חדשות בארץ

צה"ל תקף עמדת חמאס בדרום הרצועה

תת-אלוף אליעזר טולדנו נכנס היום לתפקידו כמפקד אוגדת עזה. הוא מחליף את תת-אלוף יהודה פוקס, שסיים שנתיים וחצי בגזרה החמה

שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

כלי טיס של צה"ל תקף אחרי הצהרים עמדה של החמאס בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה לאחר שזוהה כי הופרחו ממנה בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. הפלסטינים דיווחו כי הותקפה גם עמדה נוספת בצפון הרצועה.

ישראל חידשה הבוקר את הזרמת הסולר במימון קטארי לרצועת עזה, לאחר הפסקה של עשרה ימים. הפלסטינים מצידם הגבירו את שיגורי בלוני התבערה לעבר שטח עוטף עזה ומעבר לו. עד לשעה זו פרצו בעוטף עזה תשע שריפות כתוצאה מבלוני התבערה – בין היתר בנתיב העשרה, אור הנר, יער בארי, ניר עם, נחל שקמה וסמוך לקיבוץ גברעם.

תת-אלוף אליעזר טולדנו נכנס היום לתפקידו כמפקד אוגדת עזה, במקומו של תת-אלוף יהודה פוקס, שמסיים שנתיים וחצי בגזרה חמה זו. בטקס שנערך בבסיס האוגדה השתתף מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי. בנאום הפרידה שלו מהעוצבה אמר פוקס כי חמאס קובע את רמת האלימות בגבול, וכי רוב המשאבים שנכנסים לרצועה מופנים לחפירת מנהרות או לייצור רקטות: "חמאס חופר באדמה ובכך מקלל אדמה שבה יכלו לפרוח פרדסים", אמר.

פוקס ציין, כי הלחימה נגד מנהרות החמאס הייתה "המשימה המאתגרת ביותר" בה נתקל במהלך הקריירה הצבאית שלו. הוא הוסיף כי החמאס מנסה לשוות לטרור שלו "נופך עממי, ספונטני", בעוד שבפועל הוא "מארגן הסעות, משלם ומחייב השתתפות וקובע את רמת האלימות".

ובתוך כך, מצרים ממשיכה במאמצי התיווך שלה להשגת הסכם הסדרה בין ישראל והחמאס ולהגעה לפיוס בין הפת"ח והחמאס. משלחת בכירי המודיעין המצרי הגיעה היום לעזה – בפעם השנייה בתוך שבוע. ראש המשלחת, אחמד עבד אל-ח'אלק, האחראי על התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, נועד עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה. גם מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, נכח בפגישה.

תגיות:עוטף עזהבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה