריאת פרק תהלים וחשתי בעוצמתה של התפילה במהלך ההפגזה שנחתה על העיר. זה בהחלט עשה לנו משהו".

בהמשך ישבו הרב ורדיגר ובועז נול, תומר מינץ ואסף ברנזנו עם ראש הישיבה, לשיחה מפויסת על סוגיות דת ומדינה. "באנו לכאן כדי לומר שבשעות כאלה אנו מתעלים מעל המחלוקת ומחזקים את תושבי הדרום, ובתוכם גם את תלמידי הישיבות שממשיכים בלימודיהם גם בשעות חרום", הצהיר בועז נול. "בימים כאלה המסר שלנו הוא התעלות מעל מחלוקות".

הרב חנוך ורדיגר, יו"ר תנועת טוב, סיכם את המפגש חוצה המגזרים והדעות: "מטרת המפגש הייתה להעביר מסר שהקיום המשותף שלנו בארץ ישראל בשעות קשות אלו הוא מעבר לנקודות המחלוקת. עלינו לתת גבולות ברורים לביטויים של מחלוקת בין הצדדים. אסור לנו לשכוח לרגע שאנו עם אחד בעל קיום משותף בארץ ישראל". בהמשך התקדם הסיור אל העיר שדרות, וכלל מפגש עם ראש העיר דוד בוסקילה, עם התושבים ועם חיילי פיקוד העורף.

 

 

תגיות:אהבת ישראלעמוד ענןאחדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה