פרשת חיי שרה

כל מה שרציתם לדעת על פרשת חיי שרה: בואו להעשיר את ידיעותיכם

פרשת חיי שרה היא הרבה יותר ממה שסיפרה לנו הגננת. קחו את הזמן והעשירו את ידיעותיכם בפרשת חיי שרה, ובתובנות המופלאות העולות ממנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב זמיר כהן בשיחה קצרה מתוך פרשת חיי שרה נותן לנו כמה כללים בבחירת בן זוג:

 

כיצד יתכן שאברהם אבינו בכה מעט על אישתו? איך יתכן שהצליח השטן להרוג את שרה? כיצד מקבל כל אדם כוחות מיוחדים בעת נסיון? ובאיזה אופן שמח אברהם אבינו בנכדיו?

 

מדוע אנו חוששים להתחתן אף על פי שאנחנו אוהבים? האם ניתן לשמר אהבה? האם יש יותר מסיבה אחת להחלטה להתחתן, ומה אפשר ללמוד על כך מאליעזר עבד אברהם? הרב אהרן לוי, במסר שבועי מרתק כתמיד לפרשת השבוע

 

למה מאריכה התורה בתיאור קניית מערת המכפלה? בזכות מה זכה הרב יעקב יוסף לבן צדיק כמו אביו? מהו הנס המופלא שקרה עם החתן  ומה צריך לחפש בכלה טובה?

 

כמה חשוב שתהיי חזקה ונחושה מול היצר הרע. שימי לב, לפני שאת רוצה לעשות מצווה, וגם אחרי, הוא בא אליך בתחבולות כדי לגנוב ממך את הטוב. הרבנית חגית שירה בעצות נפלאות שיעזרו לנו לברוח כמה שיותר מהר מיצר הרע

 

מדוע שלח אברהם עשרה גמלים עבור רבקה? למה אברהם אבינו בכה רק מעט על שרה אישתו? מדוע אף אחד מהאבות לא רכב על גמל? ומהי הדרכת התורה הנלמדת מפרשה זו לפני היציאה לשידוך?

 

הרב אליהו עמר בדבר תורה וסגולה מיוחדת לפרשת חיי שרה מתוך הספר זרע שמשון הידוע בסגולתו לישועות רבות

 

למה לצב ולצבי יש שמות דומים בעוד מהותם הפוכה? כיצד ניצל תינוק במנהטן על ידי שדרך תא המטען לא נפתחה? למה זכתה רבקה בגלל תמימות בה'? וכיצד דף תלוש של סדר התפילה החזיר בתשובה יהודי?

 

הרבנית חגית שירה במסרים מתוך פרשת השבוע:

 

הרב ברוך רוזנבלום בחידושים נפלאים על פרשת השבוע, והשבוע: כיצד יתכן ששרה נפטרה דווקא מבשורת העקידה? למה הרחיבה התורה את ענין קניית קברה של שרה בניגוד למקרים אחרים? מנין לקח אליעזר גמלים עבור רבקה? מה הדמיון וההבדל בין גמליו של אברהם לחמורו של רבי פנחס בן יאיר? כיצד משפיע הגזל על אמונת האדם?

 

למה משבחת התורה את יופיה של שרה אמנו? כיצד יתכן שההורים בנו מקווה במסירות נפש ממש ובנם הפעוט טבע באותו מקווה? מי היה אליעזר עבד אברהם? מה עשה בלעם נגד אליעזר? איזו שיחת מוסר נתן אליעזר ללבן ובתואל ומה יצא מכך? מה גרמה שיחת המוסר של החייל שאינו שומר מצוות בצבא? איך מבשרים בשורות טובות? למה איבד נהג הרכב שליטה על הרכב ונכנס לתוך החנות עם רכבו? איך הגיע שכר הדירה ממתקן הגניזה? בזכות מה זכה אליעזר להכנס חי לגן עדן? איזו סגולה אדירה יש בתפילת מנחה?

 

מדוע שלח אברהם את אליעזר לביתו של לבן, הרי ידע שהם עובדי עבודה זרה? מה היתה צוואתו של כנען? כיצד ניתן לתקן מידותיו של אדם? מה עדיף – עובדי עבודה זרה, או מידות מושחתות? מדוע דרש אליעזר "דרישות" כל כך גבוהות בשביל השידוך ליצחק? מה ההבדל בין איוב לאברהם אבינו? מדוע הודיע אליעזר לקב"ה שהוא נמצא על "עין המים"? ומהו באמת חסד אמיתי?

 

הרב יהוידע בוטא קורא את פרשת חיי שרה בטעמים. צפו: 

המדור שיעשה לכם סדר בפרשת השבוע: תקציר הפרשה וליקוטי רש"י הנבחרים מתוכה. לחצו כאן.

קבלו שירים נפלאים על פרשת חיי שרה, לחצו כאן.

עשרות סרטונים ומאמרים נפלאים מחכים לכם במדור "פרשת חיי שרה" באתר הידברות. היכנסו.

תגיות:פרשת השבועפרשת חיי שרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה