לאישה

אני באמת אמא נפלאה

לא הכל נמדד בהצלחה או כישלון. הגיע הזמן להפנים שחשוב שנראה אצלנו נקודות טובות ונחזק את עצמנו

אא

רחל שלנו התלהבה מהחידוש שלימדה אותה תמר, ואמרה שזה מתכון נפלא. אם לומר את האמת, מאז היותי בסדנה, קורה לי לא מעט שאני מתחילה הרפיה, שזו ההשקטה, ואחר כך נושאת תפילה על עניין מסוים. ולאחר מכן, כמו שלמדנו על ידי ציורי הלב, רואה את התפילה מתגשמת.  

הנסיעה חזרה מקבר רחל הייתה נעימה במיוחד. "בשבילי זו הייתה חוויה נפלאה", אמרה תמר. "אשמח שנעשה זאת עוד". הפלאפון של רחל צלצל. מעבר לקו הייתה בִתה דורית בת ה-16. רחל הקשיבה לבתה שבכתה על שלא התקבלה להדרכה. רחל ניסתה להרגיע ולחזק. עם סיום השיחה אמרה רחל כי לא הצליחה להרגיע את בתה הבוכה והפגועה.

"אין כאן עניין של הצלחה או כישלון", אמרה רינה. "עצם ההקשבה, ההכלה וההזדהות עם הכאב – את היית שם בשבילה ובוודאי תמשיכי להיות שם בשבילה תמיד. חשוב שתאמרי לעצמך שאת בסדר. ראשית, העובדה שבִתך רואה בך כתובת שאפשר לפנות אליה ולבכות - לא מובנת מאליה. קחי זאת כמחמאה. כנראה בעבר דורית חוותה אצלך הקשבה, הכלה והזדהות – מה שגורם לה להמשיך ולפנות אליך בשעת קושי".

"הגיע הזמן להפנים שחשוב לראות בעצמנו נקודות טובות ולחזק את עצמנו", המשיכה רינה. "האמירה 'לא הצלחתי' – מחלישה ונותנת לי פחות כוח להמשיך להקשיב ולהיות שם בשביל האחר. זה מזכיר לי את היום שבו קיבלתי תשובה שלילית מאולפנה שרציתי כל כך ללמוד בה. אמא שלי ז"ל רק חיבקה אותי, לא אמרה דבר. אני בכיתי וכעסתי, ואבא שלי אמר שיש עוד אופציות. במבט לאחור, מה שבאמת עזר היה אמא, שפשוט הכילה את הכאב שלי בגופה ממש. הרגשתי מוגנת, אהובה, ושיהיה בסדר".  

רחל הקשיבה לכל מילה שיצאה מלִבה של רינה, ואמרה: "נגעת לי בלב בנקודה רגישה כל כך. אני מודה לך. בסך הכל, אם לומר את האמת – אני אמא נפלאה. אני נדהמת שאני מתבטאת ככה, כנראה בזכותך ובזכות הלימוד בסדנה. לאט לאט מתחילים להפנים. ולמרות העשייה המבורכת שלי כאמא, ישנו קול תמידי, ביקורתי, שמחפש אותי בנפילות".

"זה נכון כל כך לומר שזה מחליש ומשתק. אני יוצאת מהמפגש שלנו עם הבטחה אוהבת, לעצמי, לחפש בי נקודות  טובות". חברותינו, תמר רינה ורחל, נפרדו בחיבוק חם ואוהב ועם הבטחה עצמית לכתוב כל יום בין שתיים לחמש נקודות טובות שתמצאנה בעצמן.

טיפ חודשי לתרגול: נשים יקרות ואהובות! מדי חודש אתן נפגשות עם תמר רינה ורחל, שעוברות תהליך צמיחה רוחנית. אשמח לשמוע מכן האם התהליך נוגע בכן. אוסיף טיפ חודשי לתרגול, ואשמח לקבל את תגובותיכן: אני ממליצה בחום ליצור לך בבית מקום משלך, קטן או גדול, העיקר שאת וכולם יודעים שזה המקום שבו את כותבת, חולמת, נפגשת עם עצמך, עם נשמתך, עם בוראך.

פינה כזו, ברגע שאת מתיישבת בה – את משדרת לעצמך שאת חשובה לעצמך. השתדלי לטפח פינה זו בצבעים שאת אוהבת, פרח חי, מראה קטנה, מחברת, כלי כתיבה, תהילים וסידור. השתדלי בכל יום, למרות כל העיסוקים והעומס, לשבת בפינה שלך לזמן מה, זמן המוקדש רק לך. בלי הפרעות, בלי טלפון. השבוע, מדי יום חפשי בעצמך נקודות טובות וכתבי אותן.

המשך בשבוע הבא...

תגיות:הצלחהאימון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה