שבת

השבת של יהודה מסס

יהודה מסס, שכבר הספיק להוציא דיסקים עם אהוד מנור ועמיר בניון, הקליט במיוחד עבור הידברות סופשבוע את "מזמור לדוד" עם לחן מקורי משלו. אתם מוזמנים להוריד אותו, ולשמוע איך נראית השבת של מסס

  • כ"ז חשון התשע"ד
אא

השבת מבחינתי היא... מקור הברכה. זה זמן איכות עם המשפחה, זמן איכות עם הקב"ה. זה יום מיוחד שנמצא בפאזה אחרת. אם כל השבוע אני עובד בפאזה אחת, שבת היא תלת-פאזי. בלי השבת מבחינתי אין כלום. אנחנו עובדים כל היום, ובקצה השבוע מחכה לנו הפיצוי, מחכה לנו השבת.

סדר היום שלי בשבת... יש לי רשימה מה להכין לפני שבת - פלטה, גיהוצים, נרות וכו. אחרי החזרה מהתפילה אנו שרים את המזמורים הרגילים שאני רגיל מבית אבא. יש זמן לברר ולחשוב על השבוע החולף. ביום שבת עצמו הולכים לתפילה בבוקר. השנה יש לכך משמעות מיוחדת, כי אנו קוראים בספר תורה שאבי הכניס לפני מספר חודשים. אחרי התפילה עושים קידוש בבית הכנסת. אני חוזר הביתה, מכין את הארוחה, עושה קידוש, וכמו שאומר הפתגם הידוע - כל האוכל חמין בשבת חייב מיטה. במילים אחרות אני ישן שלוש שעות, ובעיקר קורא. במיוחד עכשיו, כשהשבתות מאוד ארוכות.

בית הכנסת שלי... הוא בית כנסת מאוד מיוחד. בהתחלה לא תדע באיזה נוסח מתפללים. זכיתי להיות אחד מעשרת האנשים שהקימו את המניין, וכשהקמנו את בית הכנסת כל אחד נתן באופן ספונטני איזושהי מנגינה לפרק אחר מהתפילה. כך נוצר בליל מנגינות מאוד מעניין שלקוח מהאשכנזים, מהירושלמים, מהלדינו, מהמרוקאים ואפילו ממנגינות שנתהוו בארץ. יש דבר אחד שמאחד את התפילה, והוא הסידור של חב"ד. היום המניין מכיל כבר כ-100 אנשים מכל הגוונים ומכל העדות.חומר הקריאה שלי... מתבסס בעיקר על פרשת השבוע. יש לי כמה ספרים על פרשת השבוע, כולל שיחת השבוע של חב"ד. בנוסף אני לוקח את כל העלונים שמגיעים לבית הכנסת. זה חומר קריאה נוסף.

אצל המשפחה המורחבת... עם ההורים שלי זו שבת מעולם אחר, הרבה יותר רוחנית. אבא שלי הוא אדם מאוד מיוחד. הוא היה אחד החברים של הבבא-סאלי, שליח ציבור. אדם עם אמונה עד כדי התבטלות. אני מעריץ את האמונה שלו. לפני ארוחת ערב שבת הוא קורא 40 דקות של זוהר ולשם ייחוד. בשבת עצמה אבי קם ב-4 בבוקר ללימוד, ובשש הולך לבית הכנסת. הוא בעיקר לומד לאורך היום. תוסיף למיוחדות הזו את האוכל המיוחד, ומי צריך יותר? אגב, גם ההבדלה והמזמורים מאוד ארוכים - אולי שעתיים וחצי, ואני לא מגזים.

בדרך כלל אני לא עושה את זה בימי חול, אבל בשבת... אני חי (צוחק). כלומר, חי יותר עם הנפש האלוקית ועם הנשמה היתרה.

כשיוצאת השבת, הדבר הראשון שאני עושה... הוא כמובן הבדלה. מבדיל בין קודש לחול, נפרד מהנשמה היתרה ומיד מרגיש ריקנות. ואז בדרך כלל אני כותב ומלחין מוזיקה. זה זמן שקט - אין טלפונים ועניינים. העבודה מתחילה רק ביום ראשון.

להורדת השיר "מזמור לדוד" של יהודה מסס הקליקו כאן (לחצו על הכפתור הימני בעכבר, ואז Save Target as או "שמירת יעד בשם"). האזנה נעימה!

 

תגיות:יהודה מססהשבת שלימוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה